Recenze Polda 7 – návrat legendárního detektiva Pankráce

Svět opět potřebuje světoznámého českého detektiva a bývalého člena policejního sboru mistra Pankráce. Aby svým svérázným humorem, logickými hádankami a temperamentem vyřešil další neřešitelný případ. Tentokrát nebude na všechno úplně sám.

Herní sérii Polda můžeme zařadit mezi české herní klenoty. Když se mě někdo zeptá, na jaké české herní série či hry si vzpomenu, tak právě Polda bude mezi prvními. I když jsem se ke hraní této point-and-click adventury dostal až od druhého dílu, tak právě druhý a třetí považuji za ty nejlepší.

Následně to šlo se sérií trošku z kopce, čtvrtý díl ještě špatný nebyl, ale přechod na 3D modely prostě k této adventuře příliš neseděly. Pátý díl jsem ani nedohrál. Po delší odmlce trošku v tichosti přišel šestý díl, který se vrátil v plné síle, a opět zabodoval. Hra bohužel vyšla trošku v tichosti a sám jsem se ke hře dostal po delším čase od jejího vydání.

Zima software, ale již po vydání šestého dílu se pustili do díla sedmého, tedy alespoň scénáře. Nicméně na vytvoření celé hry a její vydání chyběly finance, proto zamířili na portál HitHit, kde požádali fanoušky o 400 000 Kč na financování hry. Tato částka se vybrala za pouhých 24 hodin a za celou kampaň se nakonec vybral hezký milion na víc. Což je na poměry hry zaměřené ryze na české fanoušky značný úspěch.

Polda je jen jeden

Point-and-click adventury mají již svá nejúspěšnější léta dávno za sebou a až na pár drobných záchvěvů je tento žánr pomalu zapomenut. Dnešní doba přinesla jiné žánry a vkus hráčů se různými trendy a moderními standardy mění. Ale pořád se najde pár mohykánů, kteří i přes zub času si stále drží svojí hráčskou základnu. Jedním z takových je rozhodně Polda.

Po stránce hratelnosti a grafického vyobrazení se toho příliš nezměnilo. Opět vývojáři sáhli po zpracování jako u šestého kladně hodnoceného dílu. Tedy krásně malované 2D prostředí s 3D zobrazením postav. Jen je zase vše více uhlazenější a působí o něco lepším dojmem.

Jinak na hráče čeká to, co na této hře všichni tak milují. Spousta různých hádanek a rébusů, kdy některé dají opravdu slušně zabrat mozkovým závitům. Jiné zas jsou až přiliž absurdní a někdy bychom sice našli logičtější řešení, ale to k titulu prostě patří. Hledání předmětů a možností na herním poli. Nechybí ani slušná porce miniher, které někoho mohou sice rušit, ale za mě se jedná o příjemné zpestření. Třeba protahování prstenu laserem bylo v celku zábavné a nervy drásající.

V poslední řadě to jsou rozhovory, které jsou všechny kompletně dabované. Ale takovýto dabing nemá ani žádná z větších AAA her. Vše začíná u geniálního Luďka Soboty, jako detektiva Pankráce, zde je sice znát, že už chybí větší drive, ale stále se jedná o geniální hlas. Dále se hráči mohou těšit na skvělé dabéry v čele s Ivanou Korolovou, Petrem Rychlým, Tomášem Matonohou, Petrem Jablonským, Bohdanem Tůmou, Zuzanou Ďurďinovou, Filipem Švarcem nebo Bárou Štěpánovou.

To je jen výcuc všech skvělých dabérů a herců, kteří se na hře podíleli. Prostě tohle je ten největší tahák, jelikož kde jaký film či seriál by mohl závidět. Za tohle mají vývojář velký klobouček, jelikož spojit tolik hvězd do jednoho díla, a to ještě do hry, která nemá rozpočet v řádech desítek milionů je neskutečný počin.

Humor je prim a příběh vedlejší

Ve skoro žádné hře nesmí chybět slušný příběh a tentokrát se náš detektiv pustí do hledání zmizelého ufonského letounu, které přistálo na stadionu ve Wembley a následně zmizelo. Do toho se na scéně objeví údajná mimozemská agentka či Lord Vedro jako záporák a absurdní příběh je opět na světě. Naštěstí není všechno takové, jaké se zdá být v prvních pár hodinách hraní a příběh se hezky rozvine a usadí trošku do reálnějších kolejí. Hráči pak opět pátrají po něčem neznámém a pomalu odkrývají pravdu, což je kromě nekorektního humoru další hnací motor hrát dál.

Humor ten rozhodně nechybí a jsem moc rád, že se vývojáři neoprostili od tohoto typu, vzhledem k dnešní až předimenzované korektní době. Opět si dělají srandu úplně ze všeho. Třeba když korejský zpěvák komolý české písničky jako jsou pec nám spadla, prší, prší jen se leje či skákal pes přes oves je věc kterou si budu pamatovat ještě hodně dlouho.

Vývojáři si dělají srandu i ze známých značek a osobností. Takže nechybí parodie na Donalda Trumpa, Elona Muska, Paris Hilton ve výsledku se postavy mění na Naomi Kýbl, Versáčko, Lord Vedro, Tomáš Rambousek a takto bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho. Je skvělé si tyto postavy spojovat s těmi reálnými a čím více jich znáte a poznáte tím více se budete bavit.

Ještě nesmím zapomenout na to, že Pankrác tentokrát nebude na všechno úplně sám a poprvé mu přibude hratelná parťačka. Sice to nijak výrazně nemění hratelnosti či nepřidává více možností, ale rozhodně to přidává na dynamice již díky střídání hlasů a reakcích některých postav.

Zima Software opět zvládli udělat skvělý díl, který si zaslouží převážně jen chválu. Ano, není to zcela bez chyb a hra obsahuje i slabší pasáže, které mě donutili si dát také občasnou pauzu, ale fanoušci tohoto žánru, a hlavně Poldy Pankráce budou nadšeni a sedmý díl si užijí na maximum a nemusí se bát ženské hratelné postavy, jelikož ani té nechybí pořádná dávka humoru.

Polda 7

8

8.0/10