Preview Sancticide – řežba biblických rozměrů

Foto: Sylen Studio

Sancticide je akční roguelike z pohledu třetí osoby a Souls-like RPG zasazené do biblické apokalypsy. Hra byla vydána v předběžném přístupu 12. února 2025 a v současné době je k dispozici na PC prostřednictvím služby Steam. Ve hře Sancticide, inspirované populární polskou knižní sérií, se hráči stanou Ezechielem, sběračem hříchů ve službách organizace Them at The Top, který si razí cestu pozůstatky našeho světa v době konce světa.

Sancticide hostí temný, apokalyptický svět, který si bere inspiraci z různých biblických témat. Jeho svět je ponurý a tísnivý a účinně zprostředkovává pocit světa na pokraji zkázy. Hlavní centrum, Citadela, má římskou estetiku.

Foto: Sylen Studio

Po vzoru společnosti FromSoftware jsme byli v posledních letech bombardováni hrami typu Souls. Díky nedávným kritikou kladně hodnoceným titulům jako Lies of P a Stellar Blade se spousta indie vývojářů vrhla na tuto zbraň. Takovým případem je i hra Sancticide od Red Square Games a Sylen Studio.

Souboje jako hlavní hnací motor

Hra kombinuje souboj zblízka a na dálku podobný soubojům Souls her s několika božskými schopnostmi a dovednostmi. Jako je zpomalení času, odstrčení, požehnání, nebo třeba přitažení.

Foto: Sylen Studio

Souls-like boj mi moc nejde, ale s kombinací se schopnostmi a střelnými zbraněmi to bylo pro mě trošku usnadněné a lépe stravitelné než ty nejtěžší souslovky. Celkově mě souboje velmi bavili a rozhodně v nich v této hře hráč stráví většinu času. Sice ničím nevynikají oproti jiným hrám, ale také nepatří k těm horším.

Ale nejen souboje a třeba průzkum prostředí nepatří k tomu jedinému, co hra nabízí. Strom dovedností není příliš rozvětvený a nabízí standartní vylepšení statistik. V tomto směru určitě hra může nabídnout rozhodně více.

Nastínění příběhu

V neposlední řadě je zde velký důraz na příběh, dialogy, NPC a rozhovory. Kampaň hry se točí kolem Ezechielovy cesty na konci světa, jak je popsána v Bibli. Jeho úkolem je zničit ty, kteří hřeší proti Bohu, a vytvořit tak příběh, který se zabývá tématy náboženství a brutality. Ačkoli je to z hlediska nastolení premisy zajímavé, příběh v současném stavu postrádá soudržnost a působí téměř neexistujícím dojmem.

Foto: Sylen Studio

Neexistují téměř žádné cutscény, které by zápletku nastavily, a jakmile se pustíte do kampaně, budete si to všechno muset domyslet pomocí kousků dialogů, uměleckých scén a střípků lore, které se povalují po celém jejím světě. Podobně jako u Elden Ringu.

Dialogy působí trošku stroze, stejně tak voice over. Vzhledem k tomu, že hra zůstane v předběžném přístupu dalších 5-10 měsíců, tak lze očekávat vylepšení i v tomto směru. Sice road mapa láká hlavně na nové oblasti, zbraně a nepřátele, tak lze očekávat i rozvinutí příběhu v nových oblastech a spoustu vylepšení ve všech směrech.

Foto: Sylen Studio

Když už mluvíme o temném a krvavém světě hry Sancticide, vývojáři se dobře vypořádali se ztvárněním toho, jak by mohla vypadat biblická apokalypsa. Vše nese buď krvavý, špinavý, nebo pokřivený vzhled. Vytváří to atmosféru místa, kde bych opravdu, ale opravdu nechtěl skončit. Jediným místem, kde vůbec svítí světlo, je centrální ústřední oblast, Citadela, která je samozřejmě postavena co nejblíže vysokým nebesům a z nějakého důvodu má římský design. Až na pár grafických chybiček se mi hra v současné verzi early access hrála plynule.

Pár slov na závěr

Uvidíme, jak se vývojářům podaří celý projekt dotáhnout do konce. Hra má určitě slušně nakročeno, jelikož soubojový systém je velmi zábavný, příběhová premisa není vůbec špatná, jen je potřeba doladit její dávkování. RPG systém by potřeboval větší hloubku a dialogy jsou moc strohé. Hudební doprovod je slušný stejně tak technický stav, nebo grafické zpracování. Určitě se ke hře vrátíme až dojde k jejímu plnému vydání.

 

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 2 Prumer: 5]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na