První designér World of Warcraft vybral na vydání svého deníčku přes 10 milionů. Prozradí za to pikantní detaily

Když dnes mluvíme o hře World of Wacraft, máme na mysli jeden z největších herních fenoménů a zároveň jeden z největších komerčních úspěchů audiovizuálního díla všech dob. Z dnešního pohledu je takřka neuvěřitelné, že vývoj provázela spousta komplikací, že měl Blizzard problém sehnat kvalifikované vývojáře, kteří by na projektu chtěli pracovat nebo že celá hra stála na pokraji kolapsu.

To vše se ale skutečně dělo. Tvrdí to první designér úrovní World of Warcraft, John Staat. A ve své knize World of Wacraft Diary slíbil prozradit ještě mnohem více. Za tímto účelem požádal fanoušky na Kickstarteru o částku 10 000 dolarů. Jenže zájem o deník WoW byl tak obrovský, že požadovanou sumu mnohonásobně převýšil. Nakonec se podařilo vybrat 500 000 dolarů, tedy přes 10 milionů korun.

Staat o sobě tvrdí, že do původního World of Warcraft investoval více pracovního času než kterýkoliv člen tehdejšího týmu. Stejně tak prohlašuje, že ve chvíli svého odchodu z firmy měl na kontě více bugfixů než kdokoliv jiný.

Ke vzniku knihy dal svolení samotný Blizzard, který navíc umožnil použít 130 nikdy nezveřejněných obrázků z vývoje hry. John Staat si svůj deník začal psát v roce 2001. Obsahovat ale nebude jen technikálie – pojme rovněž jednotlivé členy týmu a jejich vztahy mezi sebou, diskuze, stejně jako interní vtípky.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na