Streamování, nikoliv vlastnictví her. To je podle EA budoucnost. Ale dobrá pro hráče?

V posledních letech se významně změnil způsob konzumace multimediálního obsahu. Služby jako Netflix nebo Spotify opanovaly trh a naučily milovníky filmů, seriálů a hudby, že vlastnictví není důležité. Díky měsíčnímu předplatnému totiž mohou konzumovat v podstatě nekonečný obsah. Pokud by však služba skončila nebo by ukončili předplatné, nezbude jim nic.

Podle zástupce jednoho z největších vydavatelů her, Electronic Arts, Chrise Evendena, je to cesta i pro herní průmysl. Je si dokonce jistý, že revoluce streamingu je nezastavitelná a herní svět pohltí stejně jako svět filmu a hudby.

Podle Evendena budou ubývat hráči, kteří si hry kupují a naopak přibývat ti, kteří si k nim platí přístup. Ostatně, neříká to jen tak, EA je se svými služba Origin Access a EA Access jedním z průkopníků tohoto trendu v herním byznysu. Tyto služby jsou však jen jakýmsi mezistupňem před tím, než nastane ta pravá chvíle a vše se přesune do cloudu a hry budou pouze streamované (nebude je tedy nutné vůbec stahovat). Podobně jako to už teď dělá Playstation Now.

Pár let to potrvá

Electronic Arts už stream testuje na svém megahitu Battlefield 1. Podle Evendena nejsou vidět grafické rozdíly mezi streamovanou a lokální verzí hry. Manažer ale přiznává, že si to žádá velmi slušné připojení k internetu, které zatím není dostupné ve všech regionech, a to nejen světa, ale ani relativně vyspělých zemí. To by se však mělo změnit v příštích třech až pěti letech, které přinesou rapidní technologické inovace.

Společnost Electronic Arts v předchozím čtvrtletí zaznamenala pouhou čtvrtinu svého obratu z prodeje klasických her. Zbytek pocházel z prodeje obsahu do stávajících her, mobilních her a právě služeb jako je Origin Access.

Je samozřejmě velkou otázkou, nakolik je takový vývoj pro hráče pozitivní. Snadno se dostanou k velkému katalogu her, které si budou moct v podstatě bez omezení zahrát. Není ale jisté, jak velká bude motivace vývojářů dělat skutečně nákladné projekty, na kterých možná nebude možné vydělat dostatek prostředků jako dnes, kdy si je každý musí jednotlivě koupit, protože po nich touží.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na