Recenze Hot Wheels: Unleashed – pekelně zábavná jízda

Světoznámá hračka ožívá na poli videoherního průmyslu a probouzí dětské sny minulé generace. Autíčka nám na tratích ožívají, a to do skvělé podoby. Ať jste fanoušky přímo značky Hot Wheels či nikoliv, tak si snad každý z nás hrál s nějakými autíčky.  Kolik imaginárních závodů a tratí jsme postavili a odjezdili. Teď se můžeme do těchto let opět vrátit jen trošku v živější podobě.

Při oznámení této závodní akrádové hry jsem byl dosti skeptický, přeci jen spojení značky Hot Wheels a herního studia Milestone mi spíše znělo jako ždímačka na peníze, než pokus o pořádnou hru. Ale s radostí mohu konstatovat, že tomu tak není a ze hry Hot Wheels: Unleashed se vyklubalo velice příjemné překvapení.

Přitom to na papíře vypadá tak jednoduše, ale vše funguje naprosto dokonale. Dost mě překvapilo, jak je prohánění plastových autíček po plastových drahách někde v pokojíčku, tak zábavné. Při prvním pohledu jsem si říkal, že tu máme další napodobeninu Mario Kart, nebo Team Sonic Racing, akorát bez různých power-upů a zbraní či výrazných proměn.

Pořádné sběratelské kousky

Vývojáři nechtěli být rozhodně jen nějakým klonem, takže se zaměřili na jednotlivá vozidla, jejich vlastnosti a chování v různých situací. Tohle chybí i některým velikým závodním hrám. Opravdu jsem byl udiven, jak se každé vozidlo chová úplně jinak a k vítězství je potřeba využít jeho silné stránky. Určitě se nedá ke každému autíčku chovat stejně.

Třeba burgerové autíčko je pomalé a neumí moc zatáčet, za to má výborné brzdy a spoustu nitra, takže jsem většinu tratě uháněl v nitru a díky výkonné brzdě jsem to dokázal před zatáčkami ubrzdit, tak abych to neotřel o mantinel a tím se ještě nezpomalil. U rychlého autíčka s dobrou akcelerací je zas občas mantinel užitečnou věcí i přes zpomalení a takhle bych mohl pokračovat hodně dlouho.

Jednotlivá Hot Wheels mají různé statistiky a dle nich už dopředu víte, jak se k vozidlu přibližně chovat. Autíčka můžete i za získané součástky vylepšovat, takže můžete i ze základní káry udělat pořádné dělo se kterým projedete většinu hry.

Nová vozítka do sbírky hráči získávají skrze blind boxy, což je vesměs to samé jako loot box, akorát zde to vůbec nevadí. Osobně jsem měl radost z každého nového vozidla a stále je zde možnost ho rozebrat na součástky a vylepšit si za to nějaký stávající model. Nebo ho lze i prodat a koupit si další blind box, či rovnou nabízené vozidlo z trhu, kde se pravidelně obměňují.

Podle vzácnosti mají i Hot Wheels svoji cenu a schopnosti, ale vylepšováním zvedáte i jeho vzácnost. Takže kromě motivace vyhrávat závody, je zde motivací mít i velmi slušnou a vzácnou sbírku vozidel. Samotné tratě jsou také skvěle zpracovány stejně jako autíčka. Vše je vymodelováno do posledního detailu a rozličnost je také dosti pestrá, takže se tratě jen tak neokoukají.

Je čas na pořádnou jízdu

Sice ve hře nejsou žádné power-up, ale za to všechny tratě obsahují nějaké zrychlovací pásy, pásy na získání více nitra. Ale také pasti v podobě zpomalovacích pásů, pavouka metající pavučiny, které hodně zpomalí či různé zátarasy a mnoho dalších nástrah.

Co se týče herních módů, tak to je asi jediná slabší stránka hry, kromě klasických online závodů, split-sreen, a rychlých závodů tu máme něco jako kariérní mód s názvem Hot Wheels City Rumble. V tomto módu postupně postupujeme z jednoho kolečka na druhé, které se postupně větví, a tak se nám nabídka možných výzev rozšiřuje a každý závod nabízí jinou odměnu.

Na mapě můžete narazit i na různé skryté odměny či speciální závod. Jinak se vše skládá z klasických závodů, nebo časovek. Za zmínku rozhodně stojí závod s bossem, který má unikátní dlouhou trať a vyhrát tento závod poskytne silný pocit zadostiučinění. Ale nějaké herní módy na víc by rozhodně neuškodily. Obtížnost je nastavena také velmi vysoko a první místo se nezíská jen tak, naštěstí odměnu za vyhraný závod získáte dosažením třetího místa, ale pro maximální výnos je potřeba být první.

Trocha ozdob a serepetiček

Naštěstí hra poskytuje velice propracovaný a rozsáhlý editor tratí, takže se nemusíte spoléhat jen na ty vytvořené vývojáři, ale pustit se do vlastních. Nicméně cesta k vlastní trati není nic jednoduchého, jelikož je potřeba za dílky pro svoji trať zaplatit vyhranými penězi. Takže než si postavíte svoji trať toho musíte hodně odjezdit, což je na jednu stranu fajn.

Takovým malým bonusem jsou vlastní nástřiky jednotlivých autíček a předělávání jednoho z herních prostředí basement neboli sklep. V tomto prostředí se odehrává velká část závodů. Hráč si může upravovat barvu koberců, vybavení, barvy zdí či různé dekorace, tak aby si zpříjemnil své závodní působiště. Nejedná se o žádný zásadní prvek hry, ale proč ne.

Hot Wheels: Unleashed je příjemným překvapením a ani jsem nedoufal, že se z tohohle projektu vyklube tak povedená hra. Kromě přání více módů nelze hře nic vytknout, no možná ještě by všemu slušela více propracovaná podpora funkcí ovladače Dualsense. Jinak parádní audiovizuální zpracování, povedený jízdní režim, funkce sbírání nových autíček a jejich vylepšování je vymyšlené také na jedničku.

Hot Wheels: Unleashed

8.5

8.5/10