Obrat Epic Games Store za první rok dosáhl 15 miliard. V rozdávání plných her a exkluzivitách bude pokračovat

Foto: Epic Games Store

Ještě před dvěma lety vývojářské studio Epic Games příliš nevědělo ani co si počít samo se sebou. Pak ale přišel megaúpěšný Fortnite a dnes je tato firma jedním z hráčů udávajících svému průmyslu směr. Fortnite totiž především umožnilo rozjet konkurenceschopnou alternativu dosud dominantnímu Steamu, kterou se stal Epic Games Store. Ten do značné míry znovu zamíchal již rozdanými kartami, když vydavatelům a vývojářům nabídl do té doby nebývale výhodné rozdělení příjmů v poměru 88/12.

Čísla nezklamala, ale ani neohromila

Epic Games samozřejmě tuší, že úspěch Fortnite nebude trvat navždy a že další podobný titul pravděpodobně jen tak nevytvoří. Vlastní prodejní platforma je tak pro ně mnohem udržitelnějším způsobem podnikání. Také proto stojí za to se podívat na výsledky prvního roku Epic Games Store.

Zástupci firmy uvedli, že obchod přilákal celkem 108 milionů zákazníků, kteří vygenerovali celkem 680 milionů dolarů, tedy přibližně 15 miliard korun, v tržbách. V tomto ohledu nejde o zklamání, ale vzhledem k masivním investicím ani o kdovíjak spektakulární výsledek. “Podle ukazatelů uživatelů a obrat jsme překonali naše očekávání,” dodává k tomu nicméně šéf Epic Games Store, Steve Allison.

Agresivní marketing bude pokračovat

Infografika

V prvním roce dobýval Epic Store herní trh skutečně agresivně. Pravidelně rozdával atraktivní tituly, kterých bylo celkem 73. Hráči si pak zdarma stáhli více než 200 milionů bezplatných kopií těchto her. Tvůrci je přitom nedávali jen tak, ale nechali si za tyto akce od Epic Games náležitě zaplatit.

To se dělo také v případě exkluzivních titulů, tedy tématu, které v loňském roce pořádně rozvířilo vody a znechutilo spoustu hráčů zvyklých využívat výhradně Steam. Najednou na něm řada zajímavých her vůbec nebyla k dispozici, protože je k sobě přetáhl Epic. V průběhu roku se na příkladech Phoenix Pointu nebo Controlu ukázalo, že to pro Epic Games byla velmi drahá strategie. Podle šéfa firmy Tima Sweeneyho nicméně úspěšná a jediná možná v boji proti dominantnímu Steamu.

Pro hráče je každopádně důležité sdělení, že Epic Games Store bude nadále rozdávat hry a nadále agresivně působit na poli exkluzivit.

Steve Allison v rozhovoru s magazínem Gamedaily také uvedl, že za hry od externích tvůrců obchod utržil 251 milionů dolarů. Přitom 90 % nově vydávaných her na Epic Store není k mání nikde jinde.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 2 Prumer: 3]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

2
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Larion
Host
Larion

Sice mám na Epicu plnou knihovnu her zdarma, ale hrála jsem z nich tak maximálně 2 protože ty ostatní nepatří žánrově ke hrám, které normálně hraju. Tudíž si nejsem jistá jestli tahle strategie dokáže přilákat nové zákazníky. Zároveň jsem si žádnou hru od Epicu nekoupila a když některou z novinek budu chtít, zkrátka si počkám až bude na Steamu.

aod
Host
aod

vetsi blbost uz jsem dlouho necetl