Recenze Like a Dragon: Ishin! – samurajská čest a střelné zbraně

Foto: Sega

Like a Dragon: Ishin! není tak úplně novou hrou. Jedná se o remake staré hry Ryu Ga Gotoku: Ishin z roku 2014, která vyšla pouze v Japonsku na PS3 a PS4. A přesto, navzdory svému stáří hra v některých ohledech vyniká jako jedna z působivějších her v portfoliu vývojářského studia Ryu Ga Gotoku a to i s několika znatelnými slabinami.

Ishin se odehrává v 60. letech 19. století, na konci japonského období Edo. Hrajete za Sakamota Rjomu, což je skutečná historická postava, která se uprostřed svého plánu pomsty zaplete do bouřlivého společensko-politického klimatu té doby. Pod falešnou přezdívkou Saitō Hadžime se Sakamoto infiltruje do Šinsengumi, policejní jednotky, která v této době pomáhala kontrolovat Kjóto, a Sakamoto pátrá po vrahovi svého adoptivního otce. Ale jak už to tak bývá, Rjóma se samozřejmě ocitne uprostřed mnohem většího spiknutí a působivě si najde čas jak na hledání pomsty, tak na velkou změnu celého politického systému země.

Foto: gamebro

Příběh je podobně jako u všech her ze série Yaukuza, případně Judgment hlavně o soubojích a příběhu. Přeci jen cut-scény a různé rozhovory spotřebují minimálně třetinu herního času. Opět je příběh plný zvratů a do samotného konce je zcela nepředvídatelný.

Like a Dragon: Ishin! vynikal již v době původního vydání svojí příběhovou stránkou, a to nejen v režii hlavního příběhu, ale i těch vedlejších. Některé menší příběhy jsou také dosti poutavé. Jelikož je příběh to nejpoutavější na celé hře, více k němu prozrazovat nebudu a rovnou se vrhneme na další aspekty hry.

Foto: gamebro

Samurajská čest se otřásá pod moderní technologií

Souboje samozřejmě tvoří drtivou většinu hratelnosti Ishinu a z velké části jsou skvělé, vracejí se k aktivnímu boji z her RGG před Yakuza: Like a Dragon, kde je tahová hratelnost. Ryoma je mistrem šermířem, ale ovládá i zbraně na dálku v podobně revolveru a nezdráhá se využít i své pěsti. K dispozici máte čtyři bojové styly, z nichž každý má své silné stránky, slabiny a stromy dovedností. Mezi jednotlivými styly lze libovolně přepínat během boje.

Nejméně jsem využíval souboje holýma rukama, i když efektivně odrážet útoky za pomocí chvatů nepůsobilo vůbec špatně. Nejvíce jsem zůstával u klasiky se samurajským mečem, která mi připadala nejvyváženější. Proti bossům a minibossům se vyplatilo využívat silný revolver, který kromě úhybu nenabízel žádné obrané chvaty. Proti více nepřátel se zase hodilo použít kombinaci katany a revolveru, jelikož tato kombinace nabízela rychlý a plošný útok na úkor většího zranění. Což bylo pro větší skupinu obyčejných banditů velmi efektivní.

Foto: gamebro

Podle toho, jaký styl hráč využívá, tím získává dovednostní body pro daný styl a následně může odemykat nové dovednosti a finesy. Své schopnosti lze dále vylepšovat menšími nadpřirozenými dovednostmi v podobě přiřazování důstojnických kartiček. Tahle část se hráči odemkne po pokročení v příběhu, kdy se hlavní hrdina infiltruje a přidá do elitní jednotky Shinsengum. To funguje formou rekrutování členů do jednotky a nové karty hráč může získat prozkoumáváním světa a plněním vedlejších výzev.

Ke každému bojovému stylu lze přiřadit až čtyři karty, takže hráč může mít připravených až 16 speciálních dovedností. Určitě bych doporučil mít připravené léčení, jelikož léčba jídlem při boji nepůsobí už vůbec reálně. Za zmínku pak stojí bleskový útok, který zasáhne všechny nepřátele v bezprostřední blízkosti. Sice se tyto schopnosti mohou zdát už hodně nerealistické, když se hra opírá o historické události, ale výrazně oživují soubojový systém.

Foto: gamebro

Historický otevřený svět

Historické prostředí hry Ishin vytváří jeden z nejlepších otevřených světů v sérii. Odehrává se v Kjó (dnešní Kjóto) a díky pečlivému množství detailů oživuje 60. léta 19. století. Už úvodní vesnička působila velmi pěkně, ale až se hráč dostane do města, tak hra ukazuje všechny svoje krásy a místo neonového města tu máme živé žijící historické město

Škoda jen, že grafické zpracování výrazně pokulhává za dnešním zpracováním. Jinak by si hráč více užil všech možných zákoutí, které dýchají japonskou kulturou. Druhá věc, která výrazně podráží zážitek z prostředí je neustálé automatické spouštění vedlejších misí, které se mi nezdáli být tak zajímavé jako třeba u hry Judgment.

Foto: gamebro

Více otravné jsou neustálé střety s obyčejnými bandity a dalšími pohůnky ve městě. I když jsme na tyto věci ze série zvyklý, tak se rychle již omrzeli a doufám, že pro případné další hry vývojáři v tomto směru sáhnou po výrazné změně. Město je plné nejrůznějších obchodů a restaurací a opět se můžeme pokusit okusit všechny pokrmy ve městě, kterých je více než sto.

Na hráče čeká opět i spousta různých miniher od zpěvu v hostinci, tancování, rybaření, sekání dřeva, kohoutích závodů a různých her včetně pokeru či mahjongu, nebo asijskou variací šachů. Mezi ty nejzajímavější patří starost o vlastní sídlo s malou farmou, kde je možné pěstovat plodiny a učit se vařit, což byl příjemný relax od neustálých soubojů a dramatického příběhu. Přebytky z farmy a vlastní kuchyně lze prodávat a tím získat nějaký obnos na víc pro nové předměty či kulinářské speciality.

Verdikt

Like a Dragon: Ishin! rozhodně splní všechna očekávání fanoušků série a ty stejně jako všechny jiné díly ze série Yakuza, Like a Dragon, nebo Judgment budou tohle dílo opět milovat. I když mám hry odehrávající se v historické době velmi v oblibě, tak zatím jsem si nejvíce užil sérii Judgment, která mě bavila i pro své vedlejší příběhy. Ishin v tomto směru je o malinko slabší, a i když herní prostředí na mě působilo lépe, tak grafické zpracování zážitek trošku podkopalo.

Like a Dragon: Ishin!

8

Hodnocení

8.0/10

Klady

  • Hezké historické město
  • Soubojový systém
  • Systém důstojnických karet
  • Hlavní příběh

Zápory

  • Vedlejší úkoly
  • Grafické zpracování
  • Automatické spouštění vedlejších aktivit
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na