Recenze Dead Island 2 – brutální překvapení plné hollywoodských zombíků

Foto:Plaion

V tento moment jsem snad ani nedoufal. První díl ze série Dead Island, které ještě vytvořilo Polské studio Techlend, což je nynější tvůrce her Dying Light a jeho pokračování. Nicméně série Dead Island se chopili jiní vývojáři, ale od oznámení na E3 v roce 2014 se na hře vystřídalo hned několik studií a hra si zažila pár restartů.

Nicméně jsme se po devíti letech dočkali a konečně tento prokletý titul někdo dotáhnul do zdárného konce. Těmi šťastlivci byli tvůrci ze studia Dambuster Studios, kteří konečně zhmotnili druhý díl úspěšné série. Přitom toto studio za sebou nemá žádný velký trhák, ale zase žádnou špatnou hru. Dělali například Homefront: The Revolution, nebo Chorus.

Foto: Gamebro

Na druhou stranu musím také uvést, že velká část vývojářů byla složena z týmu Crytek, který je známý sérií Crysis. Ale zpátky k Dead Island 2. Většinou když je hra tak dlouho ve vývoji, tak to nevěstí nic dobrého a v devadesáti procentech to podle toho dopadne. Můžeme vzpomenout na Duke Nukem Forever, nebo Aliens: Colonial Marines a určitě bychom našli i další podobné příběhy. Zde je to zcela jiná písnička.

Vítejte v Hollywoodu

Tentokrát všechno začíná v prosluněném Los Angeles, takže opět nečekejte žádnou ponurou atmosféru, jako třeba v Dying Light 2. Sice to není letní letovisko na ostrově, jako tomu bylo v případě prvního dílu, ale i L.A. nabízí podobného ducha. Akorát nabízí daleko rozličnější prostředí na základě jednotlivých čtvrtí.

Foto: Gamebro

Tím je spojeno, že hra není překvapivě žádný open-world. Místo toho vývojáři nabízejí slušnou řádku jednotlivých čtvrtí s tím, že každá čtvrť je trošku jiná, některá více některá méně. Hra je dosti situována tak, aby hráče hnala neustále kupředu příběhem, a i když nabízí spoustu možností k průzkumu kvůli materiálu na výrobu zbraní, tak i přesto zde není takový pocit svobody jako v případě klasických her s otevřeným světem.

Ono i vedlejších úkolů zde nenalezneme tolik, ale zase na druhou stranu nejsou nijak opakující se a mají co říct. Ani hlavní příběh není něco, co by hráče dokázalo posadit na zadek a ani vedlejší postavy nenabízejí nějak výrazně zapamatovatelné charaktery, a tak se jedná jen o příjemné pojivo.

Všechno začíná únikem z Los Angeles a z různých evakuačních míst jsou lidé sváženy na letiště, kde mají odlétnout do bezpečnějších míst. Nicméně se cestou všechno pokazí, spousta autobusů ani nedojede, jelikož pokud se na palubě objeví jediný nakažený, tak se spustí autodestrukce celého vozidla.

Foto: Plaion

Ti šťastnější se dostanou až na palubu letadla, ale ani to se nevyhne potížím a letadlo se zřítí zpátky na zem. V tuto chvíli při pádu si hráči volí svého hrdinu. Na výběr je ze šesti charakterů Jacoba, Bruna, Dani, Carly, Amy nebo Ryana, které ho jsem si zvolil já. Každý hrdina kromě svého rozličného vzhledu nabízí jiné úvodní statistiky. Někdo poskytuje více zdraví, jiný větší kritické zásahy, někdo zase větší tvrdost či rychlost. Na hratelnosti jsou jednotlivé statistiky docela znát.

Následně se hráč probudí po pádu letadla a snaží se najít další přeživší při tom se podaří dvojici zachránit, ale při záchraně dalšího dojde k pokousání našeho hrdiny a jeho nakažení. Nicméně po chvilku útrap zjistíme, že je imunní, a dokonce může svůj virus v těle využít k užitku.

Foto: Gamebro

Následně po návštěvě a zabezpečení jednoho úkrytu a setkání s postavou z prvního dílu se vydáme na pouť za záchranou, ale více toho k příběhu již prozrazovat nebudu, on je pak trošku vleklý, a i když ve výsledku není špatný, tak nepatří mezi to nejlepší, co Dead Island 2 nabízí.

