Disney znovu otevírá LucasArts. Postará se o nové hry na motivy Star Wars

Společnost Disney vrací na scénu slavnou značku. Hledá totiž nové zaměstnance do vývojářského studia Lucasfilm Games. To byl svého času původní název slavného studia LucasArts, které pod ním dokonce vydalo několik prvních her jako například legendární první díl Monkey Islandu. 

Pokud však budeme vycházet z popisu jednotlivých pozic, půjde tentokrát zejména o tvorbu her na motivy ságy Star Wars. Hledaný producent tak bude pracovat na “interaktivních produktech postavených na značkách Lucasfilmu jako jsou filmy a seriály Star Wars. Nový Brand Art Coordinator zase nesmí postrádat “vášeň pro značku Star Wars a široké znalosti o aktuálních a minulých produktech Hvězdných válek”.

Star Wars pochopitelně není jedinou značkou, kterou má Lucasfilm v repertoáru. Myslitelné jsou tak i nové hry na motivy Indiana Jonese, ale ten se aktuálně netěší takové mediální výtěžnosti jako právě Star Wars, na které Disney coby vlastník Lucasfilmu velmi spoléhá.

Tip na článek:  Co dělá EA se značkou Star Wars, je trapné, tvrdí autor Rogue One

Každopádně noví pracovníci musí mít také zkušenosti v herním sektoru a jejich tým bude vytvářet hry pro PC, konzole, mobilní platformy a dokonce virtuální realitu. Studio bude sídlit v San Franciscu, kde mělo ústředí také původní Lucasarts.

Nespokojenost s tvorbou EA

Návrat k vývoji vlastních her představuje v případě Disney zásadní změnu ve strategii. Poté, co studio v roce 2012 značku Star Wars koupilo, uzavřelo o rok později slavné studio. To přitom představovalo celých 36 let pevnou součást herního průmyslu. Disney do budoucna chtělo pouze poskytovat licenci, která napoprvé připadla společnosti Electronic Arts.

Tip na článek:  Star Wars Jedi: Fallen Order má vyjít v listopadu 2019. Prozrazeny detaily příběhu

Jenže EA se z hlediska vývoje Star Wars titulů příliš nepochlapilo a značku na herním poli stíhá jeden karambol za druhým. Nejprve to byl debakl s lootboxy ve Star Wars: Battlefront 2 a následně zrušení dlouho vyvíjeného singleplayerového RPG od Visceral Games, které sice bylo nejprve převedeno pod EA Vancouver, ale ani tam se mu nevedlo a projekt tak byl poslán k ledu definitivně.

Podle řady spekulací se na počínání EA už společnost Disney nemohla koukat, byť to oficiálně nikdy nepřiznala. Právě znovuotevření vlastního vývojářského studia by tak mohlo být reakcí na neutěšenou situaci. Původně mělo mít EA exkluzivní licenci na velké tituly, zatímco Disney si vyhradilo právo tu a tam přicmrndávat nějakým tím mobilním titulem. To se podle všeho mění a Lucasfilm se napříště v herní tvorbě nebude omezovat. Pravdou je ale také to, že pokud studio vzniká na zelené louce nyní, jsou plody jeho tvorby ještě velmi vzdálené. EA přitom exkluzivní pronájem licence vyprší v roce 2022. Tehdy je časově reálné, že by mohla naběhnout produkce přímo od Lucasarts.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na