Šéf Unrealu a Fortnite kritizuje Steam: Valve hernímu byznysu uštípne 30 %

Skutečnost, že aktuální hit Fortnite (recenze) od Epic Games není k dostání na Steamu, má podle všeho ještě jiný důvod než ten, že autoři Epic Games chtějí propagovat svou vlastní platformu – Epic Games Launcher. Šéf studia Tim Sweeney se do Steamu tvrdě pustil.

Na Twitteru si postěžoval na “uštípnutí” 30 % obratu každého vývojáře, který své hry na Steamu nabízí. “Vůbec netuším, proč si Steam nechává stále 30 %. Poplatky každé Visa nebo Mastercard jsou někde kolem 2 až 5 procent (ve skutečnosti je to ještě méně – pozn. red.) a CDN bandwitch stojí 0,002 dolaru za gigabajt,” prohlásil rázně Sweeney. CDN představuje datový a serverový výkon, který stojí za gigantickým množstvím dat, které se na Steamu pohybují.

Zdroj obřího majetku Gabe Newella

Sweeneyho vyjádření spustilo na Twitteru řadu reakcí. Spoluzakladatel studia 3D Realms a autor Duke Nukem 3D lakonicky zkonstatoval realitu: “Steam má fakticky monopol vůči vývojářům, kteří nechtějí hladovět a chtějí vydělat. Vzdát se Steamu znamená profesní sebevraždu.”

Další upozorňují na to, že rozdělení příjmů v poměru 70:30 je na digitálních prodejních platformách standard. Třicet procent vybírá Google, Apple, Origin i Uplay, ale také jiné společnosti jako Uber či Flixbus. Těžko tedy očekávat od Valve, že bude průkopníkem a vzdá se zlatého vejce. V málokterém odvětví je však dominance jednoho poskytovatele služeb taková jako v případě počítačových her. Ne nadarmo je šéf a zakladatel Valve, Gabe Newell, jedním z nejbohatších lidí světa.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na