Recenze My Time at Sandrock – budování v nehostinných podmínkách

Foto: Pathea

Některé hry nemusí být jen o zdolávání překážek, zažití poutavého příběhu, nebo porážení nepřátel po desítkách či stovkách. Někdy stačí se jen uvolnit shánět nejrůznější materiál a v klidu si budovat od drobných předmětů po celé stavby.

Je to teprve pár let, co jsem poprvé objevil hru My Time at Portia, která mě sice svojí stylizací nijak neuchvátila, ale když jsem začal hrát, tak jsem ztratil pojem o času a najednou se čas přehoupl do druhého dne. Až po tomto zážitku jsem si všiml, že tato nenápadná hra má skvělá hodnocení jak u kritiků, tak i hráčů.

Začátkem cesty je mít svoji dílnu

Pokud bych to měl přirovnat k ještě populárnější hře, tak by to byl Animal Crossing, akorát s reálnějším zasazení, možnostmi a celkovým pojetím. Sice si nezískala hra až takovou pozornost možná kvůli pár repetitivním aspektům, ale jinak se jednalo o skvělou hru.

Foto: Pathea

Proto jsem ani dlouho neváhal, když jsem dostal možnost recenzovat pokračování této hry s názvem My Time at Sandrock, které nabízí vylepšení ve všech směrech a zcela odlišné zasazení, které hraje důležitou roli v hratelnosti.

Hra nabízela předběžný přístup a nějakou dobu byla ve vývoji, přeci jen se jedná o nezávislí titul, který nemá takový rozpočet jako třeba zmíněný Animal Crossing, který je dostupný pouze na konzoli Nintendo Switch.

My Time at Sandrock si na druhou stranu mohou hráči užít na více platformách, a to přesněji na Nintendu Switch, PS5, PS4, PC, Xboxu One a Xboxu Series. Hra je nyní již dostupná, zatím na PC v rámci předběžného přístupu, který končí 2. listopadu, kdy hra vyjde na konzole. Vývojáři na hře i nadále pracují a do budoucna chtějí přinést i multiplayer v podobě kooperace.

Foto: Pathea

I když zde příběh nehraje žádnou velkou roli a po zničující katastrofě a devastaci vyspělého města se Sandrock znovu staví na nohy, přichází na toto hřiště hráč, jako nový stavitel. Ten má pomoci městu se opět povznést ke slávě a prosperitě, ale není jediným stavitelem na scéně.

Stavitel nemůže být jen tak někdo, takže dostane od místních obyvatel kousek za městem menší pozemek s malým domečkem a z tohoto místa si udělá svoji dílnu. Pak už je na hráči, aby si dokupoval další pozemky a z malé dílny udělal pořádnou výrobnu na materiál, ale i farmu se spoustou polí a zvířat.

K tomu je potřeba plnit zakázky od obyvatel města, navazovat s nimi vztahy, rozkrývat jejich osobní příběhy a pozvednout celé město většími projekty. Do toho může zasáhnout nějaká nepřízeň počasí a případně i divoká zvířata všude v okolí města.

Budování a získávání materiálu je základ

Portia z prvního dílu bylo krásné místo k žití plné přírodního bohatství, stromů a vody. V Sandrocku, který se nachází v pustině je různý materiál a voda vzácnější komoditou. Proto nelze pokácet kdejaký strom, kterých tu ani moc není, ale na druhou stranu je tu hodně zbytků z bývalé civilizace.

Foto: Pathea

Pro správný chod všech strojů je potřeba mít i vodu, kterou lze získávat z rostlin, nebo z dalších dostupných zdrojů. Písečná bouře zase může zanést naše stroje a tím zpomalit zpracování materiálu, takže je potřeba vyrobit košťátko a dostat s ním ten písek pryč.

Další změnou oproti předchozímu dílu, jsou dungeony, kdy v prvním díle jsem musel hledat vzácný materiál v jakých si dolech a neustále kopat, zde je to vymyšleno trošku lépe a není to po čase taková otrava. Horniny se nezískávají jen v tomto místě neustálím kopáním do jinak zbarvené země, ale opravdu vidíme nerosty. Sice také je potřeba vykopávat písek, ale už jen pro odhalení pozůstatků předchozí civilizace.

Dále hra nabízí velkou škálu zvířat, na kterých je možné jezdit, větší možnosti ve stavění vlastního sídla, ale i dalších nejrůznějších předmětů. Stále zde máme omezenou energii na den, takže čas není to jediné, co hráče limituje vše vyrobit či postavit hned.

Foto: Pathea

Nejdříve je potřeba získat materiál, který spotřebovává asi nejvíce energii, prostě naše postava nemůže celý den kutat, jako v Life is Feudal, kde stačilo dát naší postavě najíst, napít a na chvilku si sednout. Zde je potřeba se na práci hezky vyspat.

Získaný materiál je potřeba dále zpracovávat na našich postavených strojích a pak konečně postavit naše dílo. Postava se postupně vylepšuje a získává i více energie, takže toho zvládne více a více. Kromě toho je zde i jakýsi RPG systém pro vylepšování, dle využívání jednotlivých činností.

Nezapomínejme na souboj a socializaci

Kromě stavění je zde ve větší míře zastoupený souboj a zbraně, což oživuje celkovou hratelnost od věčného stavění, vyrábění a sběru surovin. Sice není nijak dokonale zpracovaný, ale nabízí více možností než v prvním díle.

Foto: Pathea

V neposlední řadě je potřeba zapadnout do nového domova, a kromě plnění úkolů a zakázek pro obyvatele je potřeba si s nimi občas pokecat, zahrát karty, nebo si s nimi dát přátelský duel. Získávání reputace a sympatií je nedílnou součástí hry.

K dispozici jsou i různé minihry, jako je sjíždění písečných dun, tancování, něco ve stylu gold mineru či mlácení vyskakujících potvor z nor. Opět se jedná o příjemné zpestření hraní.  Popisovat všechny možnosti a mechanizmy ve hře by zabralo několik stránek, což není úplně účel recenze.

Verdikt

My Time at Sandrock nabízí to samé, co si hráči zamilovali v Portii, jen všechno vylepšuje, přidává spoustu nových možností a funkcí. Nové prostředí sice není tak pěkné, ale je skvěle zpracované a zapadá do zcela nového systému získávání materiálu a surovin. Hře opravdu není snad co vytknout až na to, že vybudování pořádné dílny zabere opravdu hodně času. Nicméně se jedná o skvělou hru, u které si opravdu člověk může odpočinout, relaxovat bez nějakého náročného bojování či poutavého příběhu.

My Time at Sandrock

8.8

Hodnocení

8.8/10

Klady

  • Nové prostředí má vliv na všechny základní funkce
  • Jezdecká zvířata
  • Drobné příběhy obyvatel města
  • Zpracovávání materiálu a budování

Zápory

  • Některé činnosti se musí ve velkém opakovat
  • Škoda, že nelze stavět ještě větší budovy a objekty
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na