Recenze Crash Team Rumble – týmová akční zábava

Slavná herní série Crash Bandicoot, jenž k životu přivedlo věhlasné studio Naughty Dog, již v minulém tisíciletí se i pod hlavničkou Activisionu nevzdává. Po výborné remastru původní trilogie s názvem Crash Bandicoot N. Sane Trilogy se opět nastartovalo hned několik projektů ze světa této věhlasné postavy.

Po remastru přišli na řadu kartové závody ve hře Crash Team Racing Nitro-Fueled, což byl také remaster původních závodů od Naughty Dog. Nicméně v roce 2020 konečně dorazil zcela nový projekt, a to čtvrtý díl s názvem Crash Bandicoot 4: It’s About Time, který se povedl opravdu na jedničku a skvěle zapadl k těm nejlepším hrám z této série.

Týmová hra pro každého

Není to tak dávno, co jak rána z čistého nebe přišlo oznámení hry Crash Team Rumble, což je multiplayerový spin-off. V něm se proti sobě postaví osm hráčů, čtyři v každém týmu. Cíl je jednoduchý, a to nasbírat určitý počet ovoce wumpa dříve, než soupeř.

Hra se odehrává v aréně, kde je roseto ovoce wumpa, bedny s tímto ovocem, klíče k odemykání speciálních vlastností pro danou mapu, plošiny pro boost, spousty překážek a místo pro sběr ovoce pro každý tým.

Zápas je vždy na tři minuty, každý z hráčů si zvolí svoji postavu z celkově devíti dostupných (při vydání jich bylo osm, při psaní recenze již jedna přibyla). Bohužel se postavy mohou i opakovat, zase i známé postavy mají několik sérií skinů, různých batohů a klobouků, kterými se mohou odlišit. Také se může lišit speciální schopnost, která se volí stejně jako postava.

Mapy jsou vcelku malé, a tak je stále udržující akční chaos, kdy se hráči snaží sbírat ovoce, klíče, získávat boosty a power-upy, ukládat nasbírané ovoce do banku, což mohou nepřátele kazit svými útoky. K uložení je potřeba být pár vteřin v klidu v kruhu. Při zásahách od nepřítele pomalu ovoce ztrácíme, takže když nepřátelé útočí, a i při úspěšné obraně se může stát, že již nemáme žádné ovoce k uskladnění a je potřeba nasbírat další várku.

Týmová hra je hodně důležitá

Hodně záleží, jak si tým sestaví svoje postavy, jelikož jsou sice tři základní typy postav a to skórovači, vesměs se jedná o rychlé postavy jako je třeba Crash, kteří mají pro tým přinášel body, tedy ovoce. Pak jsou tu Blokeři, kteří mají za úkol knokautovat nepřátele, bránit jim v uskladnění, chránit svoje sběrače a útočit na soupeře a tím je obírat o ovoce. V poslední řadě jsou tu Boostři. Ti zase podporují obě skupiny, jelikož dokáží pomáhat všem anebo se mohou zaměřit na podpůrné činnosti.

Do nich spadá aktivování pološek s boostrem nasbíraného ovoce. K tom je potřeba skočit na určitý počet plošek a nějaký čas je udržet v barvě svého týmu, tím se aktivují a přináší dočasný boost na nasbíranou wumpu.

Také je možné sbírat klíče a tím aktivovat boosty, jako jsou různé pasti, trampolíny, ale třeba bojové koule či míče k získání drobné výhody. V každé mapě je jiná série pomocníků a boostů. Každá mapa obsahuje svojí ultimátní schopnost jako jsou spirituální strážci, díky kterým je tým na chvilku zcela nepřemožitelný, nebo objevující se TNT po celé mapě, které dokáže nadělat v nepřátelských řadách také pěknou paseku. Jen aktivace těchto schopností si vyžádá čas a práci celého týmu.

Celkově je potřeba aby celý tým spolupracoval a vždy se někdo chopil nějaké role v týmu, jelikož všichni nemohou zvládat všechno a lépe sehraný tým má půlku vítězství. Osobně jsem byl třeba dobrý blocker. Většinu her jsem hrál za Dingodil, což je silný aligátor s mocným vysavačem a s jeho schopnostmi jsem dokázal odebírat ovoce nepřátelskému týmu a bránit jim v uložení. Také jsem ho často využíval k aktivování plošin boostru, jelikož dokázal z nich odhazovat nepřátele, aby nepřerušili aktivaci.

Ale blocker nemusí být vždy silný, také jsou zde postavy sázející na rychlost a smrtící útoky, než na sílu a odhoz. Dost často jsem měl pocit, že některé postavy jsou slabší vůči jiným. Třeba ze skupiny skorovačů jsem si se svým krokodýlem dokázal poradit s kýmkoliv, dokud jsem nenarazil na Catbata. Protihráč to s ním uměl velmi dobře a mého Dingodila vymazal z povrchu při každým mým blokování a útočení.

Týmová zábava

Základní premisa hry je velmi zábavná a do hry se během chvilky dostane každý. Musím smeknout, jak mě hra na prvních pár desítek hodin chytla. Každá postava a každá mapa je jiná, díky tomu je vcelku dostatek různých kombinací, jak hru hrát.

I když je celkový počet map malý a herní mód je jen jeden, tak to nějaký čas zabere, než se hry nabažíte. Nicméně i přes to po pár hodinách velké nadšení upadá a po odemčení všech postav a vyzkoušení je motivace menší a menší.

Vývojáři hned z kraje připravili slušný počet různých kosmetických předmětů, které za hraní získáváte, a dokonce krátce po vydání vydali první novou hratelnou postavu, ale udržení hráčů bude obtížné a klíčové pro hru do budoucna.

Crash Team Rumble je neskutečně chytlavá multiplayerová týmová hříčka, která velmi dobře zabaví na slušný počet hodin. Otázkou bude, zda dokáže vydávat dostatečné množství nového obsahu, aby udržela aktivitu hráčů, což je pro tento typ her klíčové. Hlavně nějaké nové herní módy by hře opravdu prospěly. Hru můžeme doporučit nenáročným hráčům, kteří se chtějí u hraní jen bavit s notnou dávkou zápolení s ostatními hráči. Ideální také pro příležitostné hráče, kteří se chtějí na nějakou hodinku večer odreagovat u něčeho nenáročného.

Crash Team Rumble

7.5

7.5/10