Recenze Immortals of Aveum – fantasy střílečka plná překvapení

Střílečka a fantasy svět je na první pohled velmi zvláštní kombinace, ale u vývojářů ze studia Ascendant Studios to není nic nemožného. Místo zbraní budeme střílet světélkující barevné magické střely ve světě, kterým probíhá magie všemi směry, ale ani technologický pokrok zde není úplně cizí. Hra Immortals of Aveum, která je nečekaným střetem tradičního dobrodružství ve stylu high fantasy se svižnou FPS akcí, se může pochlubit nádherným pozadím pro své stylové souboje a přichází se vším, po čem u moderních stříleček hráči touží.

Před vydáním bylo o hře Immortals of Aveum hodně slyšet a zařadila se mezi velmi očekávané hry. Ještě k tomu, když na hře pracovali vývojáři ze sérií Call of Duty, nebo Dead Space. Přesto se jedná o první hru tohoto nového studia, kterou vydává Electronic Arts pod svým labelem EA Originals. Ten už na svět pomohl hitům jako It takes two, Unravel, nebo v poslední vydaném titulu, který jsme pro vás i kladně recenzovali Wild Hearts.

Prozatím byla téměř každá hra něčím originální a těmto titulům se velmi daří. Je dobré vidět, že EA opět pomáhá na svět novým značkám a nesoustředí se jen na své silné značky, jako tomu bylo posledních pár let dozadu.

Fantasy válka století

Vývojáři zde kladou velký důraz na hru pro jednoho hráče a jedná se o hru zaměřenou na lineární příběhový a akční zážitek bez jakýkoliv přidružených multiplayerových prvků, nebo pokusů o nějaké originální prvky. I když celý svět Aveum je originální dost jak zasazením světa, tak kombinaci fantasy a střílečky.

Asi jako kdybychom vzali hrdinu z Marvel filmů přesněji to nejlépe vystihuje Doctor Strange a zasadili by ho do Dooma. Hra nabízí neustálé metání barevných kouzel a zástupy nepřátel k poražení.

Hráči se chopí sirotka jménem Jak. Ten vyrůstá ve slamech města Seren. Společně vyrůstá s dalšími sirotky a živí se především drobnými krádežemi. Světem panuje nekonečná válka zvaná Everwar, kde proti sobě bojují dvě strany.

Bohužel válka přišla i do města Seren a při útoku dojde k nešťastným událostem. Na druhou stranu se díky těmto událostem u Jaka objeví zvláštní schopnosti, které má jen jeden z milionu lidí. A to je schopnost ovládat hned tři druhy magie naráz.

I proto se Jak zapojí do obrovského válečného konfliktu Everwar a nechá se naverbovat do armády pod vedením zkušené mentorky, i když se nikdy nechtěl zapojit do války na rozdíl od jeho kamarádky. Během výcviku hlavní hrdina zjistí, že příčinou války není boj kvůli politice, nebo území, ale právě o ovládnutí veškeré magie.

Aveum je krásný fantasy svět s předvídatelným příběhem

Bohužel je celkový příběh velmi předvídatelný a nenabízí žádné zajímavé zvraty. Příběh zachraňují herecké výkony, které jsou na velmi dobré úrovni. Někomu nemusí seděl moderní styl aktuálních filmových hitů od Marvelu, kde kolem létá desítky zabitých přátel i nepřátel a hlavní protagonisté do toho neustále vtipkují.

Osobně mi to do tohoto světa sedí a některé vtípky mi přišli zajímavé a vtipné. Ačkoliv to velká část hráčů kritizuje, tak mě to naopak bavilo. I když je celkový svět Aveum velmi poutavý, tak nenabízí přiliž vedlejších aktivit či odboček, abychom si mohli tento svět užít i z jiných pohledů a vesměs je celkový průběh koridorový. Občas nabízí nějaké rozlehlejší části, kde je možné využít více postupů, ale těch je velmi málo.

Aveum je velmi poutavá a vytváří svět zajímavých extrémů. Je to svět, kde je magie všudypřítomná a pohání vysoce vyspělou technologii pro válkou zničené společnosti, které stále žijí středověkým životním stylem. Díky tomu jsou přítomné divoké létající stroje a mysl ohromující virtuální místnosti s hádankami v kontrastu s pozlacenými hrady a zchátralými dřevěnými slumy. Je to parádní střet stylů.

Celkové prostředí je různorodé a moc pěkně se na něj kouká. Od zasněžených pohoří plných krystalů po bujaré města a hrady až po zalesněnou faunu. Celkové grafické zpracování je na velmi dobré úrovni a efektní, barevná magie vše umocňuje.

Barevná bitva plná magie

Základem boje jsou tři magické schopnosti. Červená magie je jako brokovnice, zelenou bychom mohli přirovnat k samopalu a modrá magie je variací na pušku. Tyto tři základní magie má hráč k dispozici téměř od začátku, ale postupem času se nabalují další variace na tyto tři druhy magie a k tomu další vymoženosti a schopnosti, které obzvláštňují celkový zážitek ze hry. Hlavně zabraňují příchodu jakéhosi stereotypu, který by se určitě dostavil, kdyby se hra spoléhala jen na ty tři základní dovednosti.

Mezi další schopnosti patří třeba magický štít, možnost přitahovat nepřátele jakýmsi magickým bičem, nebo házet lepkavé bomby. Bojový styl je velmi akční, jak bychom od tvůrců Call of Duty čekaly. Kromě toho na hráče čekají i jednoduší hádanky, aby na chvilku hráče vymanili ze zběsilé akce.

Bohužel hra trpí i velkým množstvím nejrůznějších chyb a někdy velmi zásadním. Kromě zaseklých nepřátel, třeba jde o tlačítko, které nelze aktivovat, jelikož pokyn na spuštění kouzla neustále přeskakuje a hráči ho trefí třeba na desátý pokus, což hodně kazí jinak intenzivní zážitek. Občas i zvuk měl zvláštní šum, jak kdyby se nahrával z nějakého nekvalitního mikrofonu.

Další problém je, že se hra až moc spoléhá na upscal obrazu, a tak mu v některých částech chybí jakási ostrost a spoustu artefaktů vývojáři nezdárně maskují.  Hra běží po většinu času skutečně v 60 FPS, což má samozřejmě příznivý dopad na samotnou rychlou akci. Ale rozhodně hra není tou pravou ukázkou toho, co dokáže Unreal Enginu 5, proto ho ani tvůrci enginu tolik nepromovali jako ukázku toho co tento nový hnací motor her dokáže.

Immortals of Aveum je velmi povedenou akční hrou a kritiku, kterou slýchám na hru mi nepřijde až tak opodstatněná. Sice příběh netěží ze skvěle navrženého světa své maximum a technických chyb a nedostatků je ve hře docela dost, ale není to nikterak neúprosné jako to dokázali předvést jiné velké hry. Ale i tak jsem si těch přibližně dvacet hodin hraní slušně užil a byl to pěkný start před nabitým podzimním programem her, které aktuálně budou vycházet.

Immortals of Aveum

8

8.0/10