Recenze Need for Speed Unbound – ilegální závodění v nové kondici

Foto: EA

Série Need for Speed se rozrůstá o další přírůstek, a i když se kolem posledního dílu točilo hodně spekulací a kontroverze, tak sebou kromě toho přináší i příjemné překvapení. Hra rozhodně patří mezi poslední velmi očekávané hry na konci letošního roku už kvůli tomu, že se jedná o první Need for Speed na aktuální generaci konzolí.

O aktuální díl se postaralo studio Criterion, které stálo za veleúspěšný Need for Speed: Hot Pursuit z roku 2010, ale i slušně přijatý Need for Speed: Rivals z roku 2013. Vývojáři také stojí za populární závodní hrou Burnout Paradise či střílečce Black.

Foto: gamebro

Velké spekulace a rychlé vydání

O tom, že má vyjít Need for Speed Unbound jsme se oficiálně dozvěděli pouze několik měsíců nazpět, což je překvapivě málo. Kdo se více zajímá o herní scénu, tak mohl spekulace a různé nepodložené informace zachytit o další měsíce dříve, ale vydavatel vyzkoušel něco ve stylu Fallout 4, kdy hra byla taktéž oznámena ani ne rok před vydáním.

Foto: gamebro

Po prvních ukázkách se hned rozvinulo mraky spekulací a názorů na hru. Vývojáři šli totiž trošku neortodoxním směrem. Hra kombinuje fotorealistické prostředí a vozidla s anime efekty a postavami. Na první pohled se může vše jevit jako divná kombinace, ale někomu se může i líbit anebo si lze na ní zvyknout.

Kombinace nového a starého

Neméně důležitý je i jízdní režim, obsah, a hlavně celková zábava z hraní. Fanoušci dlouho volají po dílu, který půjde ve šlépějích Need for Speed: Underground 2, nebo Need for Speed: Most Wanted z roku 2005 a to klidně v podobě nějakého remaku. Ale poslední díly, které přišli sice nebyly úplně špatné, ale působilo to, jako by sérii trošku došel dech.

Foto: gamebro

Proto i Need for Speed Unbound vypadá trošku jako Underground zkombinovaný s něčím novým, aby vývojáři zapůsobili i na novou mladou generaci. Hra totiž nabízí srazy závodníků, ilegální závody, velkou dávkou tuningu a honiček s policií. Do toho přidává neobvyklou herní stylizaci postav a efektů, střídání dne a noci a multiplayer.

První kroky vedli do kampaně. Ano hra si nese i nějaký příběh, který by mohl být i zajímavý, kdyby obsahoval více cut-scén a více nějakých zvratů, takhle je to bohužel jen omáčka mezi jednotlivými půl dny. Vždy začínáte ve své garáži, kde je možné si zvolit vozidlo, pokud jich vlastníte více a upravovat vozidla a svoji postavu.

Foto: gamebro

Při tom si můžete číst či poslouchat různé konverzace majitele garáže a vašich přátel a tím si rozvinout příběh, ale většina hráčů to nebude ani vnímat. Tuning je zde ale velmi povedený. Pro lepší výkon je možné nakupovat jednotlivé důležité částí a tím vylepšovat rychlost, akceleraci, a to jak vozidlo bude sklouzávat k driftu či se držení na vozovce. Výkon vozidel je rozdělen do jednotlivých tříd, a někdy je potřeba daný vůz udržet v nižší kategorii, takže do něj nelze narvat vše co se dá.

Risk a investice

K odemčení vylepšení je potřeba investovat i do garáže, jinak se další úrovně vybavení nezpřístupní. Ona celková finanční politika je zde daleko přísnější a hra vám nedá nic zadarmo. Každá tisícovka se počítá a na nové vozidlo je potřeba šetřit několik herních dnů. Což dává slušnou motivaci jezdit všechny možné závody a více riskovat.

Foto: gamebro

Jelikož každý den se po každém závodu zvedá úroveň hledanosti a čím je větší úroveň tím má policie v ulicích více hlídek, a hlavně lépe vybavených. Sice umělá inteligence má svoje mouchy, ale na vysoké úrovní bez nějaké menší okliky dá útěk pěkně zabrat. Pokud vás dostanou, tak přijdete o všechny získané peníze v daném půldni.

