Brian Fargo promluvil o převzetí svého studia Microsoftem. Zůstáváme nezávislí, ale už nebudeme potřebovat crowdfunding, říká

Jeden ze stále aktivních bardů herního průmyslu, Brian Fargo, promluvil o převzetí svého vývojářského studia inXile Entertainment společností Microsoft. O převzetí, které bylo oznámeno spolu s akvizicí Obsidian Entertainment, jsme informovali už dříve.

Podle Farga byl prodej studia Microsoftu logickým krokem. Vývoj “double A” her, které inXile Entertainment podle svého zakladatele produkovalo, už není tak levný jako dříve. Namísto pěti až šesti milionů dolarů je nyní potřeb na tvorbu hry, která přitom stále nebude hrát první ligu herního průmyslu, třeba 15 až 20 milionů dolarů.

To už není suma, která by se dala snadno získat jako dříve, kdy se podařilo vybrat třeba tři miliony crowdfundingem, něco prodejem verze v předběžném přístupu a něco doplatit z vlastní kapsy.

Podle Farga ale situace inXile Entertainment nebyla taková, že by studio stálo před krachem. Šéf firmy se pochlubil tím, že ji vždy vedl tak, aby měl více možností. Kdyby ji neprodal Microsoftu, mohl se vrhnout na zakázkovou tvorbu.

Obavy o exkluzivitu

Řada hráčů vyslovila v souvislosti s novými akvizicemi Microsoftu obavy, že nové hry od inXile a dalších studií budou vycházet pouze pro Xbox One a PC. Ostatně, právě to je pravděpodobně důvodem, proč si softwarový gigant menší vývojáře pořizuje. Dosud mu totiž scházela zajímavá exkluzivní tvorba.

Brian Fargo obavy brzdí, byť je otázkou, nakolik mu v tomto bodě věřit. Podle něj zůstává studio zcela nezávislé a The Bard’s Tale 4, stejně jako Wasteland 3 se mají dočkat také verze pro Playstation 4. Otázkou je, jak tomu bude s hrami, které už vzniknou zcela pod taktovkou Microsoftu. Zde bychom si vsadili, že už na konzoli Sony nevyjdou.

Nový projekt studia už každopádně vznikne bez crowdfundingu, tedy metody financování, kterou inXile dosud hojně využívalo. Akvizice Microsoftem navíc umožní rozšířit stavy o přibližně 30 % zaměstnanců.

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na
TOPlist