Rogue Point – kooperativní roguelite střílečka, která má našlápnuto stát se kultem

Foto: Team 17

Na první pohled to vypadá jako klasická kooperační střílečka z pohledu první osoby. Ale Rogue Point skrývá víc, než se na první pohled zdá. Tahle roguelite FPS se snaží propojit taktické plánování, intenzivní přestřelky a návykový herní cyklus. A soudě podle demoverze, kterou jsme si mohli zahrát, to dělá zatraceně dobře.

Koordinace jako základ úspěchu

Ještě než vůbec vstoupíte do boje, dostanete se do plánovací fáze mise. A tady začíná ta pravá magie. Na interaktivní mapě si se svým týmem můžete rozkreslit trasy, sdílet nápady a určit vstupní body. Každý hráč může komunikovat a navrhovat ideální cestu skrz budovu. Mapa navíc zobrazuje jednotlivá patra a mění se podle toho, jaké zpravodajské informace jste před misí získali.

Foto: Team 17

Naší redakční partě se několikrát vyplatilo právě díky dobré taktice projít úrovní téměř bez ztrát – a to i přesto, že hra vás moc nešetří.

Zbrojnice plná možností… a rizika

Výběr zbraní v Rogue Point je překvapivě široký. Útočné pušky, samopaly, brokovnice, pistole, omračováky, granáty, léčivé předměty – zkrátka vše, co od moderní FPS čekáte. Ale pozor! Každou zbraň si musíte koupit. Hra vám na startu kampaně dává 1000 dolarů a jak s nimi naložíte, je jen na vás.

Anebo… můžete zariskovat a zatočit si zbraňovou ruletou. Jedním klikem si vytočíte náhodnou zbraň, která může být buď zázrakem (granátomet), nebo trestem (malorážka). A právě tenhle prvek náhody přidává hře na zábavnosti a zvyšuje znovuhratelnost.

Foto: Team 17

Mise jako z akčního filmu

V demoverzi jsme dostali za úkol získat tři notebooky s citlivými daty a utéct na střechu budovy. Vstup do objektu, opatrné procházení místností, tiché eliminace i přestřelky v uzavřených prostorách – to vše má skvělou dynamiku.

Jakmile máte notebooky, začíná sprint na střechu, kde aktivujete extrakci a bráníte se náporu nepřátel, než dorazí evakuace. A že to je jízda – střílení, krytí, panika… přesně ten typ adrenalinu, kvůli kterému podobné hry hrajeme.

Foto: Team 17

Co nás opravdu bavilo

Ačkoliv jde o roguelite, hra na první dobrou tak vůbec nepůsobí. Mezi jednotlivými pokusy si přenášíte dovednosti (pokud jsou na vyšším levelu), odemykáte trvalé kosmetické úpravy pro postavy a máte možnost kdykoli navázat tam, kde jste skončili – což ocení každý, kdo nemá čas na dlouhé herní seance.

Absolutní pochvalu si od nás odnáší „smart lean“ – tedy chytře kontextové naklánění postavy. Stisknete tlačítko a hra přesně ví, kam se chcete podívat. Funguje to přirozeně, rychle a přesně. A teď vážně – proč tohle nemají všechny FPS hry?

Verdikt redakce Gamebro.cz

Rogue Point nás překvapil – mile, silně a hlavně zábavně. Týmová kooperace je tu klíčová, ale i v jednom hráči si můžete užít výzvu. Máme tu výborný mix plánování, návykového gunplaye, strategických rozhodnutí a odměn, které motivují k dalšímu hraní.

Demoverze naznačuje obrovský potenciál a pokud se vývojáři trefí do finální rovnováhy, máme tu budoucí hit. Rogue Point má srdce i styl. Už teď se těšíme, kam se projekt dál posune.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na