Vychází Ghost Recon: Breakpoint. Recenze jsou zničující

Ghost Recon: Breakpoint je jednoznačně největším želízkem v ohni společnosti Ubisoft pro tento rok. Od taktické akce v otevřeném světě si slibuje, že naváže na úspěch Ghost Recon: Wildlands, a pokud možno ho ještě prohloubí. Prvním předpokladem by však měly být slušné recenze a kladná hodnocení od samotných hráčů. Jenže těch se Breakpointu zatím nedostává.

Působí to jako kolekce nápadů z jiných her s otevřeným světem od Ubisoftu a je tu i pár zábavných nových prvků…A také spousta nedostatků a mikrotransakcí,” hodnotí ve své recenzi Metro GameCentral, který udělil známku 60 %, která se pro hru, jakou je Ghost Recon: Breakpoint, rovná katastrofě. Stejně hodnotil také magazín Push Square, který rovněž vyzdvihuje mikrotransakce jako věc, která hru ničí.

Ještě horší je ale hodnocení samotných hráčů. Vzhledem k tomu, že hra nevychází na Steamu, jenž publikuje hráčské recenze, ale exkluzivně na Epic Games Store, musíme se za tímto účelem podívat na server Metacritic. Zde se aktuální hodnocení hráčů zastavilo na zničující známce 3,1 z 10. Také hráčům pochopitelně vadí především mikrotransakce.

Tip na článek:  Ghost Recon Breakpoint dostal HW požadavky. Rozchodíte ho na své mašině?

Ghost Recon: Breakpoint a mikrotransakce

Jak to tak vypadá, Ubisoft udělal s mikrotransakcemi ve hře opravdový průšvih. V první verzi hry se dokonce objevila možnost kupovat nejen kosmetické upgrady, ale také materiál pro crafting, různé boostery, plány zbraní a jejich upgrady. Tedy věci, kterými hráči mohou získat jasnou herní výhodu.

Po drtivé kritice sice Ubisoft tyto mikrotransakce z Ghost Recon: Breakpoint odstranil a uvedl, že jejich zařazení bylo nedopatřením. Ale o tom, jaké “nedopatření” to ve skutečnosti bylo, si můžete udělat obrázek z dalších vyjádření této francouzské společnosti. Tyto mikrotransakce se totiž do hry po čase vrátí coby možnost pro začínající hráče dostat se rychle na vyšší úroveň a dohnat tak ztrátu.

Hra je příliš generická

Jak to tak vypadá, nebude start Ghost Recon: Breakpoint kdovíjak úspěšný a spíše se zdá, že se Ubisoft bude muset hodně snažit, aby hru dostal do podoby, kdy si jí hráči oblíbí. Kromě mikrotransakcí má ale titul zjevně ještě hlubší problém a tím je určitá generičnost, která pramení z toho, že Ubisoft neustále recykluje jednotlivé herní prvky a nástroje napříč svými sériemi. Ty se tak do značné míry hrají podobně, s čímž už některým hráčům dochází trpělivost.

Nový Ghost Recon vychází na PC, Playstation 4 a Xbox One, a to dnes 4. října 2019.

Ghost Recon: Breakpoint – launch trailer

[Celkem hlasu: 4 Prumer: 4.8]