Nejlepší je mlčet, radí autorům nepovedeného Falloutu 76 a Anthem tvůrce No Man’s Sky

Tvůrci vesmírného dobrodružství No Man’s Sky si po vydání hry museli vyslechnout pořádnou porci kritiky a nenávisti od hráčů, kteří si hru zakoupili. Něco podobného se v minulých měsících stalo Falloutu 76 a Anthem. Hlavní vývojář No Man’s Sky, Sean Murray, pro ně má jednoduchou radu: “po zpackaném vydání je nejlepší být zticha”.

Tuto radu vyslovil Murray v rámci svého diskuzního příspěvku na vývojářské konferenci v Brightonu. V něm také popsal, jak se jeho týmu nakonec přeci jen povedlo přetavit No Man’s Sky v povedený titul. “Dva roky jsme nemluvili s tiskem. A také jsme na tři měsíce odjeli na venkov a nereagovali ani na příspěvky komunity. Bylo to docela těžké. Mnohokrát jsem si sedl a chtěl sepsat příspěvek na blog, ve kterém bych objasnil, jak se to s vývojem hry má a co bude dále. Ale pochopil jsem, že při tehdejším stavu hry by to nebylo důvěryhodné.

Obvinění z klamavé reklamy

Murray tak popisuje zkušenosti z roku 2016, kdy očekávaná vesmírná odysea No Man’s Sky po dlouhém čekání a megalomanských slibech tvůrců konečně vyšla. Tehdejšímu stavu hry se ale fanoušci nestačili divit. Vývojáře na diskuzních fórech doslova proklínali a obviňovali je z klamavé reklamy. Přesto se ale našli hráči, kteří trpělivě čekali na další updaty. Přestože si na takzvaný Next update počkali až do léta roku 2018, nakonec díky němu dostali hru, na kterou se roky těšili.

Tip na článek:  Anthem je momentálně nejhůře hodnocenou hrou studia BioWare

Tvůrci tak dobře vědí, jak se v takovém případě zachovat. Z tohoto titulu si Murray dovolil poradit velkým vydavatelům EA, Bethesda nebo Microsoft, kteří za sebou mají nepovedená uvedení her na trh. “Od té doby vyšla řada her, které měly kostrbatý launch, jenž byl podpořen mnoha hráči a problémy. A vidím, že se EA, Microsoft nebo Bethesda pokoušejí hráče obměkčit tím, že s nimi mluví. Ať už je to dobře nebo špatně, můžu říct, že to nic nepřinese. Je to vidět znovu a znovu, jak se velcí vydavatelé snaží mluvit s komunitou, ale ve výsledku to jen váže jejich kapacity,” říká Murray. “Vaše činy jsou mnohem důležitější než slova.

Jak to vypadá s Anthem a Fallout 76?

Bethesda si zkusila své, když loni vydala Fallout 76. Nejenže šla tvrdě proti přání fanouškovské komunity, aby se tato série držela v singleplayerové poloze, ale navíc ještě uvedla dosti neodladěný a nevyvážený produkt. Od té doby už udělala dost práce a přidala nový obsah, jako je Battle Royale mód. A dokonce chce do postapokalyptického světa přidat NPC postavy, které zde oproti předchozím Falloutům chyběly.

Tip na článek:  Fallout 76 je v těžké krizi. Dva týdny po vydání je hra ve výprodeji

Průšvih Anthem pak přiznal samotný generální ředitel Electronic Arts, Andrew Wilson. Ukázalo se také, že hra vznikala v ne zrovna optimálních podmínkách. Vývojářské studio Bioware, které se zpočátku s hráči snažilo komunikovat, se v poslední době odmlčelo s tím, že na hře potřebuje v klidu pracovat. Je však otázkou, zda nejde jen o kradmé vyklízení pozic při pohledu na nerealizovatelný úkol.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 7 Prumer: 4.1]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

4
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dranta Brambora
Host
Dranta Brambora

A proto bethesda každý týden vypouští Q&A, Inside the Vault a jede na redditu jako dravá, přidává do hry to co chtěj hráči (a nebylo původně vůbec v plánu, ať už jde o nadcházející Wastelanders, Momentální Nuclear winter nebo takový ty malý detaily a Quality of life) Streamuje několikrát do týdne, kde s tou komunitou mluví a ptá se jich co chce, a všeobecně diskutuje. Ono to totiž nějakym způsobem funguje, proto nastal takovej šílenej influx nových hráčů právě pro 76. Ale hold si to lidi nechtěj připustit, dneska je moderní kydat špínu tam kde je to “cool”

nemam
Host
nemam

tak hlavne ze tem lidem vzdavas poctu holdovanim

BreJk
Host
BreJk

Jako člověk, co hrál profesionálně přes 5 let jejich tituly to nekydám tam, kde je to cool.. kydám to tam, kde to vidím na vlastní oči. Streamuje a vybírá otázky, na které zná odpověď… Ale tam, kde jsou úplně v pr*eli, to totálně ignorujou a když je něco už velmi stěžejní, tak velmi krásně lžou. Viz. titul Quake champions ( hra, která byla kompletně rozbitá, ale oni přidali loot boxy.. hra, která měla 800 aktivních hráčů měla matchmaking, který nenašel duel ani po 20-60 minutách hledání.. a to byl velmi revoluční MM, který měl hráčům usnadnit hledání po náročném dni… Číst vice »

BreJk
Host
BreJk

Zrovna Bethesdě bych si nedovolil radit ať už kvůli Falloutu nebo jiným titulům. Oni totiž vědí všechno nejlíp a nejen, že lžou, ale potápí své tituly jeden za druhým.