Electronic Arts mění strategii v oblasti mikrotransakcí. Ve hrách bude možné kupovat jen kosmetické předměty, výjimkou je FIFA a další sporty

Mikrotransakce vydělaly společnosti Electronic Arts spoustu peněz, ale v poslední době jí přidělaly také hodně starostí. V jejich důsledku firma mění strategii a napříště bude ve hrách prodávat pouze kosmetické předměty. Nebude už tak podporovat takzvaný pay2win, kdy je možné za skutečné peníze získávat ve hře výhody vůči ostatním hráčům. Nebude to ale bez výjimek. Tou největší je série FIFA a další sporty, ve kterých existuje režim takzvaných Ultimate Teams.

V loňském roce se na EA sesypala vlna kritiky za pojetí mikrotransakcí ve hře Star Wars: Battlefront 2. Skončilo to tak, že je společnost musela ze hry ještě před uvedením na trh odstranit, což stejně nepomohlo: jinak dobrá hra nenaplnila prodejní očekávání. Něco takového už EA pochopitelně nechce opakovat, a tak v nadcházejících akčních hitech jako Battlefield 5 nebo Anthem už nebude možné pořizovat výhody za reálné peníze. Pro web Gamasutra to uvedl Patrick Söderlund, který nově zastává funkci Chief Design Officer.

Söderlund také ospravedlňuje mikrotransakce ve sportovních sériích jako FIFA a NHL. Tyto hry podle něj nabízejí hráčům spoustu zábavy v singleplayerové kampani, online zápasech, turnajích a bezplatných rozšířeních. Takzvaný Ultimate Team mód, který nutí k nákupu lepších hráčů, abyste uspěli proti konkurenci, je pouze jednou z částí hry, které se nemusíte účastnit, pokud nechcete. Sporty od EA vám poskytnou i tak dost zábavy.

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na
TOPlist