Recenze Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin – pořádné JRPG

Foto: Capcom

Herní série Monster Hunter je jedna z těch nejznámějších u fanoušků konzolí od společnosti Nintendo, ale poslední velký díl Monster Hunter World se dostal na všechny ostatní platformy a do teď se jedná o obrovský hit a společně s legendárním Final Fantasy jsou hlavními zástupci JRPG žánru na západním trhu.

Nedávno vyšla odbočka Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin pro Nintendo Switch, ale také PC. Ale co se týče rozsahu, tak se rozhodně nejedná o žádný menší díl. Největším rozdílem mezi Wings of Ruin a World je v hratelnosti. Zatímco díl World nabízí akční hratelnost ve stylu pořádné rubačky, tak Wings of Ruin je kombinací předchozího dílu a pokemoních her.

Foto: Capcom

Kromě rozličnosti v hratelnosti je na první pohled vidět i změna grafického zpracování. Recenzovaný titul nejde směrem moderního realistického zpracování nýbrž krásné kreslené vizualizace. Což se skvěle hodí jak pro tahový styl bojů, tak to i dokresluje příjemné pohádkové vyprávění poutavého příběhu.

Desítky hodin příběhu, soubojů a craftingu

Všechno začíná jak v pohádce. Jste nováčkem ve vesnici obyvatel, kteří s monstry souzní, trénují a využívají jejich síly a schopnosti. Ve světě je plno monster, a ne všechny jsou přátelský, hlavně ty, které si místní obyvatelé a chovatelé nevychovají již od vajíčka.

Jako nováček k sobě dostanete zkušenou jezdkyni na monstrech. Ta vás provede začátkem a vy si tak získáte svého prvního zvířecího společníka. Následně začne příběh nabírat na obrátkách až do situace, kdy se na scéně objeví drak. Přesněji dračí vajíčko, ale po jeho vylíhnutí se začíná naplňovat strašné proroctví a hráč se v roli již zkušeného dračího jezdce vydává na výpravu k zabránění sudby tohoto strašidelného proroctví.

Díky této cestě se hráč dostane nejen do prosluněných krajin, ale také na zasněžené hory, sežehnuté pláně a pohoří. V každém regionu budete potkávat nové národy a osobní parťáky s jejich monstry. Prostě to, co by mělo mít každé pořádné RPG.

Foto: Capcom

Ve městech a vesnicích se sice musíte prohánět po svých, ale mimo ně můžete osedlat všemožnou zvěř. Od běžících ještěrek až po obřího draka, a to se hned jinak cestuje. K rychlému cestování slouží šílený povoz, který vás vyhodí na místě určení.

Přátelská monstra mají také speciální schopnosti, některá dokáží přeskakovat větší překážky, jiná zas lokalizovat skryté předměty. Monstra ale neslouží jen k cestování a využití pro jejich schopnosti, oni jsou i silní parťáci v boji.

Foto: Capcom

Abyste mohli jednotlivá zvířata ochočit, musíte ukrást vejce z doupěte daného tvora. Až po jeho vylíhnutí je možné využívat jeho pomoc. Podobně jako u pokémonů máte omezené sloty a aktivní může být v jednu chvíli pouze jedno. Naštěstí je můžete jednoduše prohazovat stejně jako zbraně i v průběhu bojů.

Na parťáky je vždycky spoleh

Jak jsem již nastínil, tak souboje probíhají tahovým stylem a o úspěchu či neúspěchu nerozhoduje pouze kvalita vybavení, ale i volba útoku. Každý nepřítel je jinak odolný proti jednomu ze tří druhů zbraní, sečný (meče, sekery) chladnokrevný (palcáty, kladiva) a střelný (luky, pušky).

Do toho promlouvá i styl útoku silný, rychlý a taktický. Každý styl útoku je účinný proti jinému a nejdůležitější je to v případech, kdy se vaše útoky potkají s útokem nepřítele. Do toho samozřejmě zasahují i speciální schopnosti hrdiny, parťáka a přátelských monster. K tomu je možné využívat nejrůznější předměty od léčivých po podpůrné.

Soubojový systém je vcelku zábavný a napínavý hlavně pokud s nepřítelem bojujete poprvé a musíte zjistit jaké útoky používá a co jsou jeho slabé a silné stránky, nebo kolik má životů. Pokud s daným druhem nepřítele bojujete již po několikáté, tak se taktizování promění jen na co nejrychlejší a nejefektivnější řežbu pro lepší hodnocení souboje a tím lepší odměnu.

Foto: Capcom

Podobně jako v jiných hrách ze série Monster Hunter se můžete těšit na hromadu možností craftingu, od míchání různých ingrediencí do lektvarů po tvorbu zbraní či brnění až k jejich vylepšování. Různého materiálu je opravdu požehnaně tak jak jsme v sérií zvyklí.

Oproti ostatním hrám série je Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin daleko více přístupnější nováčkům série a casual hráčům, jelikož není tak obtížné pochopit všechny mechanizmy. Osobně si pamatuji, že když jsem se sérií začínal prvním dílem při debutu konzole Nintendo 3DS, to byly hodiny bloumání a zkoumání co k čemu je a jak se co dělá. Zde je situace rozhodně jiná.

Dračí jezdec, jak se patří

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin je rozhodně příjemným překvapením a mixem klasiky spadající do série a s pokémoní hrou. Příběh udržuje slušné tempo, výcvik a používání monster je zpracované na jedničku, neustálá změna parťáků dle lokací také hru vždy oživí, a tak se rozhodně do dohrání příběhu nudit nebudete. Hra obsahuje i endgame obsah, ale ten je spíše pro vášnivé hráče série, nebo sběratele, kteří musí získat všechno.

Hra skvěle zapadá do stylu her pro Nintendo Switch, kde bude asi její největší hráčská základna, ale hra vychází i pro PC. I zde budou fanoušci žánru JRPG spokojeni, ale jestli nehodujete tomuto žánru, tak ani u tohoto titulu nečekejte žádný výrazný odklon od zaběhnutých mechanik. Jediné, co můžeme vytknout je občasný stereotyp a špatná plynulost pohybu při hraní v docku na Nintendu Switch.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

8.5

Hodnocení

8.5/10

Klady

  • Pěkné kreslené grafické zpracování
  • Časté střídání herních oblastí a parťáků
  • Velký výběr a nabídka monster
  • Možnosti multiplayeru

Zápory

  • Občas stereotypní hraní
  • Switch verze se při hraní na velké obrazovce trošku trhá
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na