Na plný plyn

K závodu je vždy potřeba dojet, tedy dojet na sraz a tam si vybrat který závod budete chtít jet. Míst, kde probíhají ilegální závody je více a každý den je složení trošku jiné a také záleží na kategorii vozidla. Ve hře není žádné rychlé cestování, což opět přidává na realismu a snaze se v noci vyhnout hlídkám, ale na druhou stranu to po desítkách cest na ty samá místa trošku nudí.

Foto: gamebro

Ve městě, které je zpracované velmi dobře je roztroušeno i několik druhů sběratelských předmětů. Někdy je potřeba zničit billboard, někdy sundat postavu medvěda, jindy zase nalézt nasprejovaný obraz na fasádě, nebo jsou tu miniúkoly. Ty se skládají s klasických radarů, měřených úseků, nebo i míst, kde je potřeba si vydriftovat určitý počet bodů.

Ještě kromě závodů a hledání těchto předmětů se občas ozve někdo, kdo potřebuje nutně někam odvést a vyhnout se pozornosti policie, nebo v krátkém čase převést vozidlo do dílny, nebo ho dovést v naprosto perfektním stavu. Tyto úkoly jsou příjemným zpestřením a je jen škoda, že jich vývojáři nepřipravili daleko více.

Foto: gamebro

Co se týče jízdního režimu, tak ze začátku mi přišel podobně jednoduchý a nerealistický jako v předchozích dvou dílech, ale zde ho vývojáři trošku vypilovali. Takže po nějakém čase hraní mi zas tak hrozný nepřišel díky možnosti nastavení, jak moc chcete, aby dané vozidlo šlo do driftu. Druhou věcí je velmi vysoká obtížnost a kvalita soupeřů, díky tomu není možné vyhrát každý závod a možností restartování závodu je také omezené dle obtížnosti.

Jistá výzva

Ve spoustu závodech nerad nejsem první, ale zde jsem byl rád za každou dobrou pozici a poražení soupeře proti kterému jsem si vsadil. Ještě před startem hráči mají možnost si vsadit proti danému soupeři a když ho porazí, tak obdrží určitý obnos na víc. Kromě toho do lepších závodů je potřeba si koupit vstupenku, což také snižuje pak celkový zisk ze závodů, a tak je potřeba se pořádně otáčet.

Foto: gamebro

Jen singleplayer a multiplayer jsou rozděleny, ale liší se jen počátečními vozidly jinak je postup úplně stejný. Také z garáže vyrážíte do otevřeného světa a na srazech se přihlašujete do online závodů a postupně rozšiřujete svůj vozový park a tunníte současné káry. Jen tam není ta policie, což by mohl být skvělý multiplayerový mód.

Po technické stránce také nemůžu hře nic vytknout. Na PS5 běží hra naprosto plynule při stabilních 60 FPS v rozlišení 4K. Zde jsem rád, že hra vyšla už jen na současné konzole a nemá žádné zbytečné nastavování snímků, nebo rozlišení, nebo jiné kompromisy na úkor staré generace.

Verdikt

Need for Speed Unbound je nakonec příjemným překvapením, jízdní režim je ucházející, obtížnost závodů a honiček je na velmi dobré úrovni, a rozhodně se nejedná o jednoduchou hru. Herní ekonomika je nastavena dost motivačně a po audiovizuální stránce je na tom hra dokonale. Jestli někoho děsí anime prvky, tak na ty se dá rychle zvyknout a nevnímat. Opět jsem si chvilkama připadal jako kdybych jezdil staré dobré Undergroundy, jen škoda, že vývojáři nepřidali trošku více rozličnosti do úkolů, závodů a nočního života ilegálních závodníků, pak by se jednalo o naprosto skvělé Need for Speed, ale i tak se jedná o velmi dobrou hru.

Need for Speed Unbound

8.2

Hodnocení

8.2/10

Klady

  • Parádní možnosti tuningu
  • Hezké grafické a audio zpracování
  • Slušná obtížnost a finanční politika
  • Způsob rozdělení dnů

Zápory

  • Žádné rychlé cestování
  • Umělá inteligence policie dělá chyby
  • Nevyužitý příběhový potenciál
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na