Recenze Chocobo GP – příjemné arkádové závodění ve světě Final Fantasy

V dnešní recenzi se podíváme na jednu menší závodní hru pro Nintendo Switch, která nemá až takovou marketingovou podporu, ale to nám nezabránilo si na hru posvítit trošku více a řádně ji otestovat. Chocobo je jednou z postav světa Final Fantasy, což už je silná značka. Přesto se vývojáři potažmo vydavatel nevydal cestou, aby se hra jmenovala Final Fantasy GP, což by automaticky přispělo k prodejům.

Nicméně tohle není první arkádová závodní hříčka s využitím tohoto názvu. Již v roce 1999 vyšlo Chocobo Racing, které trošku upadlo v zapomnění. Proto nemůže být řeč, že by Chocobo GP byla jen lacinější napodobenina Mario Kart 8, ale rozhodně se hra učí od krále tohoto žánru. Her tohoto typu tolik není, a právě kromě Maria Kart tu je ještě velmi povedený Team Sonic Racing a nyní i Chocobo GP.

Příběhová vložka plná závodů

Čím by právě Chocobo GP mohl vynikat je příběhový režim, kterým hra disponuje. Sice na hráče čeká spousta plně dabovaných dialogů, což je rozhodně velké pozitivum, ale jinak po obsahové stránce nenabízí nic tak výrazného. Po čase jsem dialogy spíše přeskakoval, abych se mohl opět vrátit k závodění.

Vesměs po každém závodu, ve kterém stejně je potřeba dojet první, nebo porazit určitého protivníka se spustí série rozhovorů na závodišti a pak se zase přesuneme na další. Příběhový režim spíše slouží jako obsáhlý tutoriál, díky němuž si odemkneme spoustu závodišť, herních postav a získáme velké množství herní měny na nákup dalších postav a kosmetických doplňků.

Také si osaháme všechny závodiště a výběr postavy je také zcela na hráči, takže ani v rámci příběhu nejsou hráči omezeni výběrem závodníka. Tudíž jsem si v této době vyzkoušel téměř všechny a v dalších módech zužitkoval znalosti a používal postavy, které jsem si oblíbil.

Plno postav a závodišť

Jak můžeme znát i z jiných her tohoto typu, tak každá postava má jiné vlastnosti, statistiky, a i jiné vozítko. Různorodost v tomto směru je zde velmi dobrá a snad každý hráč si najde svojí oblíbenou sestavu. Bohužel postavy nejsou tak profláklé jako u konkurenčních titulů, ale i přes to jsem si nad volbou často lámal hlavu.

Dokonce lze i u jednotlivých postav měnit statistiky a různě upravovat, co se vzhledu týče. Na všechny tyto změny je potřeba herní měna a vybrané předměty zakoupit v obchodě. I některé postavy nelze získat hraním, ale je potřeba si na ně ušetřit dostatečné množství peněz. Díky tomu je i po odehrání příběhu o další motivaci postaráno, přeci jen kdo by nechtěl vyzkoušet všechny postavy a pak ty nejoblíbenější si nepřizpůsobit k obrazu svému.

Každá z postav má i svoji speciální schopnost, která se nejdříve musí nabít. Někdo dokáže být na čas nezranitelný, jiný má rychlostní boost, někdo zase dokáže prorazit cestu čímkoliv. Vesměs tyto schopnosti dokáží zvrátit nepříznivou situaci, nebo ochránit svoje postavení na prvním místě. Je fajn, že se nemusí hráči spoléhat jen na sesbírané power-up a zrychlovadla, ale každý má něco extra.

Závodních drah je také vcelku dost, jen nenabízejí tak silnou variability a musím říct, že jsou o dost jednoduší, a ne tak svérázné jako u jiných titulů. Což také nemusí být špatné, pokud hru chcete pro děti, nebo právě hrát s dětmi společně.

Jednoduché, ale zábavné

Ono totiž celkově hra se snadněji ovládá, není potřeba využívat přesných smyků a dost často se pořadí mění, a i když celý závod vedete, tak snadno před cílovou páskou o svoje prvenství přijdete. K dispozici jsou i dvě obtížnosti a osobně jsem hned skočil po té nejtěžší a neměl jsem příliš problémů s tím závody vyhrávat. Proto snazší obtížnost bych volil jen v případě mladšího hráče.

K zábavnosti přispívají již zmíněné power-up, ty jsou zde znázorněny jako jakýsi dračí vejce, dokonce jsou rozděleni tvarem a barvou, takže dopředu můžete tušit jaká schopnost se tam může skrývat. Červená vejce jsou vesměs útočné schopnosti, zatímco, třeba zlaté nabízí hned dvojitou schopnost. Ono lze jednotlivé síly i střádat a když seberete více vejcí jednoho typu, tak se síla schopnost násobí.

Kromě příběhového režimu a klasického závodění proti UI, nebo ostatním hráčům, jak u jedné konzole, tak online hra nabízí ještě jeden zajímavý mód. Chocobo GP je asi tím největším tahákem hry. V tomto turnaji se utká 64 hráčů a vítěz může být jen jeden. Postupně se závodí mezi osmi závodníky a první polovina postupuje dále dokud nevzejde finálová osmička. Pro tento mód jsou připraveny i speciální odměny a bohužel v něm dojde i na jakýsi battle pass, tudíž ten, kdo si zaplatí nějakou kačku na víc bude mít lepší odměny.

Na první pohled může Chocobo GP působit jako obyčejná napodobenina Mario Kart nebo Team Sonic Racing, ale po delším hraní s tím nemohu souhlasit. Chocobo má spoustu svých vlastních nápadů a jako celek se jedná o velice zábavnou hru, i když o dost snadnější. Proto bych jí doporučil převážně mladším ročníkům. Pokud už máte ostatní hry projeté křížem krážem, tak ani tato hra rozhodně neurazí. Pokud váháte, tak je možné si hru vyzkoušet v Lite verzi, která nabízí slušný obsah na pořádný test a je zcela zdarma.

Chocobo GP

7.6

7.6/10