Recenze Dragon’s Dogma II – další kapitola hutného RPG, nebo nový začátek?

Foto: Capcom

Další velmi očekávaná hra letošního roku se přiřítila na naše obrazovky. Na nový díl ze série Dragon’s Dogma jsme čekali dlouhých dvanáct let a vzhledem k podařenému prvnímu dílu, bylo očekávání na vysoké úrovni. Mezi stěžejní body pařil unikátní soubojový systém, velká plejáda obřích monster, zajímavý otevřený svět, který nabízel spoustu volnosti a možností průzkumu, a to si sebou nese i druhý díl.

Sice hra má číslovku 2, ale o přímém pokračování hovořit nemůžeme. Celý příběh je postavený, tak že neodkazuje na události prvního dílu odehrává se v jiné alternativní dimenzi. Ačkoliv základní premisa příběhu, nebo spíš navržení světa a hratelnost zůstala velmi podobná originálu, tak můžeme mluvit o vytvoření něčeho nového.

Boj o trůn

Opět tu máme hlavní postavu v podobě Arisena, což je jakýsi vyvolený, jehož srdce pohltil jeden z velkých draků a díky tomu má nadpřirozené schopnosti, jako třeba je ovládání Pawnů. To jsou udatní bojovníci, kteří slepě následují Arisena do všech možných i nemožných nebezpečí a jsou ochotni za něj položit život. Jejich věrnost je absolutně neotřesitelná, jelikož jejich poslání je sloužit právě vyvolenému.

Foto: Capcom

Arisen by měl také usednout na trůn království Vermund a po skonání současného krále a Arisena, který doposud vládnul by se jeho místo mělo uvolnit pro nového vyvoleného. Což se samozřejmě nelíbí současné královně regentce Dise. Proto se rozhodne na trůn dosadit falešného Arisena a naši postavu a právoplatného vládce prodat do otroctví, jenž ztratil paměť.

Díky tomu budou hráči nejen bojovat o svůj právoplatný trůn, ale zjišťovat svoji minulost. Na hráče čeká mnoho politických intrik, zrad a nejrůznějších příběhových zvratů a nic nebude jen tak jednoznačné. Po útěku z vězení a získání prvních spojenců při cestě na trůn se hráčům otevře veliký otevřený svět, který nic dopředu neprozradí.

Foto: Gamebro

Míra svobody je zde tak veliká, že hráč ani nemusí poznat, co je hlavní mise a co jsou jen vedlejší příběhy, které jsou zpracované také velmi dobře. Je jen na hráčích, jakým způsobem budou prozkoumávat celý svět a po jaké cestě za splněním nejrůznějších úkolů a výzev půjdou až do velkolepého finále, které stojí za všechny strasti a útrapy.

Nutnost využívat svůj důvtip a hledání možných cest se do her s otevřeným světem postupně vrací, jelikož velká část hráčů nechce být vedena na přesné lokace s tím, že přesně vědí, co tam mají dělat a jakým způsobem. Někdy se díky tomu i u triviálního úkolu může zaseknout, ale naopak je potěšení z každého úspěšného splnění o to větší.

Foto: Gamebro

Bohužel hra nemá přiliž dobře zvládnutý způsob ukládání. Hra se ukládá jen v hospodě při odpočinku, nebo manuálním uložením do jediné pozice, takže když si hru neuložíte a pustíte se do úkolu, kde nasekáte nějakou tu chybu, tak se může stát, že si zopakujete několik hodin, nebo se budete muset popasovat s následky.

Vzhůru na velká monstra

Už v prvním díle hrál prim najímání Pawnů, jako společníků pro svoje cestování a souboje a bitvy s obřími monstry. To platí i zde. Můžeme do své party najmout až tři společníky a můžeme se rozhodovat dle vzhledu, povolání, nebo levelu. Za některé společníky je potřeba zaplatit speciální měnou, jiné jsou zdarma. Hodně se to odvíjí od úrovně.

