Tvůrci Anthem, Dragon Age a Mass Effect si přáli neúspěch svých her. Jejich vývoj byl totiž jeden velký stres

Ve vývojářském studiu Bioware je podle všeho něco špatně. Lidé tu totiž pracují na hranici svých možností za velmi nepříjemných podmínek s obrovským penzem přesčasů. Vyplývá to ze zprávy serveru Kotaku, jehož autoři zpovídali řadu současných i bývalých zaměstnanců Bioware, kteří pracovali na titulech Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromeda a Anthem.

Až na první jmenovaný nelze žádnou z těchto her označit za očekávaný úspěch. Teď se dost možná ukazuje ten pravý důvod. Pracovní podmínky ve studiu se podle vývojářů začaly zhoršovat v průběhu vývoje Dragon Age: Inquisition. Celý vývoj byl provázen špatným vedením, chybnými rozhodnutími a technickými problémy, což vedlo k tomu, že v roce vydání 2014 bylo třeba dohánět obrovské množství restů, aby hra mohla vyjít v použitelném stavu. V důsledku to znamenalo extrémně dlouhé “crunch” fáze, tedy vývojářské sprinty s drasticky navýšenými přesčasy. Zátěž byla tak vysoká, že si někteří zaměstnanci týmu v Edmontonu přáli, aby hra skončila neúspěchem.

Manažeři nic nepochopili

Někteří kolegové byli nesmírně vyhořelí a tvrdili, že jediné, co si Dragon Age: Inquisition zaslouží, je neúspěch, aby si už odpovědní lidé uvědomili, že takto hry dělat nelze,” zní zdrcující svědectví. Z dnešního pohledu lze zároveň říct, že asi měli pravdu. Dragon Age: Inquisition se totiž ještě podařilo dokončit tak, že výsledek byl povedený a prodeje velmi dobré. Manažeři tak získali pocit, že podobné způsoby mohou praktikovat dále.

Ve studiu se tomu interně přezdívalo “Bioware Magic”, což neznamenalo nic jiného, než víra v to, že toto legendární studio je schopné v posledním roce vývoje vždy neskutečně zabrat a ze zdánlivého průšvihu vyšvihnout vynikající titul.

Tip na článek:  Obavy o Dragon Age 4. Bude to ještě RPG nebo už služba? Komentář

Vývojáři plakali vyčerpáním

Snad ještě hůře než vývoj posledního Dragon Age probíhaly práce na Mass Effect: Andromeda. “V průběhu vývoje docházelo k celé řadě stresových výpadků. Tak se interně označovali ti, co se mentálně zhroutili a museli měsíce zůstat doma.” Někteří se vrátili, jiní to raději vzdali. Jeden ze zaměstnanců vyprávěl Kotaku o spolupracovnících, kteří se vždy odebrali do tiché místnosti a zde plakali.

Vydání Mass Effect: Andromeda mělo být pro manažery v Bioware, respektive majiteli studia Electronic Arts, prvním velkým varováním. Protože tento zástupce dříve špičkové série se nepovedl podle představ, ačkoliv nešlo o typický propadák.

Zdá se však, že k velkému poučení nedošlo. Ani vývoj Anthem totiž neběžel zrovna jako na drátkách. Když EA na E3 2017 oznámilo, že hra vyjde na podzim roku 2018, sestávala aktuální verze hry z jedné jediné mise. Až ke skutečnému datu vydání v únoru 2019 tak měli autoři necelé dva roky na to, aby dali dohromady obrovské množství práce v podobě herních mechanismů, obsahu, příběhu a dalších prvků. Vlastně se ani příliš nelze divit tomu, že Anthem už se tím propadákem stalo.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 6 Prumer: 4.3]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na