Recenze Tiny Tina’s Wonderlands – fantasy plné střelných zbraní a humoru

Fantasy svět nemusí být jen o rytířích, hradech, princeznách, čestnosti, nebo temnotě. Proč by středověké fantasy nemohlo obsahovat střelné zbraně, humor a pořádný loot. Proto přichází Tiny Tina’s Wonderlands jakožto spin-off ke slavné sérii Borderlands.

Již při oznámení Tiny Tina’s Wonderlands jsem si říkal, že se jedná o Borderlands právě pro mě. I když jsem hrál všechny díly této série, tak kromě prvního dílu jsem zas nebyl tak uchvácen, abych tyto hry hrál znova, nebo se k nim vracel kvůli vydaným DLC. Proto mi uniklo samohratelné rozšíření Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep, což jsem napravil ještě před vydáním nového dílu.

Musím uznat, že již toto DLC je docela zábavné, ale je na něm znát, že vychází ze staršího druhého dílu. Majitelé PS Plus si toto samohratelné rozšíření mohli zahrát zdarma a pokud jste vyzkoušeli a bavilo, tak budete z Tiny Tina’s Wonderlands naprosto nadšeni. Přirovnal bych to k malé ochutnávce, toho, co nová Tina nabízí, jen je všechno větší, lepší a hezčí, ale základ je velmi podobný.

Království za jednorožce

On i samotný příběh je velmi blízko tomu z rozšíření. Opět Tiny Tina jako pán jeskyně se pustí do hry ve stylu Dungeons & Drangons jménem Bunkers & Badasses, kdy se chopí role vypravěče. To už je náznak toho, že se rozhodně nebudou hráči nudit a můžeme opět očekávat hromadu šíleného až trapného humoru, který prostě funguje.

Čeká na hráče klasický souboj dobra se zlem a všechny standartní klišé fantasy světa, jen okořeněny notnou dávkou humoru a absurdity. Po jakém si úvodu se rozehrává nová hra v ní hráč jako nováček si nejdříve musí vytvořit svůj charakter do hry, jako v pravém dračím dopěti.

V pořádném fantasy je nejdůležitější výběr třídy, zde je na výběr hned ze šesti povolání. Brr-Zerker je variace berserka s příměsí ledového mága. Spellshot využívá možnosti používat hned dvě kouzla a dokáže z nepřátel udělat nevinou zvěř. Spore Warden je něco jako druid využívající přírodní magii a společnost mu dělá agresivní huba. Stabbomancer jako tichý zabiják s notnou dávkou kouzel a vyhledává slabiny nepřátel. Graveborn využívá nekromancii a jeho společníkem je létající kostlivec s názvem Demi-lich. V poslední řadě je zde Clawbringer spojující ohnivou magii s blesky a jeho spojencem je ohnivá wyverna.

Po tomto výběru čeká na hráče si upravit ještě vzhled postavy. Na výběr je kromě pohlaví účesů a tvaru hlavy spousty doplňků od ornamentů na oblečení po barevné variace či různé památky z přechozích bojů. Následně je potřeba si vybrat původ, který lehce ovlivňuje počáteční statistiky. Kdo by nechtěl být vesnickým idiotem, nebo být vyvoleným elfů. V poslední řadě si hráči mohou lehce upravit statistiky, které v rámci levelování budou dále vylepšovat, kromě běžného vylepšování schopností v různých odvětvích, jak jsme u her ze série Borderlands zvyklý.

Fantasy Borderlands

Již během první hodiny hraní, ale hráči zjistí, že se toho tolik nezměnilo. Fantasy svět působí velice povedeně a rozhodně potěší, že tentokrát je možné využívat pořádně zbraně při boji na blízko. Podobně jako střelné zbraně, tak i ty chladné mají svoje statistiky, úrovně a vzácnost. První se hráčům do ruky dostane sekera, s kterou je potřeba rozmlátit pár kostlivců. Na výběr jsou pak různé meče, kladiva, sekery a palcáty.

Po pár dalších krocích se dostane na střelné zbraně. První z nich je automatická kuše, která ještě skvěle zapadá do fantasy světa. Tu jsem si hned zamiloval a nechyběla vždy nějaká, kterou jsem měl neustále připravenou k použití. Pak už dojde na klasické zbraně ve stylu pistolí, SMG, kulometů, útočných pušek a brokovnic. Stále se jedná o střílečku plnou lootu. V tomto směru se toho příliš nemění.

Změna tkví právě v již zmíněných zbraní na blízko a kouzlech, kterých je vcelku požehnaně a působí neuvěřitelně. Dokonce je časem možné si přidat další povolání a tím dále ještě kombinovat různá kouzla a schopnosti.

Spojenectví a vedlejší úkoly

Jak je známo hru je možné proběhnout v kooperaci dalších tří hráčů, nebo třeba jen s dalším hráčem u jedné konzole, ale pokud nemáte doma opravdu dost velkou obrazovku, tak bych to příliš nedoporučoval. Přeci jen u velmi akční střílečky je rozdělený obraz někdy dosti malý.

Co musím pochválit je zpracování úkolů. To jak těch hlavních, tak i vedlejších. Po celou dobu vše komentuje vtipná Tina. Vývojáři se dost často inspirovali u známých příběhů a legend, jen je upravili po svém, tedy do pěkně svérázného stylu. Díky tomu nejsou vedlejší úkoly jen povinnost k zisku zkušeností a zbraní, ale opravdu chcete odkrývat jejich příběh.

Jako výplň mezi jednotlivými oblastmi slouží rozhraní Overworld. V něm se hráč pohybuje po herní desce, ve které je možné plnit jednoduché úkoly, objevovat nová místa, a to horší jsou náhodné bojové setkání, které spíše otravují a kdyby zde vývojáři raději připravily pár bojů, tak by rozhodně udělali lépe.

Díky tomu všemu je Tiny Tina’s Wonderlands trošku jiná než jen další díl ze série a musím říct, že tohle zasazení není vůbec špatné. Někomu úplně nemusí sedět spojení super moderních zbraní a fantasy světa, někomu zas může vadit, že se jedná stále o to samé tedy postřílet vše co se hýbe, sesbírat všechny zbraně, vybavení a hledat či šetřit na to nejlepší. Ale kdybych měl hře přímo něco vytknout, tak možná jen technické chyby a že parádní zbraně na blízko a kouzla nevyužili ještě o něco více. Tiny Tina’s Wonderlands je pro mě osobně jedním z nejlepších dílů, jelikož nejsem příliš velký fanoušek celé série.

Tiny Tina’s Wonderlands

9

9.0/10