Hardcore akce Escape from Tarkov se mikrotransakcím brání jako čert kříži

Začátkem příštího roku začne otevřená fáze betatestu atraktivní hardcore akce Escape from Tarkov. Ještě předtím se ale podívejme na novou nálož informací k tomuto chystanému MMO.

Co je vlastně Escape from Tarkov za hru?

Hra je inspirována postapokalyptickým světem ve vývoji zastaveného titulu Russia 2028 a oslavuje ruský romantismus konce věků, který si hráči tak oblíbili třeba v sérii Metro nebo Stalker. Styl těchto titulů je formován velmi detailním herním světem a drsnými charaktery. Také v Escape from Tarkov se budete z pohledu vlastní osoby moct pohybovat v překrásném prostředí a hledat nepřátele.

Ale k jakému žánru se EFT vlastně řadí? Podle šéfa vývojářů ze studia Battlestate Games, Nikity Bujakova, je velmi obtížné hru jednoduše zaškatulkovat. Escape from Tarkov je podle něj více než jen prostou střílečkou. Ani jindy používaná označení MMO a MMORPG nejsou podle Bujakova dostatečně přiléhavá. On sám nazývá EFT “Online Combat Simulatorem”, tedy simulátorem online boje, ve kterém nehrajete nějakou určenou roli, ale doslova “hru žijete”. Namísto primitivního střílení musíte “myslet, učit se a přizpůsobovat se”.

Vývoj postavy

Vzhledem k tomu, že prakticky jakákoliv ve hře vykonaná činnost přináší zkušenosti, vyvíjíte se v Escape from Tarkov vlastně neustále a je jedno, co zrovna děláte. Pokud třeba jen jíte nebo pijete, vylepšujete si tím skill zvaný “Metabolismus”, díky čemuž se vám pak rychleji zahojí rány. Hodně zajímavé na tom je, že jde o jednu z několika schopností ve hře (další je třeba paměť), které se mohou i zhoršovat, pokud je patřičně netrénujete.

Skilly však v Escape from Tarkov nefungují jako klasické MMO perky. Kupříkladu nečekejte žádné nerealistické přednosti jako označování nepřátel. Mnohem více však přinášejí skilly výhody třeba v chování zbraní nebo lootování. Kromě toho ve hře nebude nic, co by bylo příliš silné – ostatně v EFT mohou o životě a smrti rozhodovat vteřiny.

Bránění nebo útočení?

Nikita Bujakov tvrdí, že nejlepší taktika v Escape from Tarkov do značné míry závisí na situaci. To se kryje i s naší zkušeností: mnohdy může být výhodnější držet se v povzdálí, abyste se tak vyhnuli silnějším nepřátelům. Ať už budete hledat úkryty nebo půjdete do přímého střetu, nelze říct, co je výhodnější. Největší úspěch tak mají ti hráči, kteří dokáží flexibilně reagovat na vyvstalé situace.

Coby taktická akce se Escape from Tarkov snaží svůj svět simulovat co možná nejvěrněji realitě. To se týká jak pohybů nepřátel, tak třeba modifikace zbraní a balistiky. Hráči by měli dostat do rukou nejen “nejvíc cool zbraně”, ale také personalizované nástroje. Tím se Battlestate Games orientují na armády současnosti, jejichž příslušníci si své zbraně často upravují tak, že působí jako rozšíření jejich těla.

Free2Play nebude

Někteří členové vývojářského týmu mají z minulosti zkušenosti s řadou free2play titulů. Nikita Bujakov ale není žádným velkým fanouškem tohoto modelu. Navíc F2P nepasuje ke konceptu Escape from Tarkov. “Nemám rád triky těchto her, které jsou tu hlavně proto, aby vytáhly co nejvíc peněz od hráčů. V naší hře to nechci mít. Ať už jde o nějaké Pay2Win věci nebo kosmetické předměty,” promluvil Bujakov jako pravý spartánský Rus. Z toho vyplývá, že ve hře nebudou mikrotransakce.

Endgame

Pokud jde o pokročilou fázi hry, takzvaný endgame, tvrdí autoři, že zatím nemají hotovo. Plánují však do hry implementovat klany a další úkoly. V jednom z předchozích updatů už do hry přidali část nového systému questů, který vás u obchodníků nechá plnit úkoly, jež pak zajistí, že u nich stoupne vaše reputace.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na