Anthem je až příliš vykalkulovanou akcí, které schází vlastní identita – recenze

Už od vydání Baldur’s Gate platí hry od Bioware za nejlepší kandidáty žánru RPG, které se vyznačují hluboce zakořeněnými mechanismy, strhujícím příběhem a emocionálními dialogy zajímavých postav. V podobě novinky Anthem vývojářské studio vytvořilo zcela nové univerzum a zároveň se zpronevěřilo svým tradicím.

Anthem je dalším z řady ambiciózních online lootshooterů, který ze všeho nejvíce připomíná asi Destiny 2 od Bungie. Přesto tvůrci neustále tvrdili, že ve hře bude mít své místo také silný příběh – konečně prý myslí na své fanoušky a chtějí jim nabídnout děj v obvyklé kvalitě.

Tak co ten příběh?

Po světě Anthem se pohybujete v takzvaných javelinech, což jsou speciální obleky připomínající ten Iron-Manův. K dispozici jsou zatím čtyři, každý se svými vlastními schopnostmi a vlastnostmi. Ranger je robustním všeumělem, zatímco Colossus je s těžkým brněním a mocnými zbraněmi klasickým tankem. Hráči volící oblek Storm se mohou těšit na mocné elementální útoky, zatímco Interceptor sází na svou rychlost a dvojitou čepel.

Každý z obleků nabízí tři normální a jednu ultimativní schopnost. Souboje jsou přitom velmi rychlé a akční. Zbraňový arzenál čítá brokovnice, pistole, samopaly a odstřelovací pušky. Když se zrovna nevěnujete boji, můžete prozkoumávat poměrně prázdný svět nebo hlavní město, kterým je pevnost Tarsis.

Pokud jde o zmíněný příběh, nabízí Anthem pár zajímavých momentů, ale celkově zdaleka nedosahuje kvalit Mass Effectu nebo Dragon Age. Přestože je dějový základ v podobě světa opuštěného bohy zajímavý, nepodařilo se autorům dostat ho do těch správných otáček, aby byl opravdovým motivátorem k dalšímu hraní. Ještě horší to je s příběhovými i vedlejšími charaktery, které jsou bohužel ploché a nezajímavé.

Zhodnocení

Anthem je v současném stavu velmi rozporuplnou hrou. Tvůrci se zjevně soustředili na první signální zážitek, který je velmi dobrý. Mechanika letu, stejně jako samotné souboje jsou velmi dobře odladěné a zábavné. To vše dokresluje podařené audiovizuální zpracování. Jenže na druhé straně je nevýrazný příběh, což obzvlášť od Bioware hodně zabolí. Dále tu máme repetitivně design misí a nutnost grindingu.

Anthem tak ze všeho nejvíce působí jako řemeslně dobře odvedená práce, které však schází vlastní duše nebo alespoň identita. Je z něj až příliš patrné, že jde o marketingově vykalkulovaný projekt, který se snaží zaujmout co nejširší skupinu hráčů. Tu narazíte na špetku Iron Mana, tam zase Star Wars, někde jakoby jste hráli Destiny atd. Je to škoda, protože opravdoví hráči něco takového prokouknou a rázem odkládají.

Anthem

6.5

Hodnocení

6.5/10

Klady

  • Rychlá a svižná hratelnost
  • Široké možnosti individualizace obleků
  • Povedené audiovizuální zpracování

Zápory

  • Nezajímavý příběh
  • Ploché charaktery
  • Repetitivní mise
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 7 Prumer: 2.9]

Redaktor a hlavní recenzent serveru Gamebro.cz. Jinak vášnivý sběratel starých herních konzolí a her.

6
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chikita Banana
Host
Chikita Banana

Souhlesim 6,5 – 7 hodnoceni je opravdu málo.(BTW hodně věci na Webu ohledně ANTHEMU sou mylné domněnky nebo spatně prověřené INFORMACE). Hra má několik vrstev a možnosti k vyblbnutí. Rozhodně je to velmi silný a konkurenční titul a má co nabídnout. Audio vizuál je Epický. Rpg prvků ve hře není málo ba naopak (Vylepšování Javelinu je poměrně komplexní a v kombinaci celého vozového parku nabízí rozličný fill ze hry.)V neposlední řadě je tu coop kdy hra mění výrazně tvař. Není to úplně tupý Ceasuall titul a to pochopím že někomu muže vadit. Ale halvní je že titul je v lunchi… Číst vice »

Amanas
Host
Amanas

Na mmorpg příběh není taková hrůza, otázka je kam se vyvine dál (pokud vůbec). Určitě rozumný člověk nemůže očekávat kvalitu příběhu single player hry jako ME 😀 u mmorpgčka… Co mě tu zarazilo tak divit se nad tím že looter shooter hra má grind…. Pokud vím o tom ta hra je ne? Spíš co by se mohlo vytknout tak je relativně krátká doba k dosažení max lvl a způsob jakým jsou postavené náročnější obtížnosti ale i to se může měnit s budoucím obsahem. Za mě bych se nebál hodnotit 7,5 a řekl bych že má hra velký potenciál který snad… Číst vice »

Darus
Host
Darus

Haha nevím kolik toho autor článku ve hře nahrál, ale není tu ani polovina věci které ve hře jsou. Říci, že Ranger javelin je robustní všeuměl je pěkný nesmysl. Proč? Zatím co s Coloseem nepřátelé likvidujeme pěkně z oči do očí, se Stormem budem 90% času ve vzduchu bombardovat všechny okolo, a z Interceptorem se každému dostat do zad, tak Ranger je nejlepší DMG ve hře. Ano příběh je plochý jak laťka u plotu, to ale nic nemění na tom že vynést verdikt nad hrou kterou autor hrál tak 30 minut je zavádějící. Destiny zažilo to samé a svou komunitu… Číst vice »

Jaja
Host
Jaja

Zase jeden co predobjednal a nechce přiznat ze to je sracka :)) recenzenje naprosto ok, to ty tvoje slinty jsou blbosti. To ze hra vypada ted jak vypada je to hlavni. Ze bude nejaky obsah lidi co zabit dali 60€ nezajímá víš? To zeptám jsou technické chyby je taky pravda. Proste to co předvedli vývojáři je opravdu výsměch. A to nemluvím o tom silenem downgrade oproti trailerum. To je uplne výsměch.

Pepe Lopez
Host
Pepe Lopez

Ahojte, já teda preorder neměl, a sračka to není. Bohužel nějak lidi na na netu napadlo tohle bombardovat, jelikož to není automaticky nejlepší hra všech dob. Já si četl mnoho recenzi, a bohužel jsou mimo. A pokud se budeme bavit ve srovnávání, tak to skvělé Destiny (Kde mám sberatelky obojih), nesahá Anthem ani po kotníky. S Forsakenem a falešnou chuti pomstít Cayda už běžte všichni taky někam. Náhodou Owen je pěkně vykresleny charakter. Zkuste se dívat i mimo tunel. Pokud se i tak Anthem nelíbí, přeji hodně zdaru s Divisionem.

Aristarch
Host
Aristarch

Jaja… ty si zasa jeden mainstreamovej kultúry. Choď si zahrať Apex Legends… keď ťa hra nebaví. Pre mňa je hra originálna a baví ma… a očakával som, že ju mainstream potopí… 🙂