Recenze Sackboy: A Big Adventure – zábavná cross-gen plošinovka

Při oznamování launch titulů pro Playstation 5 mezi které patřila i tato plošinovka Sackboy: A Big Adventure, sice nestrhla tak velké ohlasy jako třeba Marvel’s Spider-Man Miles Morales, nebo Demon’s Souls, ale i tak rozhodně potěšila mnoho fanoušků. Hra totiž vychází z velmi oblíbeného a populárního Little Big Planet. Ta nabízela neskutečnou zábavu ještě na PS3 a třetí díl na PS4, ve hře byl i chytrý editor, takže mnoho fanoušků vytvářelo mnoho úrovní a tím navyšovali zájem o hru.

Sice se nejedná o přímé pokračování hry a ať chceme či nikoliv, tak hra bude hodně přirovnávána k hrám od Nintenda. Což nemusí být hned špatně, jelikož takovýchto titulů si mimo Switche příliš nikde jinde neužijeme. Přesto tým Sumo Digital zanechal ve hře velkou dávku originality, která vychází z Little Big Planet.

Spolupráce je nutná

Bohužel jsme hru zatím nemohli vyzkoušet na PS5, kde by díky haptické odezvě, instantnímu načítání byl zážitek ještě o stupínek lepší. I tak mě velice příjemně překvapilo jak hra rychle a plynule běží i na starší generaci. Sice jsem neměřil přesný čas načítání, ale rozhodně to nebylo žádné dlouhé čekání.

Pořádná hra si zaslouží i slušný příběh

Sackboy, ale není o příběhu, i když je ve hře nutný, tak kopíruje srandovní a pohádkový přístup. Ten sice nijak nenadchne, ale rozhodně neurazí. Příběh se točí kolem hrdiny Sackboye, který apeluje se stát pleteným rytířem a takovýto hrdina potřebuje i svého úhlavního nepřítele. Tím je Vex, jenž si napochodoval do Nápadosvěta v úmyslu zotročit obyvatele tohoto malebného světa plného radosti a snů a přetvořit ho na pustou zemi.

Rytíř, nebo karkulka

Což se samozřejmě nelíbilo našemu pletenému hrdinovy, který se vydává na výpravu napříč mnoha světy, aby osvobodil své kamarády a zachránil celý svět. Takže jako v každé třetí hře, a každém druhém filmu, hrdina musí opět zachraňovat. Příběh takto může vypadat až příliš plytce, ale po celou dobu jsou vám vtipně dávkovány různé dialogy, komentáře dalších postav a různé drobné události, u kterých se někdy pousmějete. O základní motivaci je postaráno a nyní se plynule přesuneme k tomu důležitějšímu.

Zábavná hopsačka s notnou dávkou originality

Asi nejdůležitějšími faktory plošinovky, jsou dobrá a vyladěná hratelnost, což Sackboy splňuje, různorodé prostředí, tady to je tak za lepší dvojku a různorodá náplň činnosti, tak v tom hra také exceluje. Vývojáři vám postupně dávkují nové možnosti postavy, takže ze začátku si vystačíte se skákáním a mlácením, na konci prvního světa již se kutálíte a boucháte do země, no a v dalších světech si přidáváte třeba hák, nebo bumerang.

Svého hrdinu můžete i všemožné upravovat, módit, nebo obarvovat. Možností je opravdu spoustu, od celých kompletů, kdy můžete vypadat jak červená karkulka, nebo Yetti až po smíchání všech různých oblečků, látek či barev. Nové kousky do svého šatníku získáváte buď díky splněním nějakých vedlejších úkolů či výzev, nebo nalezením daného komponentů v úrovni či zakoupením v obchodě. Za módní doplňky platíte v rolničkách, které opět získáváte pouze samotným hraním.

Zábava pro malé i velké

Každá úroveň nabízí i několik různých skrytých předmětů, výzev a určité bodové stupnice. Za více bodů je lepší pohár (bronz, stříbro a zlato). Plnění těchto výzev je dobrý motivátor k tomu si některá kola projet znova, abyste našli tu poslední modrou kuličku, která vám chybí k získání samolepky. Nebo třeba splnit výzvu a dohrát kolo bez jediné ztráty na životě.

Co musím ocenit, že když potřebujete, třeba nalézt jeden předmět, tak nemusíte všechny ostatní výzvy plnit znova, prostě vám stačí projít rychle celým kolem k tomu jednomu cíli, díky tomu si při každém opakovaném hraní dohrajete kolo trošku jinak. Někdy jste opatrní, abyste neumřeli, někdy ho profrčíte pro ten jeden minutý dárek a někdy zase sbíráte vše co jde, aby byl váš bodový zisk co možná nejvyšší.

Mezi jednotlivými úrovněmi se pohybujete na herní mapě, stejně tak mezi světy. Na té se vám postupně odemykají speciální kola, můžete jednoduše přeskakovat mezi světy a pokud se nechcete zdržovat pobíháním po mapě, tak je zde i možnost rychlého výběru.

Pytlovina v nejlepší formě

Sackoby: A Big Adventure je rozhodně zábavná, chytlavá plošinovka, která zabaví jak dospělé, tak i ty mladší. Díky postupnému rozšiřování schopností hrdiny, různorodých úrovní a postupu v nich vás hra nepřestane bavit do samotného konce. Třeba kolo, kde vám hraje hudba Bruna Marse si budu pamatovat ještě hodně dlouho, jelikož vše zapadlo do té písničky a dohromady to vytvářelo zase úplně jiný zážitek. Věřím, že s haptickou odezvou by byl zážitek ještě silnější, ale i na PS4 se jedná o skvělou hru, kterou by si neměl nechat ujít žádný fanda plošinovek.

Sackboy: A Big Adventure

8.6

8.6/10