Češi se marně snaží dokončit oblíbenou online hru DayZ. Teď slíbili nový engine a verzi pro konzole

Foto: DayZ

České vývojářské studio Bohemia Interactive začíná mezi fanoušky survivalové hry DayZ platit za slibotechnu. Autoři totiž před lety přislíbili vydání hotové verze titulu v roce 2016. Od té doby však byl mnohokrát odložen a koncem loňského roku jsme se dozvěděli, že by měl konečně vyjít začátkem toho letošního.

Jak ale všichni víme, nestalo se zatím nic a DayZ se stále nalézá v nehotovém stavu. Přesto se podle všeho něco děje. “Za několik týdnů vypustíme DayZ v novém enginu pro PC a ještě letos dojde k uveřejnění hry v rámci programu Game Preview na Xbox One. To je naším cílem. Skoro bych řekl, že to bude znamenat reboot DayZ pro PC,” uvedl hlavní producent projektu, Eugen Harton.

Problematický vývoj

Jenže toto vyjádření je tak trochu ve stylu “jeden o voze, druhý o koze”. Hartonem zmiňovaný reboot totiž v žádném případě neznamená, že by hra měla vyjít v očekávané hotové verzi. Přímé otázce na ní se producent vyhnul. Tuto hru studia Bohemia Interactive fanouškovská komunita DayZ dobře zná – podstupuje jí už čtyři roky.

Přechod na nový engine se může jevit jako pozitivní krok, ale jen na první pohled. Jde totiž o další velký zásah do hry, který zcela jistě oddálí její vydání. Možná i to je problémem Bohemia Interactive – nedokáží k cíli dotáhnout jednu verzi a naopak se hru snaží neustále vylepšovat a obohacovat o nové funkce.

DayZ začínal jako fanouškovská modifikace pro válečnou simulaci Arma 2. Nápad se však uchytil a dá se říct, že byl jedním z průkopníků trendu moderních online akcí. Jenže zájem o survivaly mezitím zase trochu opadl, aby se do popředí dostaly battle royale hry jako Playerunknown’s Battlegrounds nebo Fortnite.

Nejdražší česká hra

Harton si ale nemyslí, že by DayZ svou šanci promarnilo. “Hardcore simulace, na které pracujeme, nebude konkurovat PUBG. Oslovujeme jinou cílovou skupinu, tím jsem si téměř jistý. Možná to nebude mainstream, ale s tím dokážu žít. Vím, jakou dělám hru. Nechci, aby oslovovala každého.

Producent doufá v pomoc streamerů a v to, že novou verzi DayZ představí širší hráčské obci. Volba vydání hry rovněž pro konzole, zatím tedy jen Xbox One, se jeví jako strategická, protože na nich nepanuje tak velká konkurence jako na PC.

DayZ je možná nejdražší hrou, která v České republice kdy vznikala. Pro Bohemia Interactive nicméně nejde o kdovíjak velké riziko, protože už prodala miliony kusů v předběžném přístupu. Dá se tedy říct, že DayZ je také jednou z nejúspěšnějších her, která u nás kdy vznikla. Byť ještě není oficiálně dokončená.

DayZ Xbox One – video

 

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

6
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jarda
Host
Jarda

Oblíbenou hru? Možná před 5ti lety, teď už je to mrtvý trash. A už docela dlouho.

Tony
Host
Tony

Tu hru pro me nezabily ani tak ty vecny bugy, jako ten hacking… nic nedokaze zkazit gameplay vic.

Funboy
Host
Funboy

Prostě jde to naprosto mimo je, nikdy nedělali na komplexnější hře. Arma super, ale přidej víc kritérií a proměnných a jsou v píči. 😀

Dez1nd
Host
Dez1nd

Neverending story. Stále jedna a ta samá písnička. BI asi trpí nějakým syndromem. Od doby, kdy odešel autor dayz módu šla hra pomalu ale jistě do háje. Měli povolit modifikace před pár rokama a komunita by hru už dávno dokončila.
PS: kolikrát sakra musím opsat kód správně abych mohl přidat komentář, fakz už me to sere

Lojzík
Host
Lojzík

Tohle nebude fungovat nikdy 😀

Paaaarek
Host
Paaaarek

Je to ubohý, ani by to neměli vydávat, měli by začít znova od nuly na jiné hře