Chystané obří sci-fi RPG Starfield poběží na starém enginu. Bethesda to zdůvodňuje moddery
Tak nějak se čekalo, že nedávno oznámené a ještě velmi vzdálené sci-fi RPG Starfield od společnosti Bethesda poběží na nějakém novém grafickém nástroji, který využije veškerých možností příští generace konzolí, na níž má titul vyjít. Jenže ředitel vývoje Todd Howard tato očekávání poněkud zchladil, když uvedl, že Starfield poběží na stejném enginu jako Fallout 4 a tedy i Skyrim. Ano, hra z roku 2011 použije stejnou technologii jako hra, která vyjde nejdříve v roce 2020.
Todd Howard má samozřejmě pro využívání starého dobrého Creation enginu své důvody. “Milujeme náš editor, ve kterém se vyznáme a se kterým jsme schopni rychle budovat nové světy. Také moddeři jsou s ním dobře seznámení,” uvádí Howard. Znalost technologie pro obří otevřené světy je pro Bethesdu evidentně důležitější než přání hráčů po hezčí grafice nebo kratších nahrávacích časech. “Existuje několik základních kamenů, na kterých naše hry stavíme. A to se nebudeme měnit, protože právě díky tomu jsme efektivní a myslíme si, že takto to funguje nejlépe.”
To všechno ale ještě zdaleka neznamená, že Starfield bude vypadat jako Skyrim nebo Fallout 4. Naopak, už letos vycházející Fallout 76 vypadá mnohem lépe než jeho předchůdce a vývoj v rámci enginu bude pokračovat dále. Pouze to nebudou takové skoky, jakých bychom se asi dočkali při použití zcela nového nástroje. Hry v rámci jednoho enginu si rovněž bývají podobné řadou herních prvků, o čemž by mohly vyprávět tituly například od Ubisoftu.
Komentujte