Zbraně a kosení zombíků

Hra převážně sází na kontaktní boj, ve kterém budeme využívat vše, co se dá najít od zrezivělých trubek, tág na kulečník, po různé mačety, kladiva, sekery až po šílené výtvory jako jsou drápy napuštěné jeden či katane s připevněnou baterií na elektrické údery.

Foto: Gamebro

V úvodu hry se musíme spokojit jen s tím, co najdeme, a to se někdy velmi rychle rozbijí. Ale po čase, kdy nalezneme pár plánků, tak teprve začnou ty správné hody. Zbraně lze osazovat nejrůznějšíma vylepšeními, a hlavně elementárními přídavky.  Zbraně lze vylepšovat v různých vrstvách, a tak si hráči mohou vytvořit velmi unikátní kousky.

Časem k tomu přibydou i palné zbraně. V tomto směru se hra drží při zemi a nabízí jednoduché pistole, pušky, nebo brokovnice. Náboje jsou ale nedostatkové zboží, a i když lze se naučit jejich výrobu, tak jich není nikdy dostatek, aby hráči nemuseli využívat zbraně na blízko.

Kromě zbraní lze k porážení nejrůznějších zombíků využívat i prostředí v klasickém duchu. Tedy někdy u uvolněné elektřiny vylít kanystr s vodou a připravit tak elektrizující past, nebo hodit autobaterii do bazénu plného zombíků. Nebo využít oheň jako další smrtící element.

Foto: Gamebro

Jako poslední lze využít různé schopnosti, ty nezískáváme žádným stromem dovedností, ale kartičkami, které postupně získáváme a ty které chceme používat dáváme do aktivních slotů, které jsou omezené. Některé karty jsou dokonce určené jen pro některé charaktery, což by mohlo napomoci nějaké znovuhratelnosti, abychom za jiného hrdinu použili jiný přístup.

Jak jsem lehce nakousl, tak lze využít i virus v těle, tím lze získat na krátký čas krvelačné běsnění a svojí zombí podstatou se vrhnout na hordu nepřátel. Jak moc necháme v sobě probudit virus je jen na hráčích, a to má jak pozitivní účinky, tak i některé negativní.

Masakr bez hranic

Vývojáři nabízí i slušnou rozličnost u zombíků a to nejen tu vzhledovou, že se střídá oblečení a rysy nemrtvých, ale i jejich schopnostmi a tuhostí. Kromě klasických šouralů jsou zde běžci, oplácání nepřátelé s vyšší tuhostí, obrněnci, nebo nepřátelé s nějakou schopností a bossové. Díky tomu nemáme pocit, že bychom jen bezduše poráželi stále stejné nepřátele.

 

Foto: Plaion

Pochválit musím i zpracování poškození a vysokou dávku brutality. Nejenže lze usekávat nejrůznější končetiny, jako tomu bylo v prvním díle, ale třeba i takové údery do hlavy na nepřátelích nechávají známky poškození. Třeba když nebohému chudákovy urazíme čelist, která pak na obličeji visí za malý kousek, nebo mu prorazíme půlku lebky.

Verdikt

Dead Island 2 je rozhodně příjemným překvapením, jako je ústřední píseň. Hra je plná vtipných momentů a zábavného porážení zástupu nemrtvých. K tomu připočteme zábavné hrátky s různými zbraněmi, slušný průzkum v hezky zpracovaném prostředí, které se neustále mění a ve výsledku tu máme skvělou hru. Sice není dokonalou hrou, jelikož příběh za moc nestojí a hře chybí nějaká nadstavba, ale pokud si chcete zablbnout při soubojích se zombíky v prosluněném L.A., tak zde máte dokonalé provedení.

Dead Island 2

8.5

Hodnocení

8.5/10

Klady

  • Spousta zbraní a úprav
  • Parádní soundtrack a slušný vizuál
  • Hezký design prostředí možnosti průzkumu světa
  • Hratelnost hraje hlavní prim, která je zatraceně dobrá

Zápory

  • Tuctový příběh
  • Málo sympatických a osobitých postav
  • Chybí jaká si nadstavba hry
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na