Náklady na vývoj příběhových her se zdesetinásobily, tvrdí autoři Maxe Payna

Nemálo hráčů kritizuje jasně zřetelný přechod herní branže z tradičních titulů na hry chápané jako služba. Tedy takové, jež mají hráče držet co možná nejdéle a pokud možno od nich pravidelně získávat finanční příspěvky.

Podle šéfa komunikace vývojářského studia Remedy Entertainment (Max Payne, Alan Wake) Thomase Puhy to však má své evidentní důvody.”Tradiční AAA singleplayerový zážitek je zkrátka příliš drahý. Nároky hráčů na délku, herní mechanismy a produkční hodnoty jsou vysoké. Ale všechny tyhle věci jsou strašně drahé,” vysvětluje Thomas Puha. “Když se podíváte deset let nazpět, zjistíte, že konzolový trh byl zhruba stejně velký jako dnes. Publikum, pro které hry děláte, má stále stejnou velikost, ale náklady na vývoj hry jsou desetinásobné. To je ten největší problém.

Za víkend je hotovo

Ale kromě jednoduchých komerčních důvodů jsou zde ale i další aspekty, proč autoři chtějí, aby se hráči jejich titulům věnovali déle. “Bláznivé na herním vývoji je to, že třeba čtyři pět let pracujete na nějaké hře a tu pak hráč po víkendu odhodí,” říká Thomas Puha. “Z kreativního hlediska je to tak, že tento čas trávíte tvorbou charakterů, univerza, pravidel a dalšími věcmi. Pak zkrátka chcete, aby hráči v tomto světě trávili více času, čehož se dá v singleplayerovém prostředí dosáhnout jen obtížně.

Momentálně Remedy Entertainment pracuje na tajném projektu P7. S ohledem na aktuální trendy bude klást důraz na multiplayer a otevřený svět. Tak tedy dopadli autoři, kteří se vždy snažili o co nejpropracovanější příběh. Jak vidno, zřejmě něco bude i na slovech zakladatele Bethesdy, který volá po zdražení her, aby singleplayerové tituly bylo do budoucna vůbec možné udržet.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na