Recenze Construction Simulator – budování vlastní stavební společnosti

Žádné další renovace, nebo hraní si barvou pokojů, co takhle stavět vše od základu, a přitom si rozjet vlastní stavební společnost? Nejen v Evropě, ale také v USA. Tohle nabízí nový stavební simulátor, který by mohl zaujmout i jiné hráče než jen fanoušky simulátorů.

Nejrůznějších simulátorů je už nepřeberné množství a hráči si tak mohou vyzkoušet snad již úplně všechno. Od vaření, přes sekání trávy až po budování předmětů či rovnou celých budov. Kdybych se jen snažil vyjmenovat všechny možné simulátory, tak to vydá na několik stránek.

Kvalita těchto titulů je také velmi různorodá a zatímco, některé odvádí svojí práci dokonale a dokáží slušně zabavit, některé naopak trápí velké množství chyb a po chvilce hraní začnou nudit. Aktuálně vyšlo hned několik zajímavých kousků a jako první jsme pro vás zhodnotili Construction Simulator.

I když nemá žádnou číslovku, či jiný podtitul, tak navazuje na předchozí díly, takže se nejedná o žádný první pokus. Vývojáři nepoužili žádnou číslovku ani rok záměrně, jelikož tento díl považují za opravdový posun a když se podíváte na hodnocení všech předchozích dílů, tak se jednalo spíše o průměrné až podprůměrné hry. Což dodává určitou naději, že tentokrát to bude opravdu ono.

Založte si vlastní stavební firmu

Všechno začíná tvorbou svého avatara. Příliš veliký výběr a rozmanitost zde nečekejte. Kromě pohlaví si můžete vybrat jeden z pár typů postav a pak jim přidělit patřičnou vzhledovou výbavu. Tím je myšlena helma, které je možné změnit barvu a přidat nálepky, nebo našemu novému stavebnímu magnátovi dát ochranné brýle či chrániče sluchu.

Nesmíme zapomenout na jméno postavy a pak jméno firmy. Hezké je, že světelný nápis nad budoucím sídlem společnosti opravdu nese napsaný název. Pak přichází to nejdůležitější, a tím je výběr regionu ve kterém započneme svojí štaci.

Hra totiž nabízí Evropskou a Americkou mapu neboli kampaň. Každá mapa neobsahuje jen jiné prostředí, ale i jiné zakázky, úkoly, kampaň a trošku jiný příběh. Bohužel mezi nimi nelze pak v průběhů hraní přepínat a až se vypracujete v jednou regionu, tak je možné jen začít v novém úplně od píky.

Stavební stroje a dopravní prostředky se pro dané regiony nikterak nerozdělují, a tak se po USA můžete prohánět v Evropských strojích a naopak. Evropská mapa je inspirovaná Německým městem, takže v něm najdeme různé řeky táhlé kopce, a hlavně stavby typické pro Evropu a Německo. Kampaň zde začíná tím, že se nad městem prožene silná bouře, která poničí základní infrastrukturu.

Po úvodu, kdy hra naučí skvěle základy se dostaneme do čela stavební společnosti a začne vlastní pouť. V USA to sice není ničivá bouře, ale jen pomoc kamarádovi s velkým počtem zakázek ale výsledek je stejný. Po úvodní kampani, což znamená několika základních úkolech se dostaneme do vedení vlastní společnosti.

Mapa USA zase nabízí velké přístavní město, pouště a malé typické maloměstečko. Obě mapy musím pochválit za detailní zpracování a rozlohu. Někdy je velká rozloha až na škodu, jelikož jízdní režim není úplně to, co by nás ke hře táhlo a dlouhé přejezdy nejsou tak zábavnou složkou. Ale jinak jsem byl překvapen, jak zpracovaný dvě mapy hra nabízí. Za takovou mapu by se totiž nemusela stydět žádná velká open world hra.

Práce, kam se podíváš

I když se jednotlivé regiony značně liší, tak postup zůstává stejný. Nejdříve na hráče čeká úvodní kampaň, která je na pár hodin. Následně si hráči mohou sami volit nejrůznější zakázky, kterých je pro každý region několik a lze je plnit i opakovaně. Jedná se o úkoly postavit dům, vybudovat parkoviště, opravit rozbitou vodovodní trubku, nebo jen převést náklad.

