Recenze Star Wars Jedi: Survivor – jedna z nejlepších herních adaptací Hvězdných válek

Foto: EA

Herních adaptací světa Star Wars byl a je na můj vkus hodně málo, jelikož tento svět měl rozhodně větší potenciál. Zatím mezi nejlepší herní adaptace počítám Star Wars: Knights of the Old Republic a jeho pokračování v druhém dílu. Mezi ty dobré bych ještě zařadil Jedi Academy, Battlefront, VR hry a Star Wars Jedi: Fallen Order.

Poslední jmenovaný je poslední velkou hrou po několika zrušených projektech se podařilo týmu z Respawn Entertainment dotáhnout tento projekt do zdárného konce. Pro většinu hráčů se jednalo o příjemné překvapení a Star Wars Jedi: Fallen Order s zařadil do boje o hru roku.

Foto: EA

I díky tomu byl Star Wars Jedi: Survivor velmi očekávanou hrou a vývojáři díky úspěchu v prvním díle měli více volnou ruku a dokázali nám po necelých pěti letech naservírovat pokračování. Hned na úvod můžeme říct, že hra je ještě lepší než předchozí díl, a to ve všech směrech a jediné, co hráče bude štvát je současný technický stav.

Z Padawana rytířem Jedi

Příběh navazuje na Fallen Order i když čas trošku postoupí, a to přesně o pět let. Díky tomu je náš hlavní hrdina Cal Kestis o něco více vyspělejší, moudřejší a také neztratil nic ze svých nabitých schopností. Osobně bych to přirovnal, že v prvním díle jsme byly velmi schopní Padawani a nyní jsme již rytíři Jedi a postupujeme do mistrovské úrovni.

Foto: EA

Nicméně Cal Kestis je jako jeden z posledních Jedi stále naháněn Impériem a společně se svými přáteli se snaží uniknout z jejich spárů. Přitom se jim snaží co nejvíce škodit. A když se to zdá jako beznadějný boj, tak Cal narazí na informaci o planetě, které by mohlo být posledním útočištěm řádu Jedi. Tím se roztáčí další kolečko pátrání a nové naděje.

Pokud jste nehráli první díl, tak hra nabízí v úvodu rychlý přehled toho, co se stalo v prvním díle. Což je dobré i pro osvěžení paměti pro ty, kteří hráli před těmi čtyřmi roky. Samozřejmě je lepší si tento příběh prožít sám a doporučil bych si zahrát i první díl.

K samotnému příběhu více prozrazovat nebudu, ale je celkově i o dost lepší než v prvním díle, i když má pomalý start a chybí tomu lepší zakončení, tak přesto je na velmi dobré úrovni. Celková atmosféra je daleko hutnější a temnější. Stále je to ve stylu pohádky pro dospělé, jak je typické pro svět Star Wars. Dost tomu pomáhají i staré znám postavy, a i nějaké nové, které dostávají více prostoru, ale stále to není jako u Mass Effectu či Dragon Age, kde bychom si k nim vytvořili hlubokou vazbu.

Foto: EA

Náš hrdina Cal Kastis působí i trošku více unavenějším dojmem a roky bojů se začínají podepisovat. Osobně mi hodně sedí, jelikož jeho představitele Camerona Monaghana si pamatuji ze seriálu Gotham, kde skvěle ztvárnil Jokera a možná se jednalo o nejlepší adaptaci tohoto záporáka vůbec.

Pochválit musím také cut-scény, kterých je daleko více a jsou zpracované naprosto úchvatně. Ze samotných filmečků by šel sestříhat parádní film, který by strčil do kapsy i poslední trilogii. Plno akce i silných momentů skvěle zapadají do světa Hvězdných válek.

Světelný meč a síla

Hráči prvního dílu se budou cítit jako ryba ve vodě, jelikož vývojáři zachovali vše, na čem stojí úspěch prvního dílu. Snad ustoupili jen v jedné věci, a to umírnili rouge-like prvky a tím zlepšili akční sekvence, které dokáží více vtáhnout do hry. Přitom hra stále nabízí značnou výzvu a rozhodně se ani nyní nejedná o snadnou záležitost.

