Recenze RoboCop: Rogue City – kultovní film v kvalitní herní adaptaci

RoboCop je akční sci-fi film USA z roku 1987 režiséra Paula Verhoevena. A v roce 2014 se dočkal nepříliš povedeného remaku. Nicméně jedná se o snímek, který byl klenotem své doby stejně jako filmy Návrat do Budoucnosti, Star Wars, Vetřelec či Predátor. Fanouškovská základna je veliká i v dnešní době, proto hra RoboCop: Rogue City na sebe strhla velikou pozornost.

Vývojářské studio Teyon je zdárným příkladem, že tým, který dokáže udělat strašnou hru v podobě Rambo: The Video Game nemusí už dělat jen špatné hry. Už s hrou Terminator: Resistance ukázali, že mají na víc a další hra s velkou licenční značkou se podařilo a mnoho lépe.

RoboCop: Rogue City je další hrou tohoto týmu opírající se o dříve velmi slavnou značku a už na začátku mohu prozradit, že se vývojářům podařilo vytvořit zase o kus lepší hru, která všechny fanoušky této značky zajisté potěší.

Skvělá pocta původním filmům

RoboCop představil dystopickou vizi budoucnosti zasazenou do města Detroit, kdy zločin tkví na každém rohu, policejní složky jsou téměř bezradné a každý den v práci je boj o holý život. Pomoci zvrátit situaci má technologie. Přesněji mechanické jednotky, ale ty jsou v boji proti zločinu trošku neohrabaný. Proto vznikl první pokus o spojení mecha a člověka.

Tedy prvního kyborga. Situace se akorát nabízela, jelikož byl brutálně zavražděn při výkonu služby výborný policista Alex Murphy. Hra ale pojednává o událostech mezi prvním a druhým filmem, tedy kdy RoboCop má svoje začátky za sebou, ale stále panuje menší nedůvěra v tohoto kyborga, u kterého se občas projevují chyby a tlak lidské stránky.

Hra začíná, kdy na televizní stanici zaútočí gang Torch Heads a s rukojmími si nebere servítky. Na místo činu dorazí RoboCop se svojí parťačkou a v tom začíná dobrodružství hráče. Příběh se dále točí kolem nového člověka na scéně, který má až příliš velkou moc, pohřešovaní lidé a policista a další události se na všechno nabalí, ale více nechci moc prozrazovat. Možná ještě to, že je město pod náporem drogy Nuke.

Je znát, že vývojáři měli nakoukané všechny filmy a projevují značce čest. Vše je zpracované do posledního detailu, jako třeba i policejní stanice, po které se budeme často pohybovat mezi misemi. Ale vývojářům se povedlo skvěle navodit atmosféru a celkové zpracování světa, tak jak kdyby vypadl z původních filmů.

Působivé pojetí

Skvělé jsou i všechny různé vedlejší příběhové linky, které se výborně kloubí s hlavním dějem a vše se lehce prolíná. Máme zde vedlejší úkoly navazující na hlavní příběh, ale také zcela vedlejší dějové linky, a ještě drobné vedlejší mise a drobné zločiny, které je možné řešit a tím si zvýšit hodnocení po závěrečném hodnocení dané mise.

Co mě velmi překvapilo, bylo unikátní pojetí průběhu hry a její dávkování. První mise byla převážně koridorovou záležitostí na nějakou tu hodinku, pokud jste prozkoumávali každou malou odbočku a sbírali drogy, ukradené peněženky a další důkazy o kriminálních aktivitách gangu. Následně jsem se dostal na ukázkově zpracovanou policejní stanici se střelnicí a několika drobnými úkoly, jako bylo rozhodování a stížnostech oznamovatelů na služebně. Tyto rozhodnutí mají vliv na veřejnou důvěru v RoboCopa.

Pak přišla další mise v tu chvíli jsem se dostal do otevřené lokace, kde je možnost postupovat jen hlavním příběhem, nebo se pustit do průzkumu, najít další předměty pocházející z trestné činnosti, řešit drobné přestupky, jako je špatné parkování, sprejování na zdech, drobné roztržky, nebo řešit chuligány, kteří obtěžují před obchodem a podobně. Také je možné najít a přijmout vedlejší příběhové linky a pustit se do vyšetřování, jako je vražda prostitutky, nebo krádež vozidla.

Průzkumem této části bylo možné strávit i několik hodin. Další mise nás zase zavedla do další více koridorové oblasti, ale z daleko většími odbočkami, a i vedlejšími úkoly a takto vývojáři dávkují jiné zážitky a pojetí, které i přes stále se opakující hratelnost drží pozornost hráče, a hlavně zábavnost na vysoké úrovni.

Zbraně a gunplay dle představ

RoboCop má stále při ruce svojí automatickou pistoli, kterou je možné ještě vylepšovat díky nalezeným čipům a dobrému poskládání do schématu, tak abychom zamezili negativním účinkům a odemkly jen ty pozitivní, což je také něco jako minihra, kterou postupně je potřeba ještě upravovat.

Nechybí ani jakýsi systém vylepšování ve formě jednoduchých stromů dovedností. Za všechny činnosti získáváme zkušenosti a po postupu o úroveň bod, který je možný přidělit do jednotlivých vlastností, jako je souboj, skenování, vitalita. Při dosažení několika bodů se odemkne ještě perk ať už pasivní či aktivní, jako je rychlejší úhyb jinak v nemotorném pohybu, nebo krátkodobé posílení štítu.

Co se týče samotného způsobu pohybu a gunplaye, tak je zpracovaný také skvěle a dle očekávání. Už z prvních ukázek byla vidět jistá topornost v pohybu, která se hodí k pohybu RoboCopa. I když se může zdát trošku divný, tak skvěle zapadá do tohoto zasazení a dává hráči opravdový pocit, že je zavřený v plechové krabici.

Díky tomu ani nevadí, že je umělá inteligence na úrovni houpacího koně a nepřátele si neustále nabíhají do střelby, jejich krytí je jen symbolické a zběsile po hráči jen pálí či hází granáty. Ty teda představují trošku větší hrozbu, než jsou obyčejné kulky, postupně mají i silnější zbraně, jako jsou granátomety, těžké kulomety, nebo odstřelovací pušky. Všechny tyto zbraně můžeme využít i proti nim, což se hodí hlavně, než si vylepšíme vlastní zbraň. Také je možné se chopit kdejakého předmětu a hodit ho po nepřátelích, jako jsou různé kanystry, barely, ale dokonce i celou motorku.

RoboCop: Rogue City je rozhodně pozitivním překvapením tohoto roku. Od hry jsem neměl žádná velká očekávání a byl jsem mile překvapen, jak hra dávkuje různé příběhy a různorodé postupy. To hlavní je ale skvěle zpracovaný svět dle filmové předlohy se vším všudy. Také vývojáři udělali zajímavý postup vylepšování našeho hrdiny, a i příběh stojí za to. Hra hlavně potěší fanoušky původních filmů, kteří budou v sedmém nebi, ale hra dokáže zaujmout i běžné hráče.

RoboCop: Rogue City

8.4

8.4/10