Čínský herní obr Tencent. Za kvartál utržil 10 miliard dolarů

Čínská vydavatelská a vývojářská společnost Tencent je stále větším pojmem i pro hráče na Západě. Založena byla v roce 1998 a od té doby se těší enormnímu růstu, který se nezastavil ani ve třetím čtvrtletí roku 2017.

Naopak, za toto období Tencent utržil 9,8 miliardy dolarů, což je růst o 61 % oproti stejnému období loňského roku. Zisk za stejné období se vyšplhal na 2,7 miliardy dolarů a rostl tak o 67 %.

Pro představu: Tencent převyšuje kumulovaný obrat všech čtyř největších západních vydavatelů, kterými jsou Activision, Electronic Arts, Ubisoft a Take Two.

Arena of Valor tlačí čísla nahoru

Největší podíl na silném růstu mají počítačové a mobilní hry, přičemž ty mobilní rostou o poznání rychleji. Na tomto poli Tencent utržil 4,9 miliardy dolarů, z toho 2,7 miliardy připadlo na hry pro smartphony.

Vlastní hry Tencentu pro chytré telefony, mezi které patří megahit Honor of Kings (známý také jako Arena of Valor) zaznamenaly obrat ve výši 1,84 miliardy dolarů. K tomu je třeba připočíst různá partnerství jako například s Microsoftem, díky kterému Tencent v Číně šíří hru Minecraft.

Arena of Valor je jednou z nejúspěšnějších her na světě. Jen v Číně jí hraje 200 milionů lidí.

Do budoucna si Tencent plánuje podobně silná čísla. Zároveň je už delší dobu na nákupech. Drží podíl v Activisionu či Epic Games a koupil také giganty jako Supercell nebo Riot Games.

Ze všeho nejvíc se mu ale daří na čínském trhu. Zmíněná Arena of Valor se v této zemi pyšní neuvěřitelným počtem 200 milionů hráčů. Není tak divu, že pokračuje ve vývoji podobných titulů pro mobilní telefony. Poslední přírůstek, kterým je Kings of Chaos připomínající Clash of Clans, rovněž raketově roste.

Důležitý je také PC trh

Zajímavé je, že Tencent se tolik nezajímá o konzolové hry, přestože i tam má nějaká ta želízka v ohni. Vedle trhu mobilních her jsou pro něj prioritou počítače. Není divu, na tomto poli provozuje mašinu na peníze League of Legends. Zejména v Číně pak mají dlouhodobý úspěch hry jako Dungeon & Fighter Online a Crossfire, který je klonem Counter-Striku.

Steam v Číně nikdy neměl na růžích ustláno. Není divu, že číslo jedničky v digitální distribuci už zaujal WeGame od Tencentu.

Tencent také nedávno spustil konkurenta digitální distribuční platformě Steam, který se jmenuje WeGame. Asi vás příliš nepřekvapí, že v Číně už je oblíbenější než originál.

 

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na