Foto: EA

Je pravda, že obtížnost občas značně kolísá i přes velmi rozsáhlou škálu nastavení obtížností. Ale pro mě nepopulární prvek ve hře stále zůstal, a to je po meditaci či vrácení na dané místo opětovné objevení všech nepřátel. Ani nevím proč, ale tohle mi vadí i u všech souls her.

Daleko více prostoru dostává i síla, díky které budeme řešit i nejrůznější hádanky, které mají větší hloubku a nápad. Sílu využíváme i v boji k přitahování či odrážení nepřátel, nebo k jejich krátkodobému ovládnutí. Je znát, že Cal je v síle již zběhlý, ale i tak by se dala o malinko více využít br hře.

Samotný boj je také mnohem lepší hlavně díky rozličným bojovým stylům, které ještě v průběhu hraní přibývají, ale všechny si odemkneme relativně brzy, takže pak nastává hodinové bloumání, který styl vlastně chcete využívat. Já sám jsem se nemohl stále rozhodnout a dost často jsem styly měnil.

Foto: EA

Cal dokáže využívat dva meče, což mu přidává značnou rychlost, ale zase snižuje poškození, nebo může meče spojit do bojové tyče. Další možností je veliký obouruční světelný meč pro defenzivnější styl boje anebo může třeba využít kombinaci světelného meče a blastru pro lepší boj na dálku.

Opětovně si lze měnit barvu světelného meče a dalších kosmetických doplňků jako je rukojeť. Velké možnosti jsou v upravování samotného Cala a to nejen na poli oblečení, ale i vzhledu, jako je délka vlasů či vousů. Opět je možné si upravovat i svého robůtka BD-1.

Foto: EA

Občas našeho hrdinu doprovází jeden ze společníků, který se také nevyhýbá boji, a dokonce lze využívat jeho speciální schopnost. Nicméně se jedná jen o krátké pasáže a převážnou část hry je hráč opravdu sám.

Různorodé lokace

Herní prostředí je zpracované na jedničku a hra střídá lineární pasáže s otevřenými světy. Světů sice není nijak přehršle, ale za to jsou opravdu rozsáhlé a různorodé. Takže i na pouštní planetě se můžeme dostat na zcela odlišná místa.

Foto: EA

Parádně je zpracován i level design, který je zajímavý na průzkum plný různých pasáží, kde je potřeba překonat prostředí. K tomu lze využívat kotvu jako měla Aloy v Horizonu. Také lze osedlat nejrůznější místní zvířata a usnadnit si tak přesun v otevřených světech, nebo lze lépe využívat rychlého cestování.

Vše krásně podtrhuje nádherné grafické zpracování, a i když hra využívá starší verzi Unreal enginu, tak přesto z něho dokázali vývojáři ještě vyždímat maximum. Jen je škoda těch technických chyb, které sice na recenzované PS5 verzi nejsou tak markantní, ale i tak to kazí jinak skvělý dojem.

U PC verze je to ještě horší a poslední dobou mají hry na této platformě značné problémy. Když si vezmu The Last of Us Part I, Star Wars Jedi: Survivor a i Redfall, který také nyní recenzujeme, tak všechny hry měli při vydání bídný stav na PC.

Verdikt

I přes technické problémy je Star Wars Jedi: Survivor skvělou hrou, která je ve všech směrech lepší než její předchůdce a nabízí slušnou porci hodin zábavy. Fanoušci prvního dílu budou z pokračování nadšeni. Příběh, souboje, prostředí, akce, hádanky, bojové styly, hratelnost ve všech směrech je hra lepší. Škoda jen té techniky a málo charismatických společníků či lepšího rozuzlení příběhu.

Star Wars Jedi: Survivor

9

Hodnocení

9.0/10

Klady

  • Ve všech směrech lepší než předchozí díl
  • Parádní grafické zpracování
  • Různorodý herní svět
  • Bojové styly a možnosti přizpůsobení

Zápory

  • Technické problémy
  • Společníci nepřirostou k hráčskému srdci
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na