Recenze Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – nejpopulárnější angličáci opět přijíždí na herní obrazovky

Dětská léta jsou nenávratně pryč a hlavně lidé, kterým je přes třicet si určitě jako malý hráli s autíčky známými jako angličáci, nebo třeba Bburago. Ty šťastnější měli už i autíčka Hot Wheels. Tato značka malých aut si drží popularitu dodnes a stejně jako za našeho dětství i dnes stále patří mezi populární hračky u kluků všech věkových kategorií. Doba se ale posunula, a tak si dnešní děti, a i dospělý se vzpomínkami na léta dávno minulá mohou užít tyto autíčka ve videohře.

Před dvěma lety vývojáři z italského studia Milestone vydali povedenou závodní arkádu Hot Wheels Unleashed. V naší recenzi si již první díl odnesl velmi dobré hodnocení. Jednalo se o hru, která jen nestavěla na silné licenční značce, ale přinesla parádní závody se vším, co bychom si u takové hry představovali.

Vzhledem k prodejům a úspěchu u kritiků není tedy divu, že se hra dočkala pokračování s názvem Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged. Otázkou zůstává, zda se vývojářům podařilo přinést dostatečný počet novinek, aby hra nebyla jen tím samým a udrželi při tom kvalitní zábavu z prvního dílu.

Sbírka autíček nezná mezí

Vývojáři rozhodně měli na čem stavět a podařilo se jim přenést vše oblíbené i do druhé dílu, kromě budování vlastního pokojíčku, což byla jakási věc na víc, kterou stejně asi nikdo moc nevyužíval. Vybírat interiérové dveře, jaké obrázky visí na zdi, nebo jakou barvu má gauč v jednom z herních prostředí prostě nebylo nic, co by hráči v další hře potřebovali a vývojáři to moc dobře věděli. Proto je tento prvek z kola pryč.

Už při samotné instalaci mě zarazilo, že hra zabírá daleko méně místa na disku než první díl, a přitom nabízí o něco více kromě zmíněné funkce. Sice to není nijak podstatné, ale ušetřené místo se vždy hodí.

Co se týče kampaně, tak ta je velmi podobná. Jen prostředí na sebe více navazuje a mapa po které si vybíráte závod za závodem je hezčí. Dokonce vývojáři přidali jakýsi příběh, který probíhá formou komiksových ukázek. Sice se nejedná o nic závratného, ale některé mladší hráče může potěšit. Tým Hot Wheels se dokáže zmenšovat a díky tomu usedat do autíček a zachraňovat město před obří chobotnicí, dinosaurem, nebo pavoukem. Boss závody tedy také zůstali, jen jich je více a jsou lépe zpracované, aby byly opravdu odlišné od klasických závodů.

Nechybí ani sbírka 130 autíček, která se bude ještě pomocí DLC rozšiřovat. Ze začátku dostanete pár vozidel, kromě klasických aut, jako z prvního dílu můžeme narazit nově na motorky, nebo licencovaná vozidla z Rychle a Zběsile, nebo Zpátky do budoucnosti.

Další Hot Wheelsky lze buď koupit za herní měnu, kdy se nabídka neustále obměňuje, takže aktivní hráči mají stále co kupovat, některá lze i ve vybraných závodech vyhrát. Místo získávání či kupování loot boxů zde jsou spiny, jako ve Forze Horizon, takže předem vidíte, z jaké nabídky se spin skládá. Nechybí ani systém vzácnosti, takže se pak můžete chlubit se svojí sbírkou.

Jednotlivá vozítka lze i vylepšovat, tak aby to vaše oblíbené stačilo i na ty raritnější. Dokonce je možné si je nejrůzněji upravovat volbou materiálu, barev a různých samolepek a nástřiků. Tím udělat vaši sbírku ještě unikátnější.

Ještě zábavnější ježdění

Kromě kampaně hra samozřejmě nabízí i klasické offline závody a split-sreen, abyste si mohli hru užít ve dvou hráčích na jedné konzoli. Samozřejmě to samé nabízí hra i v online prostředí. Mezi režimy patří rychlý závod, eliminace, časovka, driftování nebo projíždění checkpointy.

K tomu jsou připravené nové mapy s pěkně zpracovaným prostředím a spousty různými tratěmi. Vývojáři přidali i na možnostech a překážkách. Takže se už nejezdí jen po chronicky známé oranžové trati, ale i více mimo dráhu, a i samotné dráhy mají několik druhů a na každém se vozidlo chová trošku jinak. Různé překážky jsou více komplexní a jejich počet rapidně nabobtnal.

S tím je spojené i vylepšené ovládání a více možností. Schválně jsem si zpátky nainstaloval i první díl, abych to mohl více porovnat. Nově vozidla umí skákat, a tak ty nejsnazší překážky lze překonat jen skokem, ale na druhou stranu tu máme nyní díry v dráze a bez skoku skončíme pod ní, což hráče hodně zdrží.

Také je možné narážet bokem do ostatních vozidel, a tak je třeba vyhodit z dráhy, což samozřejmě dělají protihráči také. V letu to zase může pomoci při jasném skoku mimo trať a zachránit drahocenné vteřiny rychlým obnovením zpátky na trať.

Celkově mi řízení přišlo i více vyladěné a smyky zábavnější. K tomu dopomáhá i akčnější kamera, která se při driftu efektivně sklouzne s autíčkem, což působí velmi dynamicky. Vývojáři mysleli i na menší hráče, jelikož hra nově nabízí velké možností v nastavení obtížnosti. Kromě umělé inteligence je tu spousta asistentů. Od pomoci se zatáčením, bržděním i plynem. Díky tomu hru zvládnou i ty nejmenší hráči. Není to až tak snadné jako v případě Mario Kart, ale i tak je to velké plus.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged ve všech směrech překonal již tak velmi zdařilý první díl této nové série. Nejedná se o žádnou revoluci, ale příjemně vývojáři přidávají řadu nových prvků, nabízejí několik nových autíček a spoustu možností v tvorbě vlastních závodů, které jsem výše ani nezmínil. Velká míra nastavitelnosti hru nabízí i mladším hráčům. Hra sice není dokonalá, ale na pár desítek hodin dokáže skvěle zabavit. A pro fanoušky Hot Wheels je to samozřejmost.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged

8

8.0/10