Pak tu jsou kampaně, zaměřené vždy na nějaký úsek. Třeba v USA je to kampaň zaměřena na zlepšení zájmu turistů, vylepšení zázemí pro mladé obyvatele, stavby s ekologickým dopadem, nebo renovovat přístav. V každé kampani na hráče čekají čtyři části a po každé části se lze přesunout na jinou kampaň. Každá ta část je rozdělena na jednotlivé úkony, za které hráč a jeho firma obdrží nějakou určitou částku. Výhodou je, že když nelze něco splnit, je možné to i přeskočit a tím ztratit jen část odměny z celé zakázky.

Po splnění všech těchto kampaní je ještě jedna závěrečná, ale dostat se k samotnému závěru není otázkou jen několika desítek hodin. Jedná se o simulátor, takže některé práce trvají i několik hodin hlavně pokud hrajete pouze sami. Celou hru je totiž možné hrát v kooperaci až čtyř hráčů, což nabízí hned úplně jinou perspektivu. Díky tomu vše odsýpá o něco rychleji a hodně to vylepšuje celkový zážitek ze hry. Ale celková doba hraní se klidně může vyšplhat až ke dvou stovkám hodin.

Těžká práce má svoje úskalí

Construction Simulator sice překvapil svým rozsahem a různorodostí map či úkolů, ale má i několik ale. Zaprvé je to technický stav hry, kdy na PS5 není úplně nejlepší, hru trápí časté propady FPS a nepříjemné občasné trhání obrazu. Hlavně je téměř nehratelná v režimu lepšího zobrazení, zde doporučuji upřednostnit výkon.

Pak je tu tristní kamera, která nelze volně otáčet, takže se hráč musí spoléhat na to, jak se kamera automaticky otáčí, což někdy znepříjemňuje hraní a nevím proč PS5 neumožňuje volnou kameru, když na PC ta možnost je.

Pak je to samotné hraní, jelikož hlavní náplní je vždy něco převést, přesunout těžkou technikou, nakládat a vykládat, rovnat terén, něco vykopat, položit a udusat nějaký povrch či asfalt. Ale co se týče samotného budování, tak vše se děje tak nějak instantně. Třeba navezete materiál, pak ho přesunete na vyznačené místo, rozbalíte, odklidíte techniku ze staveniště a instantně se ta část postaví.

Trošku jiná situace je, když vyléváte beton, tak se to hezky plní, nebo umisťujete stěny či střechu, kde to postupně vkládáte za pomocí jeřábu. Ale doufal jsem, že nás hra více zapojí do těch detailnějších činností.

Ovládání těžkých strojů, techniky a jeřábů je zase zpracované na jedničku a hra nabízí i velké množství nastavení, jak je ovládat. K dispozici je i slušná řádka licencovaných strojů Atlas, BELL, Bobcat, Bomag, CASE, Caterpillar©, Kenworth, Liebherr, MAN, Mack Trucks, Meiller-Kipper, Palfinger, Still a Wirtgen Group, Wirtgen Group, Cifa, DAF, Doosan, Nooteboom, Scania, Schwing Stetter a Wacker Neuson.

K budování firmy patří i správa financí. Za získané finance lze dokupovat nejen další stroje, ale i nová místa pro centrálu společnosti, nebo vylepšovat vlastnosti, či najímat další zaměstnance a díky tomu mít možnost přijmout více než jednu zakázku v jeden čas.

Stroje jsou dost drahou záležitostí, takže hra nabízí možnost si je vypůjčit a tím plnit i velké zakázky bez patřičné výbavy. Kolik za zapůjčení zaplatíte se odvíjí od hodnoty stroje, ale i doby, proto je dobré po dokončené prací stroj ihned vrátit. Vlastní stroje je potřeba i průběžné tankovat a opravovat, ale to stojí daleko méně než si stroje půjčovat.

Construction Simulator rozhodně patří k těm lepším simulátorům a pokud vás zajímá těžká technika, tak si hru rozhodně zamilujete. Hra má svoje chyby, které ji zbytečně sráží a jsou zde věci, na kterých by mohli vývojáři ještě zapracovat, jako je kamera a jízdní režim, pak by byl i převoz materiálu po velmi pěkných mapách příjemným zážitkem. Hlavně v kooperaci je hra výborná, a i když se nebude jednat o hit jako je Farming Simulator, tak si rozhodně najde hodně fanoušků k čemuž i odpovídá kladné hodnocení na Steamu.

Construction Simulator

7.6

7.6/10