Rok 2017 byl pro Steam dosud nejúspěšnějším. Pouhých 100 her se postaralo o polovinu obratu

Foto: Steam

Platforma pro digitální distribuci her, Steam od společnosti Valve, prožila dosud nejúspěšnější rok. Loni činil její obrat úctyhodných 4,3 miliardy dolarů, za což vděčí především enormnímu úspěchu Playerunknown’s Battlegrounds. Ostatně důležitost nejprodávanějších titulů pro Steam se stále prohlubuje. Celých 50 % obratu vygenerovala pouhá stovka her. V loňském roce také došlo k aktivaci 63 milionů z celkových 291 milionů účtů na Steamu.

To vše vyplývá z dat, která na Game Developer Conference prezentoval zakladatel služby Steamspy, Sergey Galyonkin. Podle něj aktuální katalog her na Steamu čítá 21 406 her. Nejvíce, tedy 38 %, jich vyšlo v roce 2016, po spuštění režimu Steam Direct umožňujícím snadné vydání hry na této platformě. Loni už se příval her nevalné kvality přeci jen trochu zpomalil a na celkovém katalogu se tak 7696 vydaných titulů podílí 36 %.

Aby se hra dostala do Top 20 nejprodávanějších kousků loňského roku, musela vygenerovat příjmy ve výši 22 milionů dolarů, tedy přibližně 450 milionů korun. Playerunknown’s Battlegrounds vydělal 600 milionů dolarů při 28 milionech prodaných kusů. Counter-Strike: Global Offensive přinesl do kasy 120 milionů za 12,5 milionů prodaných kopií.

Velmi se dařilo i menším hrám

Úspěšné však byly i menší tituly. Dvacátou nejprodávanější hrou se stal Cuphead, který vydělal právě těch 22 milionů dolarů. Vynikající RPG Divinity 2: Original Sin to s tržbou 37 milionů dotáhla dokonce na celkové sedmé místo. Slušně si vedly třeba Rocket League (23 milionů) nebo Nier: Automata (29 milionů).

Steam je stále dominantní platformou pro distribuci her, která si může dovolit kasírovat z každého prodeje celých 30 %, což nedávno kritizoval šéf vývojářského studia Epic Games, Tim Sweeney. A byl to právě Epic, který ukázal ostatním cestu, že to jde i bez Steamu. Jeho aktuální hit Fortnite na této platformě vůbec nevyšel, a přesto dokázal v obratu předčit samotné Playerunknown’s Battlegrounds. Pravdou ale je, že hru je na rozdíl od PUBG možné si zdarma stáhnout a vydělává na prodeji in-game předmětů.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na