Recenze The Pathless – oceňovaná indie hra zamířila na Nintendo Switch
The Pathless je nezávislá akční dobrodružná hra vyvinutá Giant Squid a publikovaná společností Annapurna Interactive, která vyšla pro Playstation 5 a Playstation 4 již v listopadu roku 2020. Hra se může pyšnit několika oceněními a nominacemi za nezávislou hru roku 2020. Aktuálně vyšla verze pro přenosnou konzoli Nintendo Switch.
Tudíž nerecenzujeme několik let starou hru, ale chtěli jsme se podívat, jak se tento port povedl, jelikož se takováto hra skvěle hodí do repertoáru konzole Switch. Mezi hlavní přednosti patřilo parádní a nenáročný audiovizuální zpracování, chytlavá a jednoduchá hratelnost a notná dávka uměleckého směru a zamyšlení, jako nabízela třeba hra The Journey.
Switch verze vs. Playstation 5 verze
Asi nejzákladnější otázkou je, jestli verze pro Nintendo Switch je stejně dobré jako ve verzi pro Playstation 5. To samozřejmě není. Nicméně vývojářům se povedlo udělat skvělý port a hra běží ve všech směrech velmi dobře a nabízí skoro stejný zážitek jako verze pro aktuální generaci tedy PS5.
Ale výkon PS5 i PS4 a Switche se nedá srovnávat. Tudíž je jasné, že nějaké ústupky hra musí mít, i když nabízí velmi stylizované grafické zpracování a díky tomu ten rozdíl není tak markantní. Nebo to v průběhu hraní na cestách či třeba venku na lehátku není potřeba tolik řešit.
Ani snímkování není na tak vysoké úrovni, ale všechno se dalo očekávat a tolik to nesnižuje celkovou kvalitu hry. Naštěstí se vývojáři nedopustili žádný technických problémů a chybek, což bylo důležité a nemuseli se nikterak omezovat v hratelnosti, nebo v aspektech, které dodávají hře tu její specifickou atmosféru.
Takže pokud se vám The Pathless líbil na velké konzoli a rádi byste si ji znovu zahráli na cestách, nebo kdekoliv jinde, kde využíváte handheld konzoli, tak s čistým svědomím můžeme doporučit Switch verzi. Kdo neměl ještě možnost The Pathless hrát, tak může pokračovat ve čtení, jelikož si hru zhodnotíme i pro hráče, kteří s ní nepřišli do styku.
Atmosférická hra s příběhem a notnou dávkou představivosti
Hráči se zde ujmou tajemné hrdinky působící jak Ninja s lukem a okřídleným společníkem, která se vydá na svojí vlastní cestu. Cesta této hrdinky není úplně nalajnovaná, a i když cíle jsou jasné, tak právě cesta k nim je zcela na hráčích.
Příběh není z dílny velké originality, ale jako pojivo slouží dobře. Hlavní záporák mocný vrah bohů se snaží ovládnout celý svět a už je velmi blízko ke splnění tohoto úkolu. Podařilo se mu totiž ovládnout staré bohy a udělat z nich svoje loutky.
Naštěstí ještě není vše ztraceno a ve světě stále zůstává světlo, které dokáže staré bohy opět zachránit a vyléčit kletbu. Úkol naší hrdinky je jasný, a to vymanit bohy z područí vraha bohu a pak se s tímto nepřítelem s jejich pomocí utkat a tím zachránit svět.
Celá tato cesta trvá nějakých šest hodin, což sice není nikterak velká porce, ale na indie titul je to optimální a hra skončí tak akorát. Díky tomu se nám nepřejí herní prvky a mechanizmy a hráči si tak užívají celou herní dobu a nežene je do konce jen splnění úkolu.
V jednoduchosti je krása
Ono těch prvků, není zas tolik. Hratelnost je opravdu velmi jednoduchá, ale překvapivě to po celou dobu baví. Cílem hry je, jak jsem již zmínil osvobodit staré bohy. Nejdříve je potřeba se k nim dostat, ale jsou zabalené v jakési tajemné rudé planoucí kouli. Nejdříve je potřeba získat symboly v daném prostředí a z jejich pomocí přivést do majáku světlo, které tuto kletbu odstraní a hráč se tak dostane k danému bohu. Toho je potřeba ve zběsilém úprku chytnout a následně přijde na řadu boss fight.
Následně se přesuneme do další oblasti a celá tato činnost se opakuje. K tomuto cíli je potřeba využívat dvě věci, a to je luk a orel. Orla využíváme převážně na hádanky, jelikož pomáhá s přesunem různých objektů, jako když je potřeba zatížit nějakou plošinu, nebo slouží k plachtění či dosahu na vyvýšená místa, kam hrdinka nedoskočí.
Luk využíváme na boj s nakaženými bossy, ale také k zasahování mechanizmů na otvírání různých dveří či bran. Dále po celém světě jsou rozprostřeny takové terče a při jejich zásahu se hrdince doplňuje výdrž, díky které může sprintovat, ale také poskytnou rychlostní boost, nebo výskok.
Díky tomu se můžeme efektně a efektivně pohybovat herním prostředím, dohánět prchající nepřátele či překonávat další z řad překážek. Ve výsledku neustále pobíháte herním prostředím střílíte z luku na terče a plníte nejrůznější hádanky do závěrečného souboje. To samé následuje i v dalších částech až do samotného konce.
Verdikt
Ačkoliv se to takto může zdát, že The Pathless je opravdu jednoduchou hrou, která nenabízí nic zajímavého, tak opak je pravdou a nějakým záhadným způsobem to všechno funguje. Rozhodně to není hra pro hráče, kteří potřebují jen tří áčkové tituly, ale fanoušci nezávislých projektů budou nadmíru spokojeni. I díky tomu se za mě jedná o skvělý titul na Switch, ideální k tomu se uvolnit na lehátku v zahradě při prvních teplých jarních dnech a prožít si tuto atmosférickou hru.
Komentujte