Lidé už příběhové hry nechtějí, říká šéf EA. Hlavní jsou peníze

Na letošní technologické konferenci v Arizoně, kterou pořádá bankovní dům Credit Suisse, se finanční ředitel společnosti Electronic Arts, Blake Jorgensen, rozpovídal o celé řadě zajímavých témat, mimo jiné o tom, jak vidí budoucnost lineárních příběhových her.

Zatímco generální ředitel EA Andrew Wilson před časem tvrdil, že uzavření studia Visceral Games nemělo co do činění se singleplayerovým zaměřením jejich chystané hry z univerza Star Wars, slova Jorgensena jsou přesným opakem tohoto prohlášení. Uzavření studia a zevrubné přepracování projektu podle něj souvisí s rostoucí popularitou multiplayerových her a klesající oblibou těch singleplayerových, zaměřených na příběh.

Hlavní je vydělat peníze

Studio Visceral bylo v poslední letech postupně zmenšováno, až se dostalo na kapacitu pouhých 80 vývojářů, což je na vývoj hry podle AAA standardu příliš málo, a proto na hře vypomáhaly další studia, například EA Vanoucover a EA Motive z Montrealu.

Vývojáři se snažili posunout zážitek ze hry na novou úroveň, ale vzhledem k tomu, že šlo o velmi lineární koncept, rozhodlo se Electronic Arts podle Jorgensena projekt zastavit. “Lidé už lineární hry nemusí tolik jako před pěti nebo deseti lety.” Titul ale nezanikne úplně. Některé jeho části budou použity v novém Star Wars projektu nebo dokonce v úplně jiných hrách.

EA se podle Jorgensena snaží projekty rušit v co možná nejranější fázi vývoje, hned jakmile zjistí, že věci nejdou tím způsobem, jak by měly. V poslední řadě je to ale ekonomické rozhodnutí – “když se zjistí, že se tím nedají vydělat peníze.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Redaktor zpravodajství serveru Gamebro.cz. Milovník příběhových her, ať už těch akčních nebo RPG.

18
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
njn
Host
njn

Klídek, velké vydavatelské hry, hlavně ty, které jsou na burzách, musí už donekonečna vykazovat každoročně navyšování zisku, obratu a mít čím dál větší cashflow, jinak jim akcie budou padat. Potom je tu logický budoucí přerod z indie studií, kteří udělají několik vyjímečných her a vydělají si dostatek, aby mohli najmout více designerů a už se nám tu rodí menší studio, které dřív nebo později zase bude vidět potenciál v nějakých Singleplayerových her, protože velká studia je již budou dělat po skrovnu a bude po nich logický hlad v podobě poptávky. Já už si teď skupuji na Steamu akční příběhové tituly… Číst vice »

Mathes
Host
Mathes

Tomu se musím smát 😀 A kvůli takovým “manažerským prasatům” a jejich honbou za číslama (proti kvalitě) je EA tam, kde je. Škoda.

Ale naštěstí třeba Ubisoft, Bethesda, CD projekt. Jsou zase tam kde jsou 🙂

Méně manažerů víc specialistů a svět bude zas v pořádku 😀

Tonda Chytrý
Host
Tonda Chytrý

To prase z EA ještě žije?

Yan
Host
Yan

No to si hoši v EA dělají srandu ne? Neznám větší osobní potěšení než kafe cigo a vcítit se do role kterou hraju…
A pak už to zhulenej mastit dokud nepadnu..
Srá.ové jedni!

Mick
Host
Mick

Svatá pravda

Pan Špekof
Host
Pan Špekof

Včera jsem si dal guláš .

ferry
Host
ferry

Jo jo, hlavní jsou peníze. Kde jsou ty časy kdy základem hry byl kvalitní singlplayer s dobrým příběhem a pak neméně kvalitní multiplayer. Zlaté čas Freelancera a nebo Predátora 2 nebo třeba WoWko a mnoho dalších. Dnes jde o to co nejvíce se zabijet bez ladu a skaldu,logiky a hlavně u toho moc nepřemýšlet a platit a dokupovat blbosti. Naštěstí ne všichni vývojáři takto přímočaře přemýšlí a tak díky za sérii Zaklínač, Dark Souls apod.

