Recenze Nioh Collection – lepší návrat do feudálního Japonska

Oba díly série Nioh si na PS4 získaly neskutečnou oblibu i pro mě se jednalo o jednu z nejlepších soul her vůbec. Zatímco druhý díl vyšel v loňském roce, tak první díl se datuje k roku 2017. Hlavně první díl v té době tomuto žánru přispěl několika neotřelými nápady a novým zasazením. Druhý díl již jen lehce posunul laťku o něco výš a o další metu se pokouší kolekce obou dílů pro systém Playstation 5.

To že se jedná o oba díly i se všemi dostupnými datadisky je samozřejmostí, ale zlepšení grafického kabátku, rychlost načítání a haptickou odezvu, to je něco, čím se může pyšnit jen verze pro PS5. U remaku Demon’s Souls, který jsme pro vás také recenzovali, vše fungovalo na jedničku, ale přeci jen se jednalo o oživení o dost starší hry. Nioh je tu zatím pár let, takže bude mít o něco těžší úlohu zaujmout hráče, kteří mají oba díly odehrané se ke hře opět vrátit.

Začátek cesty lepší verze

Svoje opětovné hraní jsem začal výletem z Londýnského vězení do říše samurajů v hlavní roli s hrdinou Williamem Adamsem. Pro ty, kteří hru nehráli, tak nějak začíná první díl série. Jelikož hra se opírá o historický základ, a to právě o námořníka Williama Adamse prvního Angličana, který na počátku 17. století navštívil Japonsko, kde se stal poradcem budoucího šóguna Iejasu Tokugawy. Jinak se vývojáři drželi světa fantasy a vlastních představ.

Druhý díl, který je spíše prequelem jde ještě větší cestou fantasy, tajemných dovedností samurajů, duchovních strážců a démonů. Feudální Japonsko zažilo útok démonů a někteří obyvatelé se spojili s touto démonickou havětí, a tak započala válka nejen proti démonům. Sám hlavní hrdina využívá sílu démona v sobě, proto tento díl přidává zcela nové schopnosti a možnosti. Tento díl obsahuje i všechny tři příběhové dodatky The Tengu’s Disciple, Darkness in the Capital a The First Samurai.

Vylepšení je cítit úplně všude

Hlavně první díl Nioh jsem si naprosto oblíbil, proto jsem se na návrat i trošku těšil. Na začátku mě docela překvapila široká možnost vizualizace hry. Buď můžete vše spustit, tak jak to bylo v originále, nebo 4K s 60 FPS anebo se 120 FPS pokud na to máte odpovídající televizi, nebo monitor. Vylepšené grafické zpracování je spíše o detailech. První díl nevypadá tak dobře jako díl druhý, ale u obou jsme se dočkali vylepšení světla a stínu a vše je takové plynulejší. Fanoušci do detailů si rozhodně povšimnou i dalších vylepšení, ale pro běžného hráče pokrok není zas tak zásadní.

Ale druhý díl Nioh vypadá naprosto fantasticky i těch pár let po vydání a drobné vylepšení zde úplně stačí. Co nejvíce kvituji u souls her je ta neskutečná rychlost načítání, kdy jste za pouhé dvě vteřiny opět ve hře, tudíž je umírání o malinko méně frustrující. Přeci jen nemusíme čekat několik desítek vteřin až nějakou minutku, než se hra načte, což je po dvacátém pokusu o zabití bosse hodně otravné. Hlavně vás během tak krátké doby nic nevytrhne z plného soustředění, takže do hraní můžete více zabřednout a nenechat se ničím rušit.

Neméně důležitou části je, jak se vývojářům podařilo využít funkci ovladače Dualsense. Ten je zde podobný jako u Demon’s Souls. Triggery dodávají odpor při využívání luku a celkově všech zbraní na dálku. Haptika lehce vrní, když bušíte do démonů hlava nehlava, ale doufal jsem, že z toho dokáží vývojáři vytěžit více.

Nemalou část recenze musíme věnovat audiu. Jelikož oba díly Nioh podporují 3D zvuk jenž PS5 dokáže a i to je velká devíza této generace. Jelikož i když nemáte doma výkonnou audio sestavu, nebo pořádná prostorová sluchátka, tak i se na obyčejném reproduktoru z televize ozývají zvuky, které jste dříve neměli možnost slyšet. Každé drobné zařinčení, odraz, kápnutí vody je prostě slyšet a opět to prohlubuje zážitek a zvyšuje možnost se do hry absolutně ponořit. To neříkám, že by lepší ozvučení nemělo smysl, samozřejmě pokud využíváte něco na víc, tak je to ještě o krapet lepší, ale díky této funkci si kvalitní zvuk mohou užít i hráči pomalu s jakýmkoliv reproduktorem.

Cesta Samuraje

Nioh je opět na vrcholu. Zachovává vše dobré, jen díky novým funkcím a drobným vylepšením posouvá laťku kvality o malinko výše. Stále na vás čeká horda úkolů, na které můžete různě skákat a pořádný loot v podobě všelijakého vybavení, což jsou hlavní devíza této série. Do toho přibylo lepší grafické zpracování, rychlé načítání, 3D zvuk a funkce nového ovladače u PS5, což můj návrat do feudálního Japonska opět zpříjemnilo.

Nioh Collection

9.5

9.5/10