Battlefield 5 v singleplayeru opět zklamal – recenze

Battlefield 5 sází ve věci singleplayerové kampaně podobně jako jeho předchůdce na takzvané War Stories. Tedy krátké a od sebe oddělené epizody, které vykreslují osudy různých aktérů druhé světové války. Nemá jít o žádné hrdinské příběhy, jako spíše pohledy obyčejných vojáků, kteří působili v soukolí válečné mašinerie. Aby toho náhodou nebylo málo, autoři přislíbili, že budou větší, různorodější a napínavější než v Battlefieldu 1. Jak to tedy dopadlo?

V základní rovině se toto předsevzetí daří Battlefieldu 5 naplňovat. Výchozí situace většiny válečných příběhů jsou napínavé a otevírají nové perspektivy pohledu na největší a také nejohranější konflikt v lidských dějinách. Například, když se v misí „Under No Flag“ coby vězeň zapojíte do z kriminálníků sestávající speciální jednotky SBS britské armády, která dostala za úkol sabotovat opěrné body Luftwaffe. Nebo když coby statečná bojovnice odboje budete bojovat nejen proti okupantům, ale také za přežití vlastní rodiny. Ve výsledku je to ale samotná hratelnost, která bohužel War Stories kvalitativně sráží.

Vaše akce nemají žádný dopad

Průměrná mise totiž probíhá následujícím způsobem. Objevíte se v otevřené sandboxové úrovni, ve které máte předepsané jeden až tři cíle, které můžete plnit v libovolném pořadí. Je přitom na hráčově rozhodnutí, zda se bude plížit nebo se chopí vozidla a prostřílí se s pomocí těžké kulometné palby. Samotné úkoly jsou ale bohužel naprosto bez nápadu. Jednou budete muset vyhodit do povětší sklad munice, pak vydržet tři nepřátelské vlny a nakonec třeba deaktivovat generátor.

Kdo se rozhodne pro stealth přístup, bude se divit, jak je vše jednoduché. Stačí sabotovat alarmy a odstranit nepříliš chytré stráže s pomocí nože. Trochu to připomíná Far Cry, akorát bez otevřeného světa a jakýchkoliv konsekvencí. Je totiž úplně jedno, co budete dělat. Jakmile dojdete k další cutscéně, vše začíná jakoby od znova. Poměrně brzy tak získáte pocit, že plníte neustále ty samé úkoly a vaše činy nemají žádný dopad.

Chybějící emoce

Battlefield 5 se sice ohání tím, že nechce z obyčejných vojáků dělat hrdiny. Ale kým jiným takový voják je, když sám o sobě ve službách Jejího Veličenstva zneškodní celý regiment Wehrmachtu a nakonec si sedne do Stuky a srovná německou základnu se zemí.

Tip: Battlefield 5 – HW požadavky

Jedinou výzvu War Stories tak představují takzvaní elitní nepřátelé s plamenomety. Ne snad, že by se chovali inteligentněji než jejich kolegové, ale vydrží absurdní množství výstřelů a nepoloží se ani po několika headshotech. Podobné typy nepřátel bychom očekávali spíše do RPG laděného The Division. V Battlefieldu 5 akorát tak demonstrují nedostatek nápaditosti autorů.

Vývojáři z DICE slibovali emoce, ale ty v tupých přestřelkách zanikají. Platí, že ze zajímavých výchozích situací tvůrci nedokázali uvařit nic chutného. Jakoby si průvodní scénáře nechali napsat od někoho jiného a obsah hry jim nedokázali přizpůsobit. Ono na ty emoce ostatně není ani příliš času. Každou ze tří War Stories projedete za hodinku, prolog pak ještě rychleji. Charaktery tak zmizí stejně rychle, jako se objevily.

Takových to bylo slibů a nakonec jsou War Stories jen dalším singleplayerovým přívěskem primárně multiplayerového titulu. Tím je totiž Battlefield 5 především a zábava pro jednoho hráče je skutečně jen marketingovou vábničkou, jakkoliv určitý potenciál měla. Pokud by se tvůrci věnovali rozvoji postav a nechali si určitý prostor pro budování atmosféry, mohlo by to být úplně jiné. Celé věci nepomáhá ani epizodický formát, který nutí skákat od jednoho k druhému.

Battlefield 5 - singleplayer

5

5.0/10