Playerunknown’s Battlegrounds bortí rekordy Steamu. Prodalo se ho už 6 milionů

Jen to jen něco málo přes týden, kdy hrdí autoři Playerunknown’s Battlegrounds oznamovali, že přesáhli pomyslnou metu pěti milionů prodaných digitálních kopií hry. A co byste řekli? Koncem července už má titul na motivy Battle Royale na kontě šest milionů prodejů. Potvrzuje to statistika Steamspy i vývojářské studio Bluehole. Kde tohle skončí?

Kromě skvělých prodejních výsledků, které autory přeci jen hřejí asi nejvíce, zaznamenal PUBG, jak se hře zkráceně říká, ještě další úspěch. Trhnul rekord pro současně hrající hráče na Steamu ve hrách, které nepocházejí od Valve (ty jsou tradičně nejúspěšnější). Po Counter-Strike: Global Offensive a Dota 2 se na třetím místě dosud držel Fallout 4 se 471 955 hráči. Playerunknown’s Battlegrounds ho ale o víkendu překonal s počtem 481 291 hráčů. Zdá se, že hráče neodradila ani neohrabaná komunikace ve věci miktrotransakcí.

V prodejích stále jen číslo dvě

Úspěch je to o to křiklavější, že ho PUBG dosáhl řadu měsíců po vydání. Jak Falloutu 4, tak dalšímu premiantovi GTA 5 se rekordy povedly ku příležitosti vydání nebo pár dní po něm, kdy je o hry tradičně nejvyšší zájem. A to byla pokračování zavedených značek, nikoliv novinka, jejíž trochu krkolomný název zpočátku nikomu nic neříkal. Je sice pravdou, že rostoucí komunita u multiplayerových stříleček není zase tak velkou výjimkou (dalším příkladem je třeba Rainbow Six: Siege), ale v takové míře, jako se to daří PUBG, je to opravdu jedinečné.

Přesto – navzdory úspěchům je Playerunknown’s Battlegrounds mezi “Battle Royale” střílečkami stále na druhém místě. První je H1Z1: King of the Hill, kterého se prodalo 6,6 milionu kopií. Nastaveným tempem ho ale PUBG brzy dožene.

Úspěšnější než Free2Play hry

Pokud se podíváme na rozšíření her na Steamu za roku 2017, je úspěch Playerunknown’s Battlegrounds ještě pozoruhodnější. 15 ze 16 her, které si letos nainstalovalo nejvíc hráčů, spadá do kategorie Free2Play titulů. Jediný Buy2Play titul, tedy hra, za jejíž pořízení musíte platit, je rovnou na prvním místě a jmenuje se, jak jinak – PUBG.

Nebo jinak řečeno – 15 nejoblíbenějších Free2Play her roku bylo staženo méněkrát než kolik se Playerunknown’s Battlegrounds prodalo digitálních kusů. Až na pozicích 17 a 18 jsou další placené hry, ale s velkou ztrátou v hráčské oblibě. Cocan Exiles si koupilo 586 000 hráčů a Lego Worlds 570 000 zákazníků.

Těžko se tedy divit tomu, že se v současném herním světě mluví především o Playerunknown’s BattlegroundsUž nyní je jasné, že tohle je zkrátka fenomén, o kterém ještě hodně uslyšíme.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 4]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na