Recenze The Elder Scrolls Online: Necrom – stín nad Morrowindem

Foto: Bethesda Softworks

Jedna z nejlepším MMORPG se opět rozrůstá o další rozšíření, které nás opět zavede do Morrowindu. Tentokrát se podíváme do části, která nebyla zmapovaná už pěknou řádku desetiletí. Svět The Elder Scrolls Online se neustále rozrůstá a jak se povedla další kapitola se dočtete v následujících odstavcích.

Dnes vychází rozšíření pro konzole, ale PC hráči už mohou tento přídavek prozkoumávat naplno. The Elder Scrolls Online jsem původně hrál právě na PlayStationu 4 a PlayStationu 5, ale tímto DLC jsem si vyzkoušel také PC verzi hry, abych zaprvé vyzkoušel, že je hra skvělá i na této platformě a za druhé jsem vám mohl recenzi na toto rozšíření přinést ještě před vydáním konzolové verze.

Foto: Bethesda Softworks

Tato nová kapitola obsahuje víc než 30 hodin nového obsahu a představuje dvě nové zóny, které můžete prozkoumat, zcela novou třídu Arcanist a samozřejmě další poutavý příběh. Kromě nové části Morrowindu se také podíváme do nezmapované části Oblivionu. Necrom také přináší dva nové společníky a novou skupinovou výzvu Sanity‘s Edge – zkoušku pro 12 hráčů s novou světovou událostí Bastion Nymic.

Poloostrov Telvanni a Daedrická lokace

Rozšíření nabízí hned dvě zóny. Poloostrov Telvanni je domovem rodu temných elfů a na první pohled působí velmi podobně jako známé části Morrowindu, ale nějaké odlišnost naštěstí najdeme. To úplně nejzájmovější je samotné město Necrom, které působí úchvatně. Sice je trošku menší, než by si řada fanoušků přála, ale je radost prozkoumávat každé zákoutí tohoto města.

Foto: Bethesda Softworks

Zdejší obyvatelé se nezajímají o politiku, což byla zbytku Tamrielu, což byla zase příjemná změna oproti předchozímu rozšíření. Okolní oblasti jsou plné houbovitých lesů a různých stepí.

Nicméně hra nabízí i druhou lokaci, a to daedrickou říši Hermaeuse Mora v Oblivionu, zvaná Apokryf. Říši Oblivionu není potřeba představovat zkušeným hráčům tohoto universa. Její rozsah je stejně veliký jako samotný poloostrov, takže v něm strávíme přibližně stejně času.

Foto: Bethesda Softworks

Samotné prostředí nepatří k tomu nejlepšímu a některá rozšíření, nás zavedli na hezčí místa, ve kterých jsem prozkoumával každou píď s větší radostí, ale rozhodně není nikterak špatné, hlavně díky tomu, že jsou lokace dvě.

Nová mocná třída

Po dohrání předehry ke hře The Elder Scrolls Online: Necrom, vstoupíte do města Necrom a dostanete svůj první hlavní úkol. Hermaeus Mora, daedrický princ osudu, k vám promluví hned na začátku a požádá vás o pomoc při záchraně své říše. Zdá se, že nepřátelé knížete našli způsob, jak vstoupit do Apokryfu, ale neví proč.

Foto: Gamebro

Více k samotnému příběhu prozrazovat nebudu, ale opět na hráče čeká velmi dobře vyprávěný a zpracovaný příběh plný zvratů. Stejně dobře jsou na tom opět i vedlejší úkoly a jejich mini příběhy. Vše potrhuje i skvělý dabing, a uvěřitelné postavy, v tomto aspektu vývojáři značně přidali a určitě si hráči zamilují některé hlavní i vedlejší postavy příběhu.

Druhým největším lákadlem v tomto rozšíření je nová herní třída nazvaná Arcanist. Arkanista má tři hlavní linie dovedností Curative Runeforms, Herald of the Tome, and Soldier of Apocrypha. Na všechny se vážou obranné, útočné, léčivé a ultimátní schopnosti, přičemž mnohé z nich se zabývají runami. Proto je tato třída pro všechny a sedne k jakékoliv roli a způsobu hraní.

Foto: Bethesda Softworks

Osobně bych si jí asi nevybral jako svojí první volbu při úplně prvním hraní ESO, ale jako druhou postavu, pro opakovaný postup a pro toto rozšíření to byla skvělá volba plná nových možností a cest.

Spousta dalšího vylepšení

Nové prostředí, příběh a herní třída není všechno, co toto rozšíření nabízí. Jak jsem již zmínil, tak na hráče čekají dva nový společníci se slušným příběhem a oba skvěle zapadají mezi zbytek party. Jednou z nových aktivit jsou světové akce Bastion Nymic a Sanity’s Edge.  V Bastion Nymic musíte zabíjet Hledače a sbírat jejich ichor, čímž získáte vstup do náročné bašty. Tam na malou skupinu čeká sub-boss.

Foto: Bethesda Softworks

Sanity’s Edge je zkušební verze pro 12 hráčů. Dostanete se do křehké mysli mága, kterého psychicky vězní daedra Ansuul Tormentor. Po cestě je mnoho přisluhovačů, kteří se pokusí vaši skupinu zastavit, takže musíte být všichni připraveni. Nakonec budete čelit nejtemnějším démonům mága Vantona.

Kromě toho se hráči dočkají spousty různých výzev, hádanek a možností k objevování nového světa, jak jsme zvyklý ze všech předchozích rozšíření. Opět je zde i nový tutoriál pro začínající hráče, který je vcelku rychlý, ale na druhou stranu dokáže naučit využívat spousty druhů zbraní.

Nemohou chybět ani nový mounti nebo mazlíčci, kteří budou doprovázet našeho hrdinu. Dokonce za časté hraní hra poskytuje vcelku cenné a pěkné dárky, což může usnadnit znovuhraní, nebo posílit úplné nováčky do začátku.

Verdikt

The Elder Scrolls Online: Necrom nabíz další skvělou kapitolu do už tak dost skvělého MMORPG jakým The Elder Scrolls Online je. I když různým MMO hrám nemohu věnovat tolik času kolik bych si přál, tak kdybych si měl vybrat pouze jedno, tak by to byl právě ESO. Každoroční velká kapitola a do toho spoustu různých menších DLC dělá hru stále větší a větší, a i aktivní hráči mají ve hře stále co dělat. Číselně se kapitola hodnotí těžko, jelikož nemám, co úplně vytknout, ale některé kapitoly mě bavili více. Záleží na hráči, jestli je nová herní třída, to co do hry potřeboval, potom bude nadmíru nadšený.

The Elder Scrolls Online: Necrom

8.7

Hodnocení

8.7/10

Klady

  • Dvě nové zóny
  • Nová hratelná třída
  • Příběh a dabing postav
  • Další parádní rozšíření

Zápory

  • Temné prostředí nemusí sednout každému
  • Stále si nelze hned v začátku vybrat, kde bude hráč začínat
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na