Hráči Valheimu vynalezli vodní lyže. Díky tomu vyřešili problémy s dopravou surovin

Foto: Iron Gate AB

Hráči aktuálního hitu Valheimu ten problém dobře znají. Kdo chce v tomto vikingském survivalu převážet vzácné kovy, musí vážit skutečnou dlouhou cestu. Na tom se přitom nemá v blízké budoucnosti nic měnit, protože sami tvůrci nechtějí umožnit transport surovin prostřednictvím portálů, jak požadovali sami hráči.

Naštěstí se ale v bohaté komunitě hráčů najdou skuteční kreativci, kteří si díky volnosti, jíž Valheim poskytuje, vymyslí vlastní řešení a umožní tak výrazně rychlejší dopravu drahocenných surovin.

Foto: Iron Gate AB

Harpuna u lodi byla hráči Valheimu dosud využívána například k obraně před nebezpečnými mořskými hady. S touto zbraní ale můžete trefit i další hráče a ty pak táhnout za svou lodí. To funguje dokonce i tehdy, když má dotyčný hráč za sebou vozík se surovinami. S nápadem přišel uživatel Redditu, který si říká LostYugen a vše zachytil na videu.

Improvise, adapt, overcome from valheim

Vikingská vodní doprava nevypadá jen skutečně spektakulárně, ale je také velmi užitečná. Tento mechanismus s harpunou totiž konečně umožňuje převést plně naložený vůz přes vodní plochu.

Pokud si to celé s kamarádem chcete vyzkoušet, měli byste dbát na několik důležitých maličkostí.

  • Hráč, který má být tažen lodí, musí mít těžké brnění. Jinak je možné, že ho zásah harpunou zabije.
  • Tažený hráč neztrácí žádnou výdrž, protože zásahem harpunou ve skutečnosti nijak neplave. Nemůže se tedy utopit do chvíle, kdy je na laně. Naopak kapitán lodi pomalu výdrž ztrácí. Pokud ji vyplýtvá zcela, harpuna se uvolní.
  • Ve vodě na vás mohou číhat nebezpeční vodní hadi. Raději se jim tedy vyhýbejte tak, že je obeplujete.

Valheim od vývojářského studia Iron Gate AB je nečekaným hitem tohoto roku. Jeho hráči přibývají po milionech, a to je hra teprve v předběžném přístupu. Důvodem úspěchu jsou široké možnosti, jež hráčům titul skýtá, stejně jako jeho obliba u streamerů na Twitchi. Na Steamu má pak Valheim hodnocení 96 %, což je u her v early accesu dosud nevídaný výsledek.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na