Mikrotransakce ve hrách vydělávají. Activision Blizzard na nich trhnul 80 miliard za rok

Před nedávnem zveřejnila společnost Activision Blizzard své hospodářské výsledky za loňský rok. Firmě se velmi dobře dařilo, přičemž jeden bod z výroční zprávy je obzvlášť zajímavý. Pouze prostřednictvím mikrotransakcí, tedy prodejem čistě virtuálních předmětů a služeb, se společnosti za rok 2017 podařilo vydělat neuvěřitelné 4 miliardy dolarů, tedy přibližně 80 miliard korun.

Zhruba polovina této částky připadá na mobilní hry od King Digital Entertainment jako je Candy Crush a podobné. Druhou polovinu generují počítačové a konzolové hry prostřednictvím prodeje DLC, lootboxů a dalších in-game předmětů. K tomu patří například balíčky karet v Heartstone, lootboxy v Overwatch nebo také Call of Duty Points v Call of Duty WW2. Také v MMORPG World of Warcraft se daří mikrotransakcemi vydělávat spoustu peněz.

Bohužel není známo, který z titulů se na obratu z mikrotransakcí podílí největší měrou. Všechny zmíněné hry v tomto směru ale jistě generují velmi zajímavé příjmy.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na