Největší herní pecky s ray-tracingem

Foto: Metro Exodus

Technologie ray-tracingu tu s námi už nějakou dobu je, ale přiznejme si: zpočátku byla dostupná jen díky velmi drahým grafickým kartám GeForce RTX. Jejich ceny už se ale přeci jen staly přijatelnějšími a navíc díky inovativní technologii začaly být ve velké míře montovány do herních notebooků. To je kategorie počítačů pro hráče, která dnes zažívá obrovský boom. A to především díky tomu, že konečně nabízí srovnatelný výkon s desktopy a k tomu ještě výrazně lepší využitelnost.

A co že to vlastně ten ray-tracing je? Inu, asi to nejlepší, co dnešní počítačová grafika dokáže nabídnout. Díky simulaci fyzikálního chování světla dokáže nabídnout renderování ve filmové kvalitě, a to v reálném čase. Hráči, kteří ray-tracing začali využívat, vám jistě potvrdí, že pokud tuto kvalitu jednou okusíte, budete se jen obtížně vracet ke klasické grafice.

Naštěstí společnost NVIDIA spolupracuje se stále větším množstvím vývojářů, a tak se podpora ray-tracingu rozrůstá. Už nejde jen o menší tituly, ale skutečně velké hry. Podívejme se na ty největší pecky, které tuto technologii podporují.

Dobrou zprávou je také skutečnost, že zatímco NVIDIA svými grafickými kartami GeForce RTX poněkud předběhla dobu, nyní už je vše sjednocené a nové API DirectX 12 Ultimate ray-tracing plně podporuje.

Battlefield 5

Nejnovější multiplayerová akce ze série Battlefield je výjimečná mimo jiné v tom, že si ji můžete užít skutečně v perfektním grafickém zpracování. Jde o jeden z prvních titulů s podporou ray-tracingu, který NVIDIA předváděla už v roce 2018 spolu s grafickými kartami série Geforce RTX. Od té doby byl mnohokrát využíván pro demonstraci fantastických efektů a toho, čeho je ray-tracing ve hrách schopen. Dnes jde o v tomto ohledu velmi vyladěnou hru.

Call of Duty: Modern Warfare

Loňský zástupce série Call of Duty měl kromě příběhové kampaně a silného multiplayeru připraven trumf v podobě simulaci stínů v reálném čase si hráči mohli vychutnat ještě realističtější a uvěřitelnější herní svět. Vzhledem k tomu, že šlo o remake stejnojmenné hry z roku 2007, je to důležité dvojnásob. Grafická kvalita totiž mnohonásobně vzrostla.

Control

Kromě velmi inovativních herních mechanismů se loňská third-person akce zapsala právě podporou nejnovějších grafických technologií od NVIDIE. Vedle DLSS jde právě o ray-tracing. Nejrůznější odrazy a osvětlení vypadá v této hře vskutku úchvatně. Snad i proto, že tomu byl uzpůsoben i design titulu.

Metro Exodus

Série Metro se vždy vyznačovala velmi pokrokovým grafickým zpracováním a loňský počin Metro Exodus to jen korunoval. Autoři se postarali o zevrubnou podporu ray-tracingu, která byla do té doby nevídaná. Některými scenériemi jsme se kochali skutečně velmi dlouho a rozhodně se do nich ještě chceme vrátit.

Minecraft

Ano, je to s podivem, ale i kostičkovaná grafika Minecraftu se dočkala podpory ray-tracingu. Nejde přitom jen o reklamní lákadlo – zlepšení simulace osvětlení je na první pohled zřetelné.

Budoucnost je růžová

Ray-tracing v žádném případě neřekl poslední slovo. Ba právě naopak, dnes se zdá, že žádná větší hra se bez něj neobejde. To dokládá i podpora technologie v chystaných herních peckách jako Cyberpunk 2077 nebo Watch Dogs: Legion.

Děkujeme společnostem NVIDIA a CZC za poskytnutí adekvátně vybaveného notebooku k testování. Konkrétní model najdete na této stránce.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 4 Prumer: 4]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na