Holdfast: Nations At War přichází s první světovou válkou – recenze

Foto: Holdfast
Hra Holdfast: Nations At War je multiplayerovou realistickou střílečkou zasazenou původně do období napoleonských válek. Na trhu je od roku 2020 a za tu dobu si dokázala vybudovat loajální komunitu hráčů. Autoři ze studia Anvil Game Studios pravidelně vydávají nové aktualizace, které hru posouvají dál – a tou největší změnou je bezesporu přidání zcela nového období: první světové války.
Když mušketu střídá kulomet
Základní koncept hry zůstává zachován – jde o týmový boj na rozsáhlých bojištích, kde hraje klíčovou roli komunikace, spolupráce a taktika. Zatímco napoleonská éra nabízela pomalejší tempo s dlouhým nabíjením mušket a boj tělo na tělo byl běžný, první světová válka přináší zásadní změnu: zbraně s vyšší kadencí, přesností i ničivostí.

Změnilo se toho však mnohem víc než jen samotné zbraně. Vývojáři přepracovali jednotlivé třídy postav, přidali nové role jako jsou kulometčíci, operátoři minometů nebo průzkumníci a rozšířili i techniku. Nově se hráči mohou chopit ovládání těžkých kulometů, mobilních děl nebo minometů, které výrazně ovlivňují průběh bitev.
Navzdory tomu, že tempo hry je nyní svižnější, stále si Holdfast zachovává svůj důraz na realismus. Úspěšný útok vyžaduje koordinaci, krytí a správné využití terénu. Samotný fakt, že na jednom bojišti může být až 150 hráčů, přináší nebývalou atmosféru a dynamiku, jakou mnoho jiných her nedokáže zprostředkovat.
Audiovizuální stránka a technické provedení
Graficky už není Holdfast nejnovější a zub času je na některých prvcích znát. Modely postav, animace i prostředí působí trochu zastarale, zejména při srovnání s moderními AAA tituly. Přesto si hra udržuje jedinečný vizuální styl a zábavnost tím netrpí.

Zvukový design je naopak překvapivě kvalitní. Výstřely, výkřiky vojáků, dopady dělostřeleckých granátů – vše působí autenticky a přispívá k atmosféře. Hlasová komunikace mezi hráči (včetně proximity chatu) navíc často vede k vtipným nebo velmi realistickým situacím, které dělají z každé bitvy unikátní zážitek.
Komunita a herní zážitek
Jedním z nejsilnějších prvků Holdfastu je jeho komunita. Hráči často zakládají vlastní pluky (clany), pořádají organizované bitvy s velením, hierarchií a reálnou taktikou. Zúčastnit se takové bitvy, kde velitel dává příkazy a desítky hráčů je plní, je zážitek, který žádná jiná FPS hra nenabízí.

I když počet aktivních hráčů kolísá, stále se najdou servery, kde probíhají intenzivní bitvy – zejména večer nebo o víkendech. S příchodem první světové války se dá očekávat návrat některých veteránů i příchod nových hráčů, které zajímá právě modernější forma konfliktu.
Co hra nabídne dál?
První světová válka může být jen začátek. Vývojáři se již dříve nechali slyšet, že zvažují další historická období. Možná se v budoucnu dočkáme i druhé světové války, občanských válek nebo koloniálních konfliktů. Systém hry je totiž natolik flexibilní, že umožňuje přenést hráče téměř kamkoli – od bitev u Waterloo až po zákopy ve Francii.

Verdikt
Holdfast: Nations At War je unikátní hra, která nesází na rychlou akci a efekty, ale na atmosféru, realismus a komunitní zážitek. Přídavek první světové války posouvá hratelnost o krok dál – nabízí nové taktiky, větší tempo a modernější výzbroj, aniž by narušil to, co dělá hru výjimečnou.
Ačkoli hra technicky lehce zaostává za konkurencí, její duše a zážitek z bitev to bohatě vyvažují. Pokud hledáte týmovou hru s historií v srdci a nevadí vám trochu pomalejší tempo, Holdfast vás nezklame.
I received a free review copy of this product from https://www.keymailer.co
Komentujte