Harry Potter: Hogwarts Mystery pro mobily vás vtáhne do Bradavic, ale nic navíc nepřidá – recenze

Už docela dlouho se nám pod ruce nedostala žádná hra ze světa již legendárního Harry Pottra. Až donedávna, kdy vyšel na mobilní platformy Android a iOS Harry Potter: Hogwarts Mystery. Za hrou stojí vývojáři z Jam City, kteří v prosinci při oznámení hry slibovali poctivě napsané RPG a prostředí z Bradavic. Je tohle tvrzení opravdu pravdivé?

Jednoho dne přiletí sova a předá vám dopis…

Hogwarts Mystery se odehrává na tajemné škole čár a kouzel čtyři roky po narození Harry Pottra. Na samotném začátku máte možnost vytvořit si svoji vlastní postavu. Hra vám nabídne jenom pár možných variant tvorby postavy a rovnou vtáhne do příběhu, který začne jak jinak než na Příčné ulici. Bohužel nebudete nakupovat s Hagridem, avšak pomůcky do Bradavické školy sháníte s vaším kamarádem Rowanem, jenž se podobá „Ronovi“. Od něj se dozvíte informaci o vašem starším bratrovi kterého ze školy vyloučili. Dále vás hra již přesune přímo do školy na velkolepou vítací večeři, kde si u Moudrého klobouku podle sebe zvolíte vlastní kolej kupodivu se do ní dostane i váš nový kamarád a později taky získáte svého „Malfoye“. Příběhová linka tak trochu nenápadně kopíruje tu filmovou, ačkoliv vám hra umožní výběr odpovědi nebo některých rozhodnutí. Stále vás bude provázet pocit, že jste to už viděli. Fanoušky Harry Pottra se mohou ve hře těšit na vzhledově známé Profesory, některé dokonce nadabované původními herci z filmu. Dokonce i se samotným Hagridem se setkáte.

Klikačka ve 2D i 3D

Zatím co příběhu bylo věnováno 2 roky pozornosti opakem bude ovládni. V Harry Potter: Hogwarts Mystery si při úlohách párkrát zaklikáte na lidi okolo vás nebo nějaké předměty a ve výsledku se naučíte nové kouzlo nebo vytvoříte lektvar. Pozor ovšem jakékoliv kliknutí vyčerpává vaší energii postavy, bez ní to bohužel neuděláte. Pokud vám dojde v důležitém . Každá úloha ve hře má svůj odlišný časový limit a při splnění jednotlivých úkolů vaše kolej dostává body nebo můžete upravit svého kamaráda Rowana. Při rozhovorech s jednotlivými postavami získáváte body za odvahu, empatii a znalosti, které vám pomůžou k odemknutí speciálních odpovědí. Co by některé hráče mohlo trochu zklamat, to je pohyb na Bradaviské škole. Ten je udělaný v 2D a vaše postava stojí jako ypsilon na začátku chodby a vy ji pomocí kliknutí přesunete na určité místo. Kamera v důležitých scénkách, rozhovorech a výukových hodinách se přepne do 3D. Grafika není úplně detailní, jelikož je dělaná pro mobilní zařízení. Rozhodně je ale dostačující.

Ze začátku budete z nové hry ze světa Harry Pottra nadšení a můžete být i po celou dobu hraní, pokud jste trpělivý hráč. Časový limit se bude neustále prodlužovat, a to i za předpokladu že si energii budete dokupovat. Scénáři bylo věnováni při tvorbě mnoho času, ale rozhodně by to neuškodilo i dalším oblastem jako je již zmíněné ovládání nebo pohyb na hradu. Samozřejmě fanoušci série budou hrou nadšeni a stanou se na ní závislými, protože se tím vyplní jejich dávný kouzelnický sen.

Hra je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android nebo iOS (Testováno na iPadu Mini 2.generace)

Harry Potter: Hogwarts Mystery – trailer

Harry Potter: Hogwarts Mystery