Microsoft je na nákupech. Koupil dvě významná vývojářská studia – Obsidian a inXile

Spekulace o tom, že chce softwarový gigant Microsoft koupit vývojářské studio Obsidian Entertainment, se nakonec potvrdily. A nejen to – společnost pohltila rovnou další dosud nezávislé studio, které se Obsidianu výběrem žánru svých titulů podobá. Je jím inXile Entertainment. Microsoft tak získal tvůrce titulů jako Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity 2, Wasteland 2 nebo Torment: Tides of Numerana.

Zakladatelé Obsidian Entertainment svůj krok odůvodňují tím, že pod křídly Microsoftu získají finanční stabilitu, která jim v posledních letech chyběla. Tvrdí, že tvorba her už není tak snadná jako dříve. Je pravdou, že studio se dlouhodobě potýká s nedostatkem zakázek a jeho poslední titul, Pillars of Eternity 2 (recenze), se neprodává podle představ.

Také zástupci inXile hovoří o tom, že jim síla Microsoftu poskytne možnost vytvářet produkčně náročnější tituly a dodávají, že budou mít větší kreativní volnost, jakkoliv si o tom můžeme myslet své. Pravdou ale je, že menší tvůrce sice nesvazuje management korporací, ale zase čelí tlaku trhu, a tak si také nemohou dělat, co chtějí.

Microsoft v poslední době ve vývojářské rovině silně posiluje s cílem vytvářet pro Xbox One a potažmo Windows 10 více exkluzivních titulů. Je to jen několik měsíců, co oznámil převzetí hned pěti významných studií.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na