Hráč utratil v mobilních Transformers 3,5 milionu. Jde zatím o největší “velrybu”

Pokud vám vrtalo hlavou, jak mohou existovat všechny ty free2play hry, které je možné hrát zdarma, bude pro vás tato zpráva pravděpodobně velkým odhalením. Na jedné straně sice existuje obrovské množství lidí, kteří by za virtuální předměty nikdy nepustili pomyslný chlup a hrají je výhradně zdarma. Na té druhé jsou potom takzvané velryby, tedy “whales”, jak jim říkají tvůrci free2play titulů. Právě na tyto hráče se firmy snaží maximálně zacílit. Jsou to totiž právě oni, kdo jsou ochotní ve hrách utrácet neuvěřitelné peníze.

Jak ulovit velrybu?

Jako například jeden hráč mobilní strategické hry Transformers: Earth Wars. Jak nyní vyšlo najevo, na mikrotransakcích ve hře nechal neskutečných 150 000 dolarů, tedy přibližně 3,5 milionu korun. Uvedl to Henry Fong, šéf čínského vydavatele Yodo1, který hru provozuje. Ten se navíc pro magazín Kotaku rozhovořil o mechanismech, které stojí za úspěšnými mobilními hrami. Jde v nich především o to, pochopit vlastní cílovou skupinu a získat ten správný cit pro ulovení co možná největšího počtu velryb. V případě Transformers: Earth Wars se platí například za zrychlení času stavění budov či produkce.

Henry Fong také uvedl, že zásadní jsou neustále se zlepšující programy umělé inteligence, které vyhodnocují herní data s cílem identifikovat velryby. Tento postup umožňuje automatický cílený marketing, díky kterému jsou hráči lákáni na obzvlášť zajímavé nabídky. Algoritmus společnosti Yodo1 prý dokáže velrybu určit s 87% přesností.

To, že podobné mechanismy doslova volají po veřejné regulaci, vědí pochopitelně také vývojáři a vydavatelé. Henry Fong říká, že je připraven spolu s vládami hledat pravidla, která by neustále se zvětšující herní trh chránila před zneužitím. Zároveň je ale optimistický v tom, že se jeho týmu povede umělou inteligenci zpřesnit na 95 %.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na