Hitman 2 stále jede svou linii, a to včetně nedostatků – recenze

Opuštěný dům na pláži, hučení vln a svěží vánek. Na první pohled ideální místo pro uvolněnou dovolenou, jen kdybychom se zrovna coby Agent 47 nepřiblížili písečným dunám v neviděném člunu. Naše mise je jasná: musíme najít takzvaného stínového klienta a dům, který je od nás vzdálen několik set metrů, představuje první cíl.

Právě se nacházíme v tutoriálové misi Hitmana 2, který je nejnovější inkarnací slavné série stealthových her. Už z první zakázky je dobře patrné, že co do atmosféry se autoři z vývojářského studia IO Interactive velmi pochlapili. Vše působí velmi přirozeně a spolu s temnou oblohou vytváří kulisu, která vás pohltí. Když pak ještě uvidíte své mokré stopy v písku, začnete se velmi těšit na to, co vás čeká v následujících, již opravdových misích.

Povedený začátek

Kdo už někdy hrál nějakého Hitmana, dobře ví, co na něj čeká. Zejména znalci předchozího dílu z roku 2016 se zde budou rychle cítit jako doma. Pro všechny ostatní je tu právě tutoriálová mise, která jim zajistí příjemný vstup a která zároveň nepodceňuje znalce série. V podobě domu na pláži je před vámi první, dosti omezený areál, který je třeba infiltrovat. Následně posbíráte informace a zneškodníte svůj první cíl. Hitman 2 vás přitom nijak neomezuje a nepeskuje, pouze se na obrazovce objevují příhodné rady a tipy k ovládání a herním mechanismům. Vaše nadřízená Diana je s vámi v neustálém kontaktu a v průběhu tutoriálu objasňuje vše, co je třeba udělat. Málokdy je tutoriál zpracován tak dobře a tak přirozeně souvisí s hlavní příběhovou linkou.

Když už jsme u toho příběhu, řekněme si, že v případě Hitmana 2 neobsahuje žádná velká překvapení. Pokračuje ve vyprávění předchůdce, bohužel ale trochu postrádá skutečné vrcholy. Dostanete slušnou, ale po všech směrech spíše standardní, nijak výjimečnou práci. Jako Agent 47 se vydáte po stopě stínového klienta, od kterého si slibujete vrácení paměti a jak už je to v sérii obvyklé, cestou zlikvidujete řadu zlých lidí.

To, že Hitman 2 sází více na gameplay než na příběh, poznáte už z grafického zpracování. Tu a tam se objeví nějaká sekvence zpracovaná v in-game grafice, která však vynikne zejména kostrbatostí animací a mizernou synchronizací obličeje se zvukem. Po zakončení každé mise se přehraje samostatné příběhové video, které však sestává pouze ze statických obrázků v renderovém formátu. Jsou sice atmosférické a pohledově pěkně zpracované, ale v konkurenci drahých produkcí špičkových her příliš neobstojí.

Zmařený pozitivní dojem

Bohužel podobný dojem ve mně po podrobném prozkoumání vyvolává celkové grafické zpracování Hitmana 2. Pozitivní dojem, který vyvolala tutoriálová mise, si hra totiž nedokáže udržet po celou dobu. Již řečené tuhé obličejové animace bych ještě klidně přešel. Ale na jiných místech je mnohdy více než patrné, jak se tvůrci snažili slabiny grafiky překrýt efektním pozlátkem. Například v kolumbijské misi už Agent 47 nezanechává v bahnitých cestách žádné stopy – ty mají totiž podobu prostých textur. V Miami zase půjdete kolem atraktivní zdi plné graffiti. Problém je, že jejich textury jsou extrémně neostré a do přijatelného stavu se dohrají až ve chvíli, kdy na něj chvíli hledíte. Tvůrcům se nepodařilo vyvarovat ani problému, který byl kritizován už v předchozím díle. V úrovních, kde se prodíráte velkými davy, rychle poznáte, že tyto sestávají z několika málo klonů. Civilisté zkrátka existují jen v pár variantách a i protivníci často vypadají jako dvojčata. Pouze NPC postavy, které se v rámci jednotlivých misí vyskytují, disponují jedinečnými modely.