Foto: Capcom

Dokonce lze najmout společníka jiného hráče, jelikož kromě tvorby vlastní postavy je potřeba si vytvořit jednoho hlavního Pawna. Ti pak dost často komentují lokace, kterými procházíte, nebo události, které se odehrávají. Což je velmi příjemným zpestřením a dělá to z Pawnů řádné společníky, a nejen tupé vojáčky pro pomoc v boji.

Pro sebe a svého hlavního Pawna je v obrovském editoru postav možné zvolit i povolání, jako je válečník, lukostřelec, kouzelník, nebo zloděj, ale v průběhu hraní se nemusí hráč držet tohoto nastavení. A je jen na hráči, jakým způsobem bude tyto dvě postavy vylepšovat. Ostatní společníky lze vylepšovat pouze na úrovni vybavení, nebo je v průběhu měnit za silnější, jak roste naše úroveň a získáváme speciální měnu na najímaní těch lepších.

Foto: Gamebro

Na to se váže i soubojový systém. Zda se zaměříte na boj z blízka, šplhaní na obří monstra a zasazování smrtelných úderů, nebo raději budete střílet šípy, nebo metat nejrůznější kouzla. Osobně jsem hru začal s válečníkem a lučištníkem a pro vyvážení své party jsem si najmul kouzelníka a špeha.

K dispozici jsou základní útoky, vykrytí, úskok, ale také speciální schopnosti, které dokáží zvrátit vyvíjené bitvy. Také lze využívat prostředí a nejrůznější předměty. Není zde problém nalákat nějaké monstrum do propasti, nebo využít nějaký balvan či výbušný sud a po nepříteli jej hodit. Díky tomu jsou souboje velmi atraktivní a nepřestanou bavit ani na konci hry.

Foto: Capcom

Velká rozmanitost je zde i v nepřátelích od malých goblinů, přes různé obry až po draky. Jen kdyby ta umělá inteligence a kamera byla lepší. Jelikož se může stát, že nám v zápalu boje nebo návratu do formace společník někam spadne, nebo díky špatné kameře nezaznamenáme útok z boku. Hlavní problém s kamerou je v různých užších místech, kdy se může stát, že nic neuvidíme.

Technický stav pokulhává

Bohužel tu máme další nešvar moderních her, a to je technické zpracování. Optimalizace na PC není nejlepší a FPS dost často lítají i pod 30 FPS na výkonných sestavách a ani na konzolích při 30 FPS se nedrží stabilně a dost často lítají dolů a občas i nahoru.

Foto: Gamebro

Samotné grafické zpracování také nepatří k tomu nejlepšímu, ačkoliv hra v mnoha okamžikách vypadá velmi pěkně, tak dost často také velmi pochmurně až nehezky. Ve srovnání s jinými open-world hry se jedná spíše o průměr až podprůměr.

Verdikt

V konečném důsledku je ale Dragon’s Dogma II skvělou hrou, která po vyladění technických chyb bude ještě lepší. Fanoušci tohoto žánru, a hlavně prvního dílu budou rozhodně spokojeni. Hra nabízí zajímavý svět, příběh, a to jak ten hlavní, tak spoustu vedlejších příběhových událostí. Soubojový systém jen tak neomrzí a v poslední řadě musím pochválit volnost ve vylepšování postav a řešení nejrůznějších situací. Škoda jen té kamery, ukládání pozic a technickým problémům to ostatní bychom prominuli vzhledem k celkové zábavnosti a zpracování hry.

Dragon’s Dogma II

8.5

Hodnocení

8.5/10

Klady

  • Parádní otevřený svět
  • Zábavný soubojový systém s možností využívat prostředí
  • Možnost tvorby postav a najímaní společníků
  • Velmi zajímavý příběh plný zvratů

Zápory

  • Zběsilá kamera
  • Nemožnost spravovat uložené pozice
  • Umělá inteligence
  • Technický stav hry
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na