Petr
Host
Petr

EA je o ničem single kampaň ve hře je dost podstatná část hry i když ty od EA vydrží tak na pár hodin.
Tak to vypadá když je hra dělaná jen pro peníze nejlíp od nich nekupovat a problém je vyřešen.

Jindra
Host
Jindra

Starší hráče zajímají singl hry s příběhem. Ale vidím na malém synovci, že děcka už to vidí jinak. Jedině mulťák, singl je zabaví na chviličku, honba za co nejvíc hity, není problém neustálé dokupování VIP na minecraftí servery (veškeré kapesné utratit za premium SMS, aby měli výhody na serveru), prostě nový trend.

Vít
Host
Vít

A víte proč singleplayer končí? Protože už čím dál tím víc odflakují… Např. Ve starém COD jste měli skoro problém ho odehrát na normal. Od Advanced Warfare na Veterana stačí 4 hodiny na odehrání a to je nejtěžší mod. A zase opak COD je Uncharted, kde je zajímavý příběh s více mody a když po odehrání chcete už jen dělat kraviny, můžete, protože po odehrání dostanete body a za ně si kupujete zdarma modifikace, zbraně, skiny, jinou kvalitu obrazů nebo zvuk, třeba zní všichni jako tvrďáci a nebo jako Alvin a Čipmankové. Ale jak říkám už ten singleplayer flákají, ne… Číst vice »

Petr Novák
Host
Petr Novák

Panu Blakeovi Jorgensenovi a jeho manažerskejm nohsledům přeji nějakou hodně vleklou a hodně bolestivou nebo nesnesitelně svědivou nemoc v oblasti konečníku.

Atos
Host
Atos

EA de po micropladbách , páč tam je za málo muziky hodně peněz . A micropladby sou závislé na multiplajeru . Proto bude EA vědomě lhát a propagovat jednoduché hry pro velký počet odběratelů .

Petr
Host
Petr

To napsaly špatně lidi nestojí o jejich příběhy protože sou tupý jak kdyby je napsalo tříleté dítě

pete
Host
pete

tupé běhání v multiplayeru a primitivní grindovačky, to holt dnešním masám tupců co sledují twitch a nakupují barevné kostýmky stačí

eM
Host
eM

Hellblade: Senua’s Sacrifice, Horizon Zero Dawn..mam pokracovat?
Ne, nikdo o linearni hry nestoji…..to je tak kdyz to v EA ridej manazeri kteri tomu prd rozumi.

Drobek
Host
Drobek

EA mele blbosti a práší se jim od pusy… Že lidé nechtějí příběhové singlplayer hry? Co je tohle za hloupost? Lidé nechtějí hry ve stavu jakém je “znásilňuje a produkuje” EA, stačí si vzpomenou co udělali po převzetí Bioware s Mass Effectem3, nebo Dragon Age2. Používám Steam, Uplay, ale s nikdy jsem s nimi neměl takové obrovské problémy jaké mívám s jejich Originem. Kvalita produktů od EA jde posledních pár let do kytek. Nevadí mi mikrotransakce, nevadí mi lootboxy, ale vadí mi, když mi někdo prodá nedodělaný, odfláknutý a vyloženě špatný produkt. Samozřejmě jde o prachy, každému jde o prachy,… Číst vice »

Raze
Host
Raze

Jako dělají prdel. Nevím kde na to EA přišli, že lidi nestojí o singleplayer ve hrách. No jo vlastně, musejí nějak obhájit, že jim jde u her o kvantitu a ne kvalitu. Ať jdou do prdele. Omlouvám se za vulgarismy, ale už mě to štve.

Ivan
Host
Ivan

Melou uplne hovadiny. Hrace zajima predevsim dobry singl s dobrym pribehem, EA jde jen po penezich z mikrotransakci, nenazranci!