Hitman 2 nabízí velmi rozlehlé a otevřené úrovně, které jsou nabité možnostmi, jež vám umožní dostat se k vytčenému cíli. Je jen na vás, zda se situaci rozhodnete řešit kreativně a potichu nebo se do akce vrhnete trochu jako Rambo. Stejně jako v předchůdci nechává hra na vás, zda své nepřátele otrávíte, necháte jim spadnout na hlavu těžké předměty, dáte jim okusit elektrošoku nebo jen prostě jen zastřelíte.

Pokud se chcete cítit opravdu jako správný Agent 47, můžete se pustit do plnění výzev, které autoři pro každou z misí připravili a jež jsou přehledně viditelné v menu. Někdy jde o to, zneškodnit nepřítele určitým způsobem, případně najít v úrovni určitý předmět. Pakliže se vám to podaří, dostanete za splnění mise lepší ohodnocení. Jde tak o motivaci k opakovanému hraní a zvyšování highscore.

Příběhy v rámci misí

Zapomínat nesmíme ani na takzvané Mission Stories, kterými Hitman 2 nahrazuje takzvané příležitosti z předchozího dílu. V každé misi je k dispozici alespoň jedna „story“ na cíl, většinou ale více. Abyste se k danému podpříběhu v rámci mise dostali, musíte ho najít, případně si v herním menu nechat označit startovní bod. Jakmile se na něj dostanete, odehraje se skriptovaná sekvence, z níž potom vzejde individuální možnost likvidace určitého cíle. Například v Miami je třeba zabít ženu, která se účastní automobilového závodu. Jedna ze Stories vám dá možnost stát se mechanikem a upravit její auto tak, že žena skončí v tragické nehodě.

Zpočátku vás tento způsob plnění misí, jež do značné míry definují vaší cestu, bude bavit, ovšem později zjistíte, že se jednotlivé postupy často opakují. Většinou odposlechnete rozhovor, najdete osobu, jejíž oblečení si můžete obléct, infiltrujete úkryt vašeho cíle a počkáte si na ideální příležitost, jak oběť co možná nejlépe zneškodnit. Pravdou je, že vás Hitman 2 do plnění misí tímto způsobem částečně tlačí, protože se v jejich rámci skrývají bodově nejzajímavější řešení.

Způsob hraní Hitmana 2 do značné míry závisí také na zvolené obtížnosti. Existují tři a můžete si je navolit před každou z misí. Stupeň obtížnosti ovlivní počet pozic pro uložení, sílu a bdělost nepřátel, stejně jako pomocníky v rámci HUD. Na nejvyšší obtížnosti se budete muset vyrovnat třeba i s tím, že krvavá zabití zanechají na vašem oblečení fleky, které zničí vaše krytí. Nezávisle na obtížnosti si můžete nastavit určité pomocníky, jako je například instinkt Agenta 47, který zvýrazní důležité předměty a interakční možnosti.

Hitman 2 se hraje velmi podobně jako předchozí díl, což nemusí být špatnou zprávou, pokud jste neočekávali výraznější posun v sérii. Autoři se soustředili spíše na vylepšování detailů a doplnění atraktivních funkcionalit jako je například Picture in Picture. Tento obraz v obraze vám ukáže akce, které souvisí s vaším konáním, ale zrovna se odehrávají na jiném místě úrovně. Fanoušci Hitmana ocení také návrat kufříku, ve kterém může Agent 47 transporovat různé předměty. Můžete například přimět nepřátele, aby kufřík zvedli a odnesli na určité místo, a to třeba včetně bomby, kterou zdáli odpálíte.

Hitman 2 je rozhodně atraktivním titulem, na kterém je ale znát celá řada kompromisů, jež autoři museli pravděpodobně kvůli omezenému rozpočtu udělat. Přestože značka Hitman patří k v herním světě k těm velmi známým, aktuální zpracování proti těm největším produkcím poněkud ztrácí. Stále jde o povedený titul, sráží ho však pár nedostatků a popravdě bychom si představovali také více novinek.

Hitman 2

7.5